Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 01:30

Agnieszka Wyrwał: "Lepiej jest działać, niż mówić"

Projektantka mody Magdy Gessler, radna miejska, kandydatka do Sejmu z list Koalicji Obywatelskiej z miejsca nr 26 .

Dawid Krupski: Od naszego ostatniego wywiadu mija niemal rok. Co się zmieniło w tym czasie w twoim życiu i jak się odnajdujesz w roli radnej rady miasta?

Agnieszka Wyrwał : Mam wrażenie, że w tym czasie zmieniła się przede wszystkim Warszawa. Wybór nowego prezydenta oraz nowych władz miasta pokazał, jakimi ludźmi są warszawiacy.  Jako matka  i przedsiębiorca patrzę w przyszłość optymistycznie.

Od lat prowadzisz własną firmę, masz rodzinę oraz bardzo aktywnie działasz społecznie. Jak w tym świecie znajdujesz czas na obowiązki radnej?

Agnieszka Wyrwał : Często okazuje się, że jestem raczej radną niż projektantką, ale staram się utrzymywać odpowiednie proporcje i pozostać sobą. Wszystko zależy od umiejętności organizacji pracy oraz ustalenia priorytetów. Rodzina to jeden z nich. Świat, który tworzymy dzisiaj my, dorośli, będzie tym, co zostawimy po sobie naszym dzieciom. Jak wiesz, postanowiłam zmienić coś w naszej polityce i sprawić, aby była ona bliższa ludziom i naszym codziennym problemom.

Za cel obrałaś sobie między innymi rondo na skrzyżowaniu ul Przasnyskiej i Krasińskiego, o którym opowiadałaś już w ubiegłym roku na naszych łamach.

Agnieszka Wyrwał : Tak, to projekt, który jest mi bardzo bliski. Realizacja tej inwestycji była jedną z moich obietnic wyborczych. Pracując w komisji finansów, staramy się tak gospodarować środkami pieniężnymi, aby nasze inwestycje były przede wszystkim odpowiedzią na potrzeby mieszkańców Warszawy. Część z nich udało się przyspieszyć, pozostałe znajdą się w kolejnej perspektywie budżetowej. To rondo powstanie i wspólnie będziemy na jego otwarciu, a remont Rydygiera to kolejna, największa inwestycja Żoliborza od kilku lat. Cieszę się, że udało się nam doprowadzić ten temat do punktu, w jakim jesteśmy dzisiaj.

Umowa na remont została już podpisana a większości zdrowych drzew uda sie jednak uratować. Sukces ma jednak zawsze wielu ojców, czy ty też dbałaś o ten temat z poziomu rady dzielnicy?

Agnieszka Wyrwał : Ochrona terenów zielonych, w tym drzew, które podczas podobnych inwestycji niestety muszą zostać przeniesione albo wycięte, to jeden z tematów, na które osobiście kładę silny nacisk. Chciałabym, aby w miejsce jednego wyciętego drzewa posadzono przynajmniej jedno nowe. Nasza przyszłość zależy w ogromnym stopniu od tego, w jaki sposób będziemy traktować przyrodę. Uważam, że ogromnie ważna jest też edukacja w tym obszarze.  Chciałabym, aby temat ekologii znalazł się w podstawie programowej nauczania. Trzeba to jednak spiąć na poziomie Ministerstwa Edukacji. W Warszawie stale wprowadzamy zmiany mające na celu zmniejszenie poziomu smogu, m.in. poprzez dopłaty do wymiany pieców czy ochronę i rozbudowę terenów zielonych. Musimy jednak pamiętać o całym spektrum polityki środowiskowej w naszym kraju. Redukcja emisji CO2 powinna być jednym z głównych zadań na każdym poziomie zarządzania. Tutaj potrzeba wyraźnej transformacji w świadomości ludzi, Ministerstwa Środowiska i w końcu parlamentu. Jako rada miasta przyjęliśmy właśnie apel do krajowych władz ustawodawczych i wykonawczych o podjęcie działań legislacyjnych w zakresie zmian przepisów dotyczących ochrony środowiska.

Wspominałaś tez o edukacji... Nie wypada nie zapytać o reformę minister Zalewskiej.

Agnieszka Wyrwał : Moje zdanie na temat „deformy edukacji” wyrażałam już wiele razy, jest ono skrajnie negatywne. Zarówno zmiany programowe, jak i sposób ich wprowadzenia to olbrzymia szkoda wyrządzona nam wszystkim. Przepełnione szkoły oraz wcześniejszy trudny proces rekrutacyjny spowodowany podwójnym rocznikiem działają niezwykle negatywnie na zdrowie psychiczne i fizyczne naszych dzieci. To nie jest szkoła XXI wieku. Dziś cierpią przede wszystkim dzieci, ale musimy pamiętać również o nauczycielach i rodzicach. W tym kontekście nie sposób nie wspomnieć  o niezbędnych podwyżkach dla nauczycieli.  Jako władze Warszawy staraliśmy się zrobić wszystko co w naszej mocy, aby zmniejszyć negatywne skutki tej „deformy”, dlatego głośno mówimy o obciążeniach finansowych, jakie spadły w związku z tym na samorządy. Mimo to nadal realizujemy swoje zadania. Powstają nowe szkoły i przedszkola, jak np. zespół szkolno-przedszkolny przy ul. Anny German, który pomieści łącznie blisko tysiąc dzieci. Tylko w tym roku też liczba miejsc w żłobkach w Warszawie zwiększy się o 75 proc. Oznacza to, że do końca 2019 r. bezpłatną opiekę będzie miało już 13,7 tys. maluchów.

Ostatnio głośno o przeludnionych szkołach – i od razu mam przed oczami podobny obraz polskich szpitali.

Agnieszka Wyrwał : Pewnie mówisz o Szpitalu Bielańskim i oddziale SOR, o którym ostatnio głośno było w mediach. To, co dzieje się na SOR-ach, jest odzwierciedleniem chaosu legislacyjnego. Służba zdrowia wymaga zdecydowanej poprawy, a od lat panuje ogromna niemoc w tej kwestii. Musimy tu wprowadzić europejskie standardy. Oczekiwanie na SOR nie może być dłuższe niż 60 minut, a czas oczekiwania do specjalisty – niż 21 dni. Chorzy na raka muszą mieć nieograniczony do leczenia na najwyższym poziomie. Tak jak udało się tchnąć trochę nowej energii w warszawski Ratusz, tak jestem pewna, że jest to możliwe też w parlamencie i rządzie. Ważne jest ponadto wsparcie dla władz samorządowych - i to powinno być jednym z priorytetów przyszłej władzy. Obecnie mamy niedopuszczalną sytuację zrzucania odpowiedzialności, ciężaru organizacyjnego i finansowego wprowadzanych przez rządzących pseudoreform na władze samorządowe. Nie powinny one swoich środków pieniężnych przeznaczać na naprawę nietrafionych pomysłów rządu, zamiast na kolejne inwestycje miejskie potrzebne mieszkańcom.

A co z aktywnością w mediach, celowo sie w nich nie udzielasz?

Agnieszka Wyrwał : Zawsze wychodziłam z założenia, że lepiej jest działać, niż mówić. Dlatego skupiam się przede wszystkim na pracy radnej oraz na wspieraniu środowisk, które z założenia nie są zbyt medialne. Temat pomocy seniorom, niepełnosprawnym, bezdomnym i szeroko rozumianej grupie wykluczonej społecznie lub zagrożonej wykluczeniem nie jest tym, co przyciąga uwagę. A każda z tych grup zasługuje na taką uwagę, podobnie jak na godne życie. Projekty, w których uczestniczę i współorganizuję np. ze stowarzyszeniem Manko – jak akcja służąca poprawie bezpieczeństwa seniorów „Stop manipulacji na prezentacji” czy aktywizujące tę grupę pokazy mody „Stylowy Senior” – potrafią się jednak przebić.

Obserwując twoje profile społecznościowe, nie można nie zauważyć, o czym mówisz często i głośno, czyli o zmianach w systemie prawnym. W jaki sposób wpływa to na twoją współpracę z radnymi Zjednoczonej Prawicy?

Agnieszka Wyrwał : To prawda, niejednokrotnie częściej można było mnie spotkać na protestach ulicznych niż we własnym biurze. To tam, wśród tysięcy ludzi, wyrażałam mój sprzeciw wobec łamania prawa i trójpodziału władzy w Polsce. To, jakie mechanizmy nacisku i kontroli nad sądami, które powinny być niezależne i niezawisłe, wprowadziła Zjednoczona Prawica, nie mieści się w mojej definicji demokracji. Wybory, które nas czekają, to nie wybór partii, ale określenie kierunku, w jakim chcemy podążać. Cenię sobie wolność i możliwość wyboru. Moi przyjaciele mieszkający również tu, na Żoliborzu, artyści i ludzie działający w świecie kultury, widzą, jak wygląda wyrażanie poglądów poprzez sztukę w obecnych czasach, jak wiele przeszkód i ograniczeń napotykają. Wiem też, jak potrzebne jest wsparcie instytucjonalne dla ludzi młodych, ambitnych i utalentowanych, dlatego jako radna wspierałam m.in. projekty edukujące młodzież poprzez sztukę. Oddanie młodym nie tylko infrastruktury, ale też swobody wyrażania siebie, eksperymentowania ze sztuką, zrozumienia pojęcia wolności to jedna z ważniejszych misji i kolejny obszar, gdzie musi nastąpić lepsza zmiana niż ta, której jesteśmy świadkami. Niektórych może to dziwić, ale uważam, że w każdej grupie, niezależnie od partii politycznej, znajdują się ludzie, którym zależy na dobru wspólnym. Wiele nas dzieli, ale kiedy odrzucimy te różnice, potrafimy znaleźć punkty wspólne. Myślę, że tego brakuje dzisiaj w parlamencie. Zbyt wiele emocji nie pozwala na konstruktywną współpracę. Są ludzie, którzy powinni odpowiedzieć za łamanie prawa i Konstytucji. Są również tacy, z którymi udaje mi się współpracować. Żyjemy w jednym kraju i nie możemy wciąż kierować się negatywnymi emocjami, które wpływają na nasze relacje z bliskimi. Jak mówiłam, musimy zostawić naszym dzieciom kraj, w którym można żyć bezpiecznie oraz szanować drugiego człowieka niezależnie od tego, kim jest i jakie wyznaje zasady, o ile te zasady nie zagrażają naszemu bezpieczeństwu i wolności.

Czy właśnie dlatego zdecydowałaś się kandydować do Sejmu?

Agnieszka Wyrwał : Podjęcie decyzji nie było łatwe i nie ukrywam, że ogromny wpływ na nią mieli znajomi i ludzie, z którymi współpracuję. Wszyscy czekamy na zmiany w polityce. Są grupy społeczne, które nie mają swoich reprezentantów w Sejmie, i tacy, którzy czekają na nowe pomysły, nową energię oraz nowe twarze. Często słyszę o zawodowych politykach i tym, co powinni robić, a czego nie robią. Prowadząc własną działalność od ponad 20 lat, wiem np., z jakimi trudnościami borykają się mali i średni przedsiębiorcy. Nakładane na nich przez państwo obciążenia finansowe oraz chaos legislacyjny nie pozwalają uwolnić siły i potencjału tkwiącego w tej grupie zawodowej. Przywrócenie handlowych niedziel czy zmniejszenie obciążeń fiskalnych to tematy, którymi należy się jak najszybciej zająć. Postanowiłam zaoferować tym wszystkim ludziom swoją energię i zaangażowanie. Jestem pewna, że uda mi się przenieść moje doświadczenia z pracy w samorządzie i kariery zawodowej na poziom parlamentu. Wielu moich rozmówców mówi, że chce zagłosować na Koalicję Obywatelską, ale nie mają na kogo. Mam nadzieję, że będę odpowiednią kandydatką dla takich właśnie osób i że znajdą mnie na 26. miejscu listy Koalicji Obywatelskiej.

Agnieszka Wyrwał radna miasta stołecznego Warszawy


wywiad

wywiad

wywiad_IMG_2204copy2-(1)

wywiad_IMG_2204copy2-(1)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ