Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 20 lutego 2025 21:20
Reklama
TYLKO U NAS

Czy mieszkańcy ul. Dymińskiej mają powody do obaw?

Mieszkańcy ul. Dymińskiej zbierają podpisy przeciwko wycince drzew przed swoimi oknami. Powodem wycinki był projekt rewitalizacji terenu między ich budynkami. Kilka dni temu zostały przeprowadzone konsultacje między mieszkańcami a dyrekcją osiedla. Jakie decyzje zapadły podczas rozmów?
Czy mieszkańcy ul. Dymińskiej mają powody do obaw?

Autor: Wiktor Zając

W tym artykule przeczytasz o:

  • wycince drzew, które planowała wykonać Administracja Osiedla WSM Żoliborz II;
  • planowanym rozbetonowywaniu podwórka;
  • petycji mieszkańców przeciwko wycince drzew przy ul. Dymińskiej;
  • konsultacjach społecznych w sprawie rewitalizacji terenu Kolonii Dymińska;
  • ustaleniach, jakie zapadły podczas konsultacji.

Od ponad roku Administracja Osiedla WSM Żoliborz II prowadzi prace brukarskie na terenie Kolonii Dymińska 2, 6 i 6A. W ramach tych prac dokończono remont i przebudowę drogi pożarowej przecinającej teren kolonii. Niestety efekt tych prac spotkał się z dużym niezadowoleniem mieszkańców kolonii, w szczególności mieszkańców budynku Dymińska 2. Głównym zarzutem wobec Spółdzielni było nadmierne zabetonowanie terenu pod ich budynkiem. Nadmiernie wybetonowana przestrzeń kostką bauma nazywana jest przez mieszkańców „betonozą” lub „pasem startowym”. W ostatnim czasie Administracja Osiedla zamieściła projekt rewitalizacji podwórka. W pierwszej chwili mogło się wydawać, że mieszkańcy mogą mieć powód do zadwolenia wiedząc, że sprzed ich okien zniknie ogromna powierzchnia asfaltu, który został wylany pod koniec lat 60. Już wtedy były protesty zamieniania mineralnej nawierzchni placów zabaw na asfaltowe, o czym dowodzi artykuł „Ziemia czy asfalt” w „Życiu Osiedli WSM” nr 9 z września 1969 r. autorstwa inż. Jerzego Sidorowicza, mieszkańca budynku Dymińska 6A.

Oprotestowany projekt rewitalizacji terenu Kolonii Dymińska 2, 6, 6A.

„Nawierzchnia klepiskowa mimo, że być może, trudniejsza w utrzymaniu niż asfaltowa, ma bardzo istotną zaletę - jest bezpieczniejsza niż asfaltowa. Upadek biegnącego dziecka, spadek z karuzeli, huśtawki lub przeplotni na taką nawierzchnię kończy się kończy się bez poważnych obrażeń. Nawierzchnia taka ma bowiem pewną elastryczność, cechę, której nie mają ani nawierzchnie betonowe, ani asfaltowe. (...) Ponadto nawierzchnie asfaltowe w gorące dni, jeżeli są nasłonecznione, nagrzewają się do 40-60 stopni. Żadne dziecko w takiej temperaturze nie będzie się chciało bawić” - czytamy w liście do redakcji „Życia Osiedli WSM”.

Projekt rewitalizacji i protest mieszkańców

W ostatnich tygodniach w budynkach Dymińska 2, 6 i 6A zostały wywieszone projekty rewitalizacji terenu kolonii. W ramach tego projektu, przewidziano skucie asfaltu między budynkiem 6 i 6A, równcześnie proponując budowę ciągów pieszo-jezndych, które miały przewidywać wycinkę potężnych drzew znajdujących się zarówno przed budynkiem 6, jak i 6A. W projekcie przewidziano budowę dróg pożarowych równoległych do długości budynków. W międzyczasie mieszkańcy budynku 6A zauważyli, że na ogromnym wiązie sięgającym do 8. piętra, o obwodzie pnia bliskim 200 cm zaznaczona jest sprejem literą „X”. Ponadto 27 stycznia Administracja Osiedla zamieściła pismo na budynku Dymińska 6, w którym informuje, że zamierza wystąpić do Urzędu Dzielnicy Żoliborz z wnioskiem o wydanie zgody na usunięcie 4 sztuk drzew: lipy, klonu, gruszy i jarzębiny, wskazując ustawowy termin 30 dni na złożenie uwag.

Mieszkańcy tłumnie przybyli na konsultacje w sprawie rewitalizacji terenu Kolomii Dymińska 2, 6, 6A.

Mieszkańcy natychmiast zaczęli pisać maile do Administracji Osiedla sprzeciwiając się wycince i żądając z nimi konsultacji względem projektu. Jednocześnie mieszkańcy zorganizowali petycję przeciwko wycince drzew. Już pierwszego dnia, przedstawiciele Stowarzyszenia Kolonia Dymińska zebrali około 60 podpisów (stan na 8 lutego b.r). Podpisy będą zbierane także w kolejną sobotę 15 lutego.

Administracja Osiedla ogłosiła konsultacje

Po wielu protestach mieszkańców, Administracja Osiedla WSM Żoliborz II postanowiła zareagować na protesty mieszkańców, organizując konsultacje społeczne w poniedziałek 10 lutego o godz. 15:00 bezpośrednio na terenie podwórka. Na spotkaniu pojawił się spory tłum, zarówno mieszkańców, jak Dyrekcja ADM. Szybko okazało się, że Pełnomocnik Zarządu WSM - Dyrektor Osiedla Cezary Kurkus wyjaśnił, że rewitalizacja terenu będzie wykonana zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców kolonii. Dyrektor cierpliwie wsłuchiwał się w oczekiwania mieszkańców i proponował optymalne rozwiązania. Przede wszystkim obiecał wszystkim zgromadzonym, że jeśli mieszkańcy żądają zachowania wszystkich drzew, to Administracja Osiedla nie będzie ich specjalnie wycinać. Następnie dyskusja przeszła na ustalenie szerokości ciągów pieszych, prowadzących do budynku 6A, a także zastanawiano się nad skróceniem asfaltowej nawierzchni koło grodzonego placu zabaw między budynkami 2 i 6. Jednocześnie Zastępca Dyrektora ds. Technicznych Adam Lewiński wyjaśnił, że to jest pierwsza część konsultacji. „W tej części omawiany wyłącznie infrastrukturę, czyli przebieg chodników, ciągów pieszych, itp.”. Dyrektor Kurkus uzupenił, że Administracja Osiedla zorganizuje drugie konsultacje, które będą dotyczyć bezpośrednio projektu zagospodarowania zieleni i małej architektury. Podczas spotkania omówiono także problem umieszczania przez ekipy remontowe kontenerów i gruz-bagów.

Mimo niskiej temperatury, mieszkańcy aktywnie uczestniczyli w konsultacjach.

Protokół z ustaleń podjętych podczas konsultacji

Następnego dnia Dyrekcja opublikowała protokół z ustaleń podjętych podczas pierwszych konsultacji. W protokole tym wymieniono łącznie 11 punktów, wśród których padała oficjalna deklaracja ze strony Administracji Osiedla, że nie jest planowana żadna wycinka drzew zarówno w czasie remontu, jak i później. Jednocześnie zadeklarowano, że podczas prace brukarskie nie spowodują naruszenia bryły korzeniowej drzew. Jednocześnie wyjaśniono, że trasy ciągów komunikacyjnych, place pod rowery i kontenry nie będą w kolizji z istniejącym drzewostanem.

Protokół sporządzony przez Dyrekcję Osiedla WSM Żoliborz II po pierwszych konsultacjach.

Mieszkańcy trzymają za słowo Dyrekcję Osiedla i liczą, że uda się wypracować optymalny projekt. Wstępnie prace te zaplanowane są na ten i na przyszły rok. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
bezchmurnie

Temperatura: -3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1036 hPa
Wiatr: 11 km/h

Reklama
Reklama
Reklama