Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 07:50

Jeden z ostatnich domów Miasteczka Powązki wyburzony. „W tym budynku od lat gnieżdżą się ptaki”

Przedwojenna kamienica, w której działała piekarnia, od niemal dekady stała pusta. Zdecydowano się ją wyburzyć. Mieszkańcy pomysł głośno oprotestowali, bo jak twierdzą, budynek był domem dla ptactwa i nietoperzy.

W miejscu piekarni Warszawska Spółdzielnia Mieszkaniowa chce wybudować dom mieszkalny. Wcześniej budynek przez niemal dekadę nie był użytkowany. Jak zaobserwowali mieszkańcy, schronienie w nim znalazły nietoperze i ptactwo. Jakiś czas przed rozbiórką na otaczającym nieruchomość ogrodzeniu pojawiła się informacja z datą rozbiórki wyznaczoną na 19 sierpnia. „Oczywiście mamy nadzieję, że nie dojdzie do rozbiórki w okresie lęgowym ptaków. W niewielkiej niszy nad oknem pasmowym klatki schodowej zauważyliśmy gołębicę siedzącą w gnieździe” – wyrażało wówczas nadzieje Stowarzyszenie Zatrasie, które od początku monitorowało sprawę.

Mieszkańcom zależało przede wszystkim na dobru zwierząt. W poniedziałek, gotowy jest do działania sprzęt ciężki. W sprawę zaangażowała się prawniczka zajmująca się ochroną praw zwierząt. – Sprawdziłam w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. W rejestrze nie ma śladu decyzji dla tej inwestycji – powiedziała Stołecznej mecenas Agnieszka Gruszczyńska przypominając jednocześnie, że w przypadku, gdy doszło do świadomego zabicia zwierząt, zarząd spółdzielni w ten sposób naruszy ustawę o ochronie zwierząt. Grozi za to do trzech lat więzienia.

Ostatnie świadectwo Miasteczka Powązki

Kamieniczka przy ulicy Dolnośląskiej 1 powstała niemal sto lat temu. Najpierw była to parterowa piekarnia, która z czasem rozrosła się o kolejne piętro, gdzie mieszkali właściciele. Wówczas Powązki były dalekimi przedmieściami z wąskimi uliczkami, małymi i drewnianymi domkami. Budynek był ostatnim świadectwem zabudowy dawnego Miasteczka Powązki. W latach 50 nieruchomość przejął aparat państwowy. „Natomiast w styczniu 1969 roku Państwowe Biuro Notarialne z uwagi na budowę Osiedla WSM Rudawka (zwanego początkowo Osiedlem Powązki lub Zatrasie II) przepisało na własność Skarbu Państwa. Mimo to właściciele nadal mieszkali w tej kamienicy, a piekarnia była prowadzona w ramach państwowej spółdzielni” – czytamy historię budynku na fanpage’u Stowarzyszenia Zatrasie.

Ekspertyza szybko się znalazła

Ekipa budowlana weszła na plac budowy. Prace nie mogą jednak ruszyć bez opinii ornitologa. Jak informuje Stowarzyszenie Zatrasie: „Zarząd takiej opinii nie miał. Pani prezes K. Dawidczyk i pan prezes G. Stachowiak poinformowali grupę mieszkańców, że dziś (red. 19 sierpnia) – było to około godz. 12:00 – o taką decyzję wystąpią.” Na miejscu pojawiła się policja. Zarząd wezwał również ornitologa, którego opinia tego samego dnia znalazła się u kierownika budowy zaś oficjalnie miała zostać ogłoszona we wtorek. Mieszkańcy chcieli powołać również swojego eksperta, jednak nie zdążyli, bo niespodziewanie prace ruszyły a 20 sierpnia piekarnia stała się hałdą gruzu.

Barbara Różewska, prezes WSM, zapytana dlaczego nie wstrzymano rozbiórki do czasu opinii ornitologicznej odpowiada: – W budynku nie stwierdziliśmy ptaków, a jedynie gniazda i odchody. Nasze spostrzeżenia przekazaliśmy do żoliborskiego Wydziału Ochrony Środowiska. Na miejscu byli też inspektorzy PINB. Oni także nie stwierdzili obecności ptaków – wyjaśnia Stołecznej Barbara Różewska, prezes WSM, zapytana dlaczego nie wstrzymano rozbiórki do czasu opinii ornitologicznej

fot. Stowarzyszenie Zatrasie


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

opady śniegu

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1011 hPa
Wiatr: 32 km/h