Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 20 lutego 2025 21:21
Reklama
TYLKO U NAS

„Nasz blok wygląda najgorzej względem pozostałych”. Interweniujemy na zgłoszenie czytelniczki

Mieszkańcy narzekają, że na klatce jest brudno i coraz bardziej dopominają się remontu. Jak faktycznie wygląda wnętrze budynku przy ul. Broniewskiego? O zajęcie stanowiska pytamy Administrację Osiedla WSM Żoliborz III. Czy jest cień nadziei na poprawę?
„Nasz blok wygląda najgorzej względem pozostałych”. Interweniujemy na zgłoszenie czytelniczki

Autor: Wiktor Zając

W tym artykule przeczytasz o:

  • podjętej interwencji na zgłoszenie czytelniczki;
  • stanie jednego z budynków w zasobach "dużego" WSM;
  • zastrzeżeniach mieszkańców budynku przy ul. Broniewskiego;
  • reakcji Administracji Osiedla;
  • poprzedniej interwencji na Osiedlu Piaski;
  • planach Spółdzielni w budynku przy ul. Broniewskiego 24A;
  • problemach związanych z zsypem i potrzebą budowy wiaty śmietnikowej.

Na prośbę czytelniczki podjęliśmy interwencję w jednym z budynków na Sadach Żoliborskich. Sprawa dotyczyła zarówno czystości w częściach wspólnych budynku, ale i stanu technicznego. Postanowiliśmy sprawdzić jak prezentuje się budynek przy ul. Broniewskiego 24A będący częścią zespołu wchodzącego w skład tzw. Sadów III. Zdaniem czytelniczki i zarazem mieszkanki tego budynku, budynek wygląga urągająco.

Zaniedbane otoczenie przed blokiem

Podczas wizji lokalnej czytelniczka zwróciła uwagę na teren przed budynkiem. Zauważyła, że klepiska otaczające jej budynek. W jej ocenie, Administracja Osiedla nie wysiewa tu trawy, ponieważ jest duże zacienienie pod drzewami. Faktycznie, latem kiedy na drzewach jest sporo liści, teren ten jest mocno zacieniony. „Można posadzić tu inne rośliny. Są różne rośliny okrywowe, które lubią cień, a zdecydowanie poprawiłyby wygląd najbliższego otoczenia” - podkreśliła mieszkanka. „W wielu takich miejscach sadzony jest chociażby bluszcz” - dodała. Zbliżając się do wejścia do budynku, czytelniczka wskazała na barierkę podjazdu dla wózków inwalidzkich. Jeden z prętów był urwany. „Jakiś czas temu ten pręt był zupełnie tak wygięty, że można było się o niego nadziać. Potem trochę został wyprostowany, ale nikt już tego nie przyspawał. Czy to tak powinno wyglądać” - zadała retoryczne pytanie nasza czytelniczka.

Stan terenów zielonych na terenie Os. Sady III (Nieruchomość III) będącego w zasobach Administracji Osiedla WSM Żoliborz III

Mieszkańcy narzekają na zaniebaną klatkę

Po wejściu do holu budynku można było zastać pewien dysonans. Z jednej strony widać było, że wnętrze holu było nie tak dawno remontowane. Na ścianach były okładziny gresowe, na posłodze położone płyty granitowe. Niemniej nie było to współmierne ze stanem czystości klatki. Dało się zauważyć pełno kurzu, zaschniętego błota i innych zabrudzeń. Szczególnie rażąco wyglądały te ściany, które nie były pokryte żadnymi płytkami. Narożnik ściany przy samych drzwiach do budynku poobijany i zabrudzony. Podobnie z resztą było ze ścianami wzdłuż biegu dość wąskich schodów. Po przejściu na wyższe kondygnacje mieszkanka zaczęła pokazywać kolejne zabrudzenia i niedociągnięcia. Na jednym z pięter, na posadzce znajdowała się jakaś zaschnięta substancja o fioletowej barwie. Ponadto na okładzinach balustrad schodów nie brakowało rówież dużej ilości kurzu. Oprócz aspektów wizualnych, kurz dało się odczuć również w powietrzu. Prawdopodobnie tak duża ilość kurzu mogła być skutkiem licznych remontów prowadzonych w samych lokalach. Im wyżej weszliśmy po schodach, tym bardziej klatka była bardziej brudna. Przy okazji dało się zauważyć liczne otwarte puszki z wystającą aluminiową instalacją elektryczną czy zwisające przewody spod sufitu.

Stan posadzki w budynku Broniewskiego 24A (8 stycznia 2025)
Stan posadzki w budynku przy ul. Broniewskiego 24A (5 lutego 2025)

Składowisko w częściach wspólnych budynku

Nasza czytelniczka pokazała nam także na działania sąsiadów, które nie tylko powodują bałagan, ale które mogą stwarzać na ewentualne zagrożenie pożarowe. W korytarzach można zauważyć składownisko starych mebli ustawionych koło okna, czy porzucone deski po jakiejś boazerii w pobliżu windy. „Zgłaszaliśmy ten problem Administracji Osiedla wielokrotnie. Mamy monitoring. Dlaczego nie można sprawdzić do kogo te rzeczy należą? Gospodarz domu powinien na bieżąco takie sprawy monitorować i zgłaszać Dyrekcji Osiedla” - podkreśliła mieszkanka.

Składowisko na korytarzu

Nie chcemy zsypu

Mieszkanka wspomniała także o czynnym zsypie w budynku. „Będziemy występować o likwidację tego zsypu. Zbierzemy podpisy” - zaznaczyła. Jednocześnie podkreśliła, że potrzebne jest wyznaczenie miejsca pod wiatę śmietnikową, gdzie będzie można wstawić kontenery z odpadami. Dochodząc do najwyższej kondygnacji czytelniczka wskazała ściany znajdujące się nad schodami prowadzącymi na dach oraz do maszynowni windy. Na ścianie widać było zacieki, odparzenia i przebarwienia tynku, przez który prześwitywały bloczki gazobetonu.

Mieszkańcy apelują o dodatkowe wyjście ewakuacyjne

Schodząc już na dół, czytelniczka wskazała na potrzebę wykonania dodatkowego wyjścia ewakuacyjnego, jednocześnie pokazując, w którym miejscu potencjalnie takie wyjście mogłoby się znaleźć. „W tej chwili z budynku jest tylko to jedno wąskie wyjście” - podkreśliła.

Rower utrudniający ewakuację

Co na to wszystko Administracja Osiedla?

O stan budynku Broniewskiego 24A i jego najbliższego otoczenia postanowiliśmy wystąpić do Dyrektora Osiedla WSM Żoliborz III Mirosława Mikielskiego. Zapytaliśmy o częstotliwość sprzątania klatek, ze wskazaniem na poszczególne kondygnacje, o odsłonięte instalacje elektryczne, potrzebę wykonania drugiego wejścia, a także o to, czy Warszawska Spółdzielnia Mieszkaniowa planuje remont klatki i czy jest także wpłynąć na poprawę stanu zieleni wokół budynku.

Zanim otrzymaliśmy jeszcze odpowiedź od Dyrektora Osiedla, czytelniczka zatelefonowała i wyjaśniła, że zastała już pierwsze działania inwerwencyjne ze strony Administracji Osiedla. Jak zauważyła, klatka została posprzątana, usunięto także wieloletnie zabrudzenie o dziwnej fioletowej barwie. „Nie jest to stan jaki byśmy oczekiwali, niemniej zasza już spora różnica” - dodała.

Klatka schodowa i korytarze proszą się o kapitalny remont

Kilka dni później otrzymaliśmy odpowiedź od Dyrektora Mirosława Mikielskiego, który na wstępie podkreślił, że członkowie spółdzielni i właściciele lokali mieszkalnych mogą bezpośrednio zwracać się do Administracji, bez konieczności pośrednictwa gazet lokalnych czy portali społecznościowych. „Dodatkowo informuję, że członkowie Rady Osiedla również pełnią dyżury interwencyjne w sprawach ważkich dla członków spółdzielni. Grafik dyżurów udostępniony jest na Naszej stronie internetowej www.wsm3.pl , natomiast wszelkie uchwały organów statutowych, dostępne są dla członków spółdzielni po zalogowaniu na własne konto” - podkreślił pełnomocnik Zarządu, Dyrektor Osiedla.

Interwencja na Piaskach

O podobnym problemie związanym z czystością klatek schodowych pisaliśmy na łamach Gazety Bielan. Sprawa dotyczyła czystości klatek w dwóch budynkach na Osiedlu WSM PIaski. Więcej można przeczytać w artykule: Brudne klatki schodowe na Piaskach. Administracja Osiedla i Zarząd WSM nie widzą problemu. Na Piaskach mieszkanka wyjaśniła nam, że wielokrotnie podejmowała interwencję i spotykała się brakiem jakiejkolwiek przychylności i zrozumienia. Kiedy zwróciliśmy się do Dyrektorki Osiedla WSM Piaski, przekazała nam pismo, w którym były dane osobowe czytelniczki naruszając tymsamym RODO. Jak wyjaśniła nam wtedy mieszkanka Osiedla Piaski, było to pismo, które otrzymała od Zarządu WSM. Jak się okazało interwencja Zarządu nie była bezpośrednia. „Odpowiedź w imieniu Zarządu pisał pracownik Administracji Osiedla Piaski” - dodała.

Relacje na linii mieszkańcy i WSM

Wiele na to wskazuje, że mieszkanki i mieszkańcy z zasobów WSM często boją się podejmować interwencji sami, bo nie chcą się tym samym nikomu narazić. Jednocześnie poinformowaliśmy Dyrektora Osiedla WSM Żoliborz III o ewentualnych obawach, a także że otrzymaliśmy już pierwsze informacje, że czystość klatki schodowej i korytarzy uległa poprawie.

Co z ubrudzonymi ścianami?

W wymianie korespondencji z Dyrektorem Mikielskim, zaproponowaliśmy czy nie byłoby możliwości wykonania cokołów przy schodach, tak żeby ułatwiło to zmywanie poszczególnych stopni. Jak poinformował nas Dyrektor Osiedla, schody w budynkach Nieruchomości III są konstrukcyjnie zawieszone, niezależnie od ściany. „Nie ma tam gdzie i jak przykleić cokołów. Zacieki są widoczne i chyba nieuniknione w tego typu konstrukcjach. Jedynym rozwiązaniem są zmywalne farby na ścianie przyległej” - dodał Mirosław Mikielski.

Jeszcze nie wszędzie jest tak czysto (stan: 5 lutego 2025)

Co z dodatkowym wyjściem ewakuacyjnym i z remontem klatki?

W kwestii dodatkowego wyjścia ewakuacyjnego, Dyrektor Mikielski zaznaczył, że sprawa, była już wyjaśniana właścicielom. „Technologicznie jest to niemożliwe ze względu na wysokość poziomu parteru do poziomu gruntu” - dodał. Ponadto jak wynika z wyjaśnień pełnomocnika Zarządu, obecnie na budynku prowadzone są prace przygotowawcze, przed generalnym remontem klatki schodowej w tym roku. Jak wyjaśnił nam mieszkaniec z budynku przy ul. Braci Załuskich 3, u niego remont został już przeprowadzony. Wyjaśnił, że u nich kable zwisały w podobny sposób, natomiast w tej chwili wszelkie przewody są pochowane w korytkach i wygląda to estetycznie.

Administracja Osiedla zapowiada likwidację zsypu

Jak wyjaśnił Mirosław Mikielski, przeprowadzone zostaną konsultacje w sprawie ustawienia lekkiej altany na odpady zmieszane i zamknięcie komór zsypowych na parterze w budynkach Broniewskiego 24A i 22A.

Strefa wejściowa do budynku Broniewskiego 24A (Sady III)

Jak się okazuje na Sadach Żoliborskich można zdecydowanie lepiej porozumieć się z Administracją Osiedla niż na Osiedlu Piaski. Mimo, że przed naszą interwencją stan budynku Broniewskiego 24A był porównywalny z blokami przy ul. Broniewskiego 61 i 63, to jednak po zgłoszeniu problemu można spodziewać się poprawy. Pozostajemy z nadzieją, że zapowiedzi Dyrektora Osiedla względem remontu, likwidacji zsypu i budowy wiaty śmietnikowej zostaną dopełnione. 

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
bezchmurnie

Temperatura: -3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1036 hPa
Wiatr: 11 km/h

Reklama
Reklama
Reklama