Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:56

Żoliborska Szkoła Boksu

Jacek Dymowski, urodzony i wychowany na Żoliborzu. Założyciel i trener Żoliborskiej Szkoły Boksu, miłośnik stylu retro. Właściciel marki modowej Bokserski Fason.

Czy do boksu potrzebny jest talent, czy wystarczą ciężka praca i wytrwałość?

Uważam, że do każdego sportu na etapie wyczynowym potrzebny jest talent. Ciężka praca i wytrwałość wystarczą do osiągnięcia pewnych etapów, ale żeby osiągnąć cele najwyższe, oprócz podstaw, jakimi są ciężka praca i wytrwałość, potrzebny jest też talent.

Byłeś trenerem dwukrotnej i obecnej mistrzyni świata Ewy Brodnickiej. Jakie to  uczucie?

Bycie trenerem dwukrotnej mistrzyni świata to z jednej strony duże wyzwanie, które wymaga ciągłego podnoszenia swoich umiejętności trenerskich, ale też duża odpowiedzialność. Obecnie pod moją opieką znajduje się Karolina Koszewska, była zawodowa mistrzyni świata, a teraz zawodniczka olimpijska, jak również kilku innych zawodników i zawodniczek. Praca z każdym z nich jest inna, ale wszyscy są tak samo ważni.

Czym się różni boks zawodowy od amatorskiego?

Jest znacząca różnica między boksem zawodowym a amatorskim, czyli olimpijskim. Począwszy od liczby rund, które muszą przeboksować zawodnicy, poprzez styl boksowania, który prezentują, na sposobie organizacji obu przedsięwzięć kończąc. Temat jest bardzo szeroki i dokładne wyjaśnienie go wymaga sporo czasu i orientacji w świecie boksu.

Ostatnio wielką popularnością cieszą się wielkie gale mieszanych sztuk walk, m.in. freakfights. Co o tym sądzisz?

Jeżeli chodzi o gale mieszanych sztuk walk, uważam, że na etapie profesjonalnym jest to duże przedsięwzięcie, które wymaga zaangażowania i przygotowania ze strony zarówno uczestników, jak i organizatorów. Gale freakfights natomiast są odpowiedzią na potrzeby rynku – tak samo jak ludzie lubą oglądać paradokumenty w TV, tak lubią również tego typu gale. Dobrze, że organizatorzy podobnych eventów dostrzegli tę niszę i wyszli naprzeciw oczekiwaniom widzów. Obecnie niestety dużo większym zainteresowaniem cieszy się dobrze przygotowane show niż profesjonalizm sportowy.

Byłeś na Młodzieżowych Igrzyskach Olimpijskich. Czy myślisz, że boks może mieć aspekt wychowawczy?

Odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Boks, jak każda inna dyscyplina sportowa, ma ogromny walor wychowawczy. Kształtuje osobowość. Uczy zdrowej rywalizacji zarówno wygranych, jak i przegranych. Uczy radzić sobie z sukcesem i porażką. Uczy dyscypliny.

Boks i kobieta. Przyjął się stereotyp, że boks to sport tylko dla mężczyzn. W Żoliborskiej Szkole Boksu trenuje wiele zasłużonych zawodniczek, odbywają się zajęcia GRL PWR tylko dla kobiet. To jak to jest z „płcią piękną” i boksem?

Boks kobiecy w wydaniu zawodniczym istnieje stosunkowo niedługo. Pierwsze igrzyska olimpijskie, na których mogły boksować kobiety, odbyły się w 2012 r. w Londynie. Natomiast myślę, że rozwija się to bardzo dobrze i prężnie. Obecnie mogę zaryzykować stwierdzenie, że sukcesy Polek na arenie międzynarodowej w boksie na pewno nie są mniejsze od męskich. Boks kobiecy w formie rekreacyjnej jest również odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. Kobiety coraz częściej i coraz chętniej sięgają po te dyscypliny sportu, które kiedyś zarezerwowane były tylko dla mężczyzn.

Twoja szkoła mieści się na terenie jednego z najstarszych klubów sportowych w Warszawie. Czy wiesz, skąd wzięła się nazwa „Marymont”?

Nazwa „Marymont” pochodzi z języka francuskiego. „Marie Mont”, czyli Góra Marii. Nazwa ta pochodzi z czasów Jana III Sobieskiego. Bardzo doceniam miejsce, w którym się znajdujemy, i jego historię.

Tu i teraz – jakie są największe potrzeby lokalnej szkoły boksu z globalnymi osiągnięciami?

Potrzeba dotycząca nie tylko szkoły boksu, ale również części terenu sportowego, na którym się znajdujemy, to odrestaurowanie starych, zabytkowych elementów, takich jak trybuny boiska, oraz budynku, w którym mieści się szkoła.

Twój ulubiony film o boksie?

Moje ulubione filmy o boksie to polski „Bokser” z Danielem Olbrychskim w roli głównej z 1966 r., oraz oczywiście kultowy film „Rocky”.

Czy masz jakiś swój autorytet trenerski?

Nie mam. Jest wielu doświadczonych trenerów, których cenię i staram się obserwować. Uważam, że nie sztuką jest kopiowanie pracy danej osoby. Chodzi o to, by na podstawie obserwacji i wyciągniętych wniosków stworzyć własny profil trenerski.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ