Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 18:24

Na Żoliborzu najwięcej głosów zebrała Kidawa – Błońska. Kogo wybrali mieszkańcy stolicy?

Korwin – Mikke w Sejmie po ćwierć wieku przerwy, Władysław Teofil Bartoszewski pierwszym warszawskim posłem PSL od 1993 roku, a Lewica zaskakuje trzema mandatami w stolicy. Warszawa głosuje inaczej niż Polska i wybiera Koalicję Obywatelską.

W Warszawie imponujący wynik osiągnęła Małgorzata Kidawa – Błońska. Zdobyła 409 tys. głosów. Podobnie jak w kontekście całej stolicy tak i na Żoliborzu zdeklasowała swoich rywali politycznych zdobywając 10 564 głosów – niemal dwa razy więcej niż Jarosław Kaczyński (5 710). W samej Warszawie na lidera PiS zagłosowało niemal ćwierć miliona wyborców.

Dziewięciu posłów KO

Z list KO do Sejmu dostała się Katarzyna Lubnauer. Liderka Nowoczesnej osiągnęła drugi najlepszy wynik wśród KO w stolicy. Dostała 23,3 tys. głosów, w tym prawie 5 tys. za granicą. Również na Żoliborzu posłanka osiągnęła drugi wynik. W ławach sejmowych zasiądzie Dariusz Rosati. Mandat zdobył również Michał Szczerba aktywny w Warszawie tak samo jak Aleksandra Gajewska, do tej pory stołeczna radna. Mandat posłanki wywalczyła również Urszula Zielińska z Zielonych, która podczas swojej kampanii  kładła nacisk na postulaty dotyczące ekologii. Monitorowała również proces organizacji zieleni przy ulicy Rydygiera. W swojej kampanii obiecywała, że podejmie działania na rzecz legalizacji marihuany. W Sejmie zasiądą jeszcze trzy kandydatki KO. Joanna Fabisiak, Katarzyna Piekarska i Klaudia Jachira, youtuberka, której poczucie humoru było krytykowane przez polityków.

Głosy żoliborzan w większości pokrywały się z decyzjami reszty mieszkańców stolicy. Wyjątkiem jest poparcie dla Doroty Łobody, która nie dostała się do Sejmu, ale na samym Żoliborzu otrzymała 463 głosy, co dało jej piąty wynik.

Trójka posłów Lewicy

Dla wielu sporym zaskoczeniem jest wejście do Sejmu trójki kandydatów Lewicy. W trakcie kampanii komentatorzy przewidywali, że wejście dwóch kandydatów będzie już sukcesem przy założeniu optymistycznego scenariusza. Najwięcej głosów zdobył Adrian Zandberg, który na Żoliborzu zdobył 3 475 głosów. Drugi mandat lewicy zdobyła Magdalena Biejat, która w kampanii zwracała uwagę na bezpieczeństwo pieszych czym zyskała sympatię ruchów miejskich. Trzecie miejsce zajęła Anna Maria Żukowska, rzeczniczka SLD.

Sześciu posłów PiS

PiS wystawiło w stolicy mocną reprezentację. Z dobrym wynikiem do Sejmu dostał się Sebastian Kaleta, radny warszawski, który kreował dyskusję w Radzie Warszawy krytykując władze miasta. Podczas debat wykazywał się ponadprzeciętnym opanowaniem i pewnością siebie. Mandat posła zapewnił sobie Mariusz Kamiński, minister spraw wewnętrznych, koordynator służb specjalnych i szef warszawskich struktur PiS. Miejsce w Sejmie ponownie zapewniła sobie Małgorzata Gosiewska, Jarosław Kaczyński i Paweł Lisiecki oraz Jarosław Krajewski.

Konfederacja i PSL po jednym reprezentancie z Warszawy

Do Sejmu powraca 77 – letni Janusz Korwin – Mikke. Wcześniej posłem był na początku lat 90 – tych. Również dla PSL jest to historyczny moment. Z listy „ludowców” posłem został Władysław Teofil Bartoszewski. Po raz pierwszy od 1993 roku PSL ma swojego posła wybranego w Stolicy.

Jak głosowano na Żoliborzu

Koalicja Obywatelska
Małgorzata Kidawa-Błońska (Koalicja Obywatelska) 31,06 proc. 10 564
Katarzyna Lubnauer (Koalicja Obywatelska) 2,20 proc.
Dariusz Rosati (Koalicja Obywatelska) 2,06 proc.
Michał Szczerba (Koalicja Obywatelska) 1,6 proc.
Aleksandra Gajewska (Koalicja Obywatelska) 0,74 proc.
Katarzyna Piekarska (Koalicja Obywatelska) 0,6 proc.
Urszula Zielińska (Koalicja Obywatelska) 0,68 proc.
Klaudia Jachira (Koalicja Obywatelska) 0,33 proc.
Joanna Fabisiak (Koalicja Obywatelska) 0,51 proc.

Prawo i Sprawiedliwość
Jarosław Kaczyński (PiS) 16,79 proc. 5 710
Mariusz Kamiński (PiS) 1,24 proc.
Sebastian Kaleta (PiS) 1,15 proc.
Jarosław Krajewski (PiS) 1,06 proc.
Paweł Lisiecki (PiS) 0,48 proc.
Małgorzata Gosiewska (PiS) 0,76 proc.

Lewica
Adrian Zandberg (Lewica) 10,22 proc. 3 475
Magdalena Biejat (Lewica) 2,56 proc.
Anna Maria Żukowska (Lewica) 1,32 proc.

Konfederacja
Janusz Korwin-Mikke (Konfederacja) 3,18 proc. 1 081

PSL
Władysław Teofil Bartoszewski (PSL) 2,32 proc. 790


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie małe

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1002 hPa
Wiatr: 32 km/h