Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:44

Burza wokół zieleni przy ulicy Rydygiera. Mieszkańcy apelują o pozostawienie starych drzew

Co będzie rosło po remoncie ulicy Rydygiera? Urzędnicy zapewniają, że zrobią wszystko by ocalić wiekowe drzewa i posadzić gatunki wysoko rosnące. Po burzliwym spotkaniu z Zarządem Dzielnicy wielu mieszkańców poczuło się zawiedzionych.

Remont ulicy Rydygiera to jedna z kluczowych inwestycji na Żoliborzu i temat gorących dyskusji. Mieszkańcy spotkali się w tej sprawie z Zarządem Dzielnicy. Jednym z zaproszonych gości była Justyna Glusman, dyrektorka koordynatorka ds. zrównoważonego rozwoju i zieleni, która podkreśliła, że jest to inwestycja dzielnicowa, ale monitorowana przez ratusz i znana prezydentowi Warszawy.

Zmobilizowani mieszkańcy w krótkim czasie zebrali ponad 300 podpisów pod petycją o ocalenie jak największej liczby drzew przed wycinką. „Chcemy niniejszym stanowczo przekazać, że naszą wolą jest zachowanie wszystkich zdrowych drzew, a jeżeli są drzewa chore – podjęcie wszystkich możliwych działań w celu ich wyleczenia” – czytamy w piśmie skierowanym do burmistrza.

Najpierw infrastruktura drogowa, a później zieleń

– W przypadku gdy procedura przetargowa będzie przebiegała zgodnie z założeniami, wykonawca rozpocznie prace pod koniec sierpnia. Jest to możliwie najszybszy termin. Według założeń, pierwszy etap zakończy się w czerwcu przyszłego roku – mówił w dniu ogłoszenia przetargu Paweł Michalec burmistrz Żoliborza. Remont ulicy Rydygiera podzielono na dwie części. W ramach prac pierwszego etapu zaplanowano m.in. wycinkę i przesadzenie młodych drzew, wymianę nawierzchni jezdni i jej zwężenie do 6,5 m, nowe chodniki i ścieżkę rowerową. Projekt przewiduje również 61 miejsc postojowych i cztery zatoki dla komunikacji miejskiej. W tym roku mija 7 lat od przygotowania tej inwestycji.

Drugi etap dotyczy zieleni. Wiadomo jedynie, że w ramach jego realizacji pojawi się 71 nowych drzew. Pierwotnie miały to być klony kuliste i wiśnie osiągające maksymalnie trzy metry wysokości. Pomysł został głośno oprotestowany. Mieszkańcy chcą wysokich drzew, a najlepiej gdyby były to platany. Nadal nie ma gwarancji, że tak się nie stanie, bo kluczowe są ustalenia z gestorami sieci podziemnych. – Jest to dość powszechna sytuacja. Miasta sadzą drzewa na kablach pod warunkiem, że znajdują się one na przepisowej głębokości. Nie wszyscy gestorzy kładą je odpowiednio głęboko łamiąc przy tm prawo lub otrzymały odstępstwa, ale są sposoby na to by drzewa w takich warunkach zasadzić – uspokajała Justyna Glusman.

- Dążymy do jak największej liczby drzew pokaźnych rozmiarów. W tym tygodniu będziemy mieli spotkania dotyczące zamówienia projektu zamiennego, który będzie uwzględniał państwa postulaty – zapewniał podczas spotkania z żoliborzanami burmistrz Paweł Michalec.

Ponadto obawy mieszkańców budzi wycięcie drzew w związku z inwestycją. Łącznie do usunięcia wskazano 51 drzew . Według sporządzonych analiz 34 są chore, 14 koliduje z inwestycją, a pozostałe zagrażają bezpieczeństwu. W dniu spotkania jedno z drzew przy ulicy Rydygiera zostało ścięte, po zawiadomieniu służb przez jednego z mieszkańców, ze względu na zagrożenie życia.

Mieszkańcy są zdeterminowani by bronić zieleni

- Obecny stan drzew związany jest z zaniedbaniem ich przez lata. One są w złej kondycji, a dziś jest tyle niewiadomych, że powinny zostać zachowane i pielęgnowane. Nie mamy gwarancji, że będziemy mieli wysokie drzewa, bo w projekcie ich po prostu nie ma, a niebawem ma ruszyć inwestycja. Jak wyglądają przygotowania do prac każdy wie. Robotnik nie będzie się zastanawiał czy ciąć drzewo jeśli na planie wyraźnie jest oznaczone czerwonym krzyżykiem – mówił jeden z mieszkańców. Dodatkowo powszechnym zarzutem był brak wcześniejszych informacji i konsultacji na temat planowanych wycinek. Pojawiła się również sugestia przywiązywania do drzew w ramach sprzeciwu obywatelskiego.

Mieszkańcy oczekujący jasnych deklaracji, podczas burzliwej dyskusji otrzymali zapewnienia od władz, że te zrobią wszystko by zachować jak najwięcej starych drzew, a nasadzenia zastępcze były wysoko rosnącymi gatunkami. - Będziemy starali się zachować jak najwięcej zieleni jeżeli będzie taka możliwość. Podstawą do podjęcia decyzji o wycince jest kondycja drzew. Ocenimy czy część podziemna i naziemna drzewa będzie funkcjonowała w przyszłości. Kluczowe są też przepisy, które związane są m.in. z odległościami od przejść dla pieszych czy skrzyżowań. Ważna jest przede wszystkim kwestia bezpieczeństwa – tłumaczył podczas spotkania Paweł Michalec.

 „Odwlekając inwestycję sytuacja się pogorszy”

Łata na łacie, nieuporządkowane parkowanie i kiepski stan zieleni – tak dziś maluje się obraz ulicy Rydygiera. Co do potrzeby remontu wszyscy są zgodni. Sytuacja jest patowa, bo jakiekolwiek zmiany w projekcie na tym etapie wiązałby się z przesunięciem inwestycji o kolejne lata. W tym przypadku nie ma też gwarancji na ponowne pozyskanie środków biorąc pod uwagę bieżącą politykę rządową. - Ten projekt jest bardzo trudny, bo przestrzeń nie jest z gumy. Odwlekając w ten sposób inwestycję sytuacja się pogorszy. Deweloper wybuduje połączenie ulicy Powązkowskiej z Rydygiera stanowiący m.in. łącznik Woli z Wisłostradą. Cztery lata temu poprosiłem o zmianę projektu i trwało to trzy lata, a w tym czasie doszło na tej ulicy do wielu niebezpiecznych sytuacji – podkreślał Michał Kostrzewa, jeden z założycieli stowarzyszenia Nowy Żoliborz.

Możliwe są jednak drobne korekty w trakcie realizacji prac. Nie dotyczą one jednak, ani zrezygnowania z zatok autobusowych przez co ścięcia uniknęłoby 6 drzew czy zmniejszenia liczby miejsc parkingowych, które powstaną kosztem zieleni. - Będą możliwe zmiany na etapie realizacyjnym jeśli chodzi geometrię chodnika i ścieżki rowerowej. Bardzo bym prosiła o stosowanie tego typu rozwiązań – zaapelowała do włodarzy Justyna Glusman.

- Jako zarząd jesteśmy zobowiązani do realizacji założeń budżetowych. Będziemy mogli dokonać korekt, które nie będą wpływać na zmianę warunków finansowych. Jeżeli umożliwi to przesunięci ścieżki czy chodnika o pół metra, tak by znaleźć miejsce na zieleń będziemy starali się wykorzystać takie możliwości. Przetarg jest ogłoszony i musimy przyjąć oferty. Jesteśmy zobligowani przepisami i wymogami do zrealizowania tej inwestycji – mówił Michalec.


67184127_2178936429064536_7915896881425678336_n_edited

67184127_2178936429064536_7915896881425678336_n_edited


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ