Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 12:26

Wyniki szóstej edycji Budżetu Obywatelskiego. Najwięcej głosów dla projektów z zielenią

Warszawiacy rozdysponowali ponad 83 mln zł. W tegorocznej edycji zgłoszono 2 166 projektów. Do etapu głosowania zakwalifikowano łącznie 1425 projektów - 1324 dzielnicowe i 101 ogólnomiejskich. O tym, które zostaną zrealizowane w 2020 r. zdecydowało ponad 105 tys. warszawiaków.

- W tym roku największą popularnością cieszyły się projekty dotyczące szeroko rozumianej ekologii. Serdecznie gratuluję wszystkim mieszkańcom, których pomysły zostały wybrane w głosowaniu! Dziękuję także warszawiakom, którzy wzięli udział w głosowaniu na projekty – mówi Aldona Machnowska-Góra, dyrektorka koordynatorka ds. kultury i komunikacji społecznej.

Mieszkańcy wybrali do realizacji łącznie 414 projektów - 29 ogólnomiejskich i 385 dzielnicowych. Najwięcej projektów zostanie zrealizowanych w dzielnicy Wola (37), Żoliborz w środku stawki (26), a najmniej na Pradze-Północ (9). Łącznie w całej edycjo oddano 105 tys. głosów. Na Żoliborzu zagłosowało 68 osób na 1 tys. mieszkańców, co daje 3522 oddanych głosów. Jest to 4 wynik wśród wszystkich dzielnic.

Projektem, który zdobył najwięcej głosów okazało się „2020 drzew dla Warszawy”. Aż 40 990 osób oddało głos właśnie na ten projekt. Z kolei najdroższy zwycięski projekt to „Wiaty rowerowe przy szkołach”, którego koszt realizacji został oszacowany na 3 600 000 zł.

Na co głosowali żoliborzanie?

Na Żoliborzu w kategorii projektów dzielnicowych najwięcej głosów, bo aż 1933, zdobyła inicjatywa pod nazwą „Zielona i bezpieczna okolica stacji PKP Powązki”. Zakłada ona wykonanie chodnika wraz z nasadzeniem krzewów po jednej stronie ulicy Przasnyskiej na odcinku od ulicy Rydygiera do Duchnickiej, a po drugiej uzupełnienie zieleni.  Koszt jego realizacji oszacowano na 90 tys. zł.

Zieleń miejska w dalszym ciągu jest jednym z priorytetów dla żoliborzan. Drugim projekt, który zyskał najwięcej głosów jest „Zielona Ulica Kaliny Jędrusik”. Poparło go 1731 osób, a jego koszt wyniesie 195 tys. zł. Jest to odpowiedź mieszkańców na wszechobecny beton przyczyniający się do zjawiska tzw. miejskiej wyspy ciepła. Jego realizacja przewiduje m.in. zasadzenie drzew, zabezpieczenie ich przed nielegalnym parkowaniem, a także wykonanie elementów małej architektury w postaci ławek, koszy na śmieci i stojaków rowerowych.

Najdroższy projekt dotyczy szpaleru żywopłotu w Alei Wojska Polskiego

Jeden z kosztowniejszych projektów dzielnicowych na Żoliborzu dotyczy działań w Parku Kaskada. Chodzi konkretnie o zrobienie oczka wodnego w miejscu wyschniętego stawu. Koszt realizacji projektu oszacowano na 270 tys. zł. Najdroższym projektem jest jednak pomysł posadzenia szpaleru niskich krzewów przy jezdniach w Alei Wojska Polskiego. Wybrany projekt w tym roku stanowi kontynuację rewitalizacji Alei Wojska Polskiego, która obecnie jest realizowana. Szpaler krzewów wedle założeń ma być niskim żywopłotem w pasie zieleni oraz w pasach zewnętrznych przy krawędziach obu jezdni. Realizacja projektu wedle szacunków ma wynieść 282 tys. zł.

Wśród zwycięskich projektów nie zabrakło organizacji  różnego rodzaju wydarzeń takich jak garażówka, II Turniej piłkarski o Puchar Marymontu, Rodzinnego Pikniku Międzypokoleniowego, Żoliborskiej Nocy Muzeów czy warsztatów pisarskich dla dzieci.

Z projektów ogólnomiejskich na terenie Żoliborza do realizacji zakwalifikował się jeden pomysł pt. „<<Do lasku na kole>> - ścieżki pieszo - rowerowe Powązkowska, Dygata, Kozielska, Szamocka, Prymasa Tysiąclecia”.


wykres_-_glosowanie_przez_internet

wykres_-_glosowanie_przez_internet

wykres_-_glosy_elektroniczne_i_papierowe

wykres_-_glosy_elektroniczne_i_papierowe

wykres_-_liczba_osob_glosujacych_na_1000_mieszkancow_dzielnicy

wykres_-_liczba_osob_glosujacych_na_1000_mieszkancow_dzielnicy

wykres_-_plec_glosujacych

wykres_-_plec_glosujacych

wykres_-_wiek_glosujacych

wykres_-_wiek_glosujacych

wykres_-_glosowanie_przez_internet-1

wykres_-_glosowanie_przez_internet-1

wykres_-_liczba_osob_glosujacych_na_1000_mieszkancow_dzielnicy-1

wykres_-_liczba_osob_glosujacych_na_1000_mieszkancow_dzielnicy-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1016 hPa
Wiatr: 32 km/h