Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 00:18

Miasto testuje nowe poidełka. Żoliborz musi poczekać

– Mamy dwa rodzaje źródełek. Jedne są zielone, a drugie z brązowym wykończeniem, tak by pasowały do zabytkowej okolicy. Kraniki spełniają najwyższe standardy jakości, są bezpieczne, higieniczne a zarazem komfortowe dla mieszkańców. Wyregulowany strumień wody pozwala wygodnie napić się bezpośrednio z kraniku, jak również uzupełnić bidon – mówi Renata Kuryłowicz, zastępczyni dyrektora Zarządu Zieleni m.st. Warszawy.

Źródełka swoim kształtem i budową przypominają zielone wieże będące studniami miejskimi w korycie Wisły, z których najbardziej znana jest tzw. „Gruba Kaśka”. Dla projektantów poidełek była to jasna i konkretna inspiracja. Źródełko ma również zamontowaną u podstawy miskę, dzięki czemu istniej możliwość, by napoić psa. Obsługa urządzeń jest prosta. Mogą z nich korzystać dzieci i dorośli. Dodatkowo projekt był konsultowany z Pełnomocnikiem Prezydenta m.st. Warszawy ds. dostępności, by kraniki były wygodne dla osób z niepełnosprawnościami.

– Mieszkańcy coraz chętniej rezygnują z butelkowanej wody na rzecz warszawskiej kranówki. Teraz jest ona również dostępna w przestrzeni miejskiej – mówiła w Justyna Glusman, dyrektorka koordynatorka ds. zrównoważonego rozwoju m.st. Warszawy, prezentując pierwsze miejskie poidełko, zamontowane przy Nowym Świecie w pobliżu ronda de Gaulle’a.

Lipcowy wysyp źródełek . W ciągu miesiąca ma pojawić się ich 30

Pierwsze trzy poidełka pojawiły się na Śródmieściu, a na lipiec urzędnicy zapowiedzieli zamontowanie kolejnych 30 (te w zabytkowych rejonach będą brązowe, w pozostałych częściach miasta – zielone). Żoliborzanie na nowe źródełka będą musieli jeszcze poczekać. - W tym momencie realizujemy pilotażowy program uruchamiania pierwszych 30 miejskich źródełek z warszawską kranówką. Na początku skupiliśmy się na lokalizacjach znajdujących się w najbardziej ruchliwych częściach miasta, w jego centrum. Pierwsze instalacje wykonujemy w Śródmieściu, na Woli, Ochocie czy Mokotowie – poinformowała Karolina Kwiecień-Łukaszewska z Zarządu Zieleni Warszawskiej.

Pilotaż jest okazją do tego, by sprawdzić działanie instalacji i sposób korzystania z poidełek przez mieszkańców. Do rozstrzygnięcia jest również kwestia serwisowania źródełek. Jeśli się sprawdzą w całej Warszawie planuje się zamontowanie 200 kraników.

- Wybrane w pierwszej kolejności lokalizacje źródełek cechują się łatwością dostępu, brakiem konieczności wykonywania dodatkowych dojść, czy przeróbek istniejącej instalacji. Obecnie w przygotowaniu jest procedura przetargowa na zaprojektowanie i wykonanie przyłączy wodociągowych dla źródełek, których montaż nie jest możliwy na istniejących hydrantach w sumie wyprodukowanych w pierwszej transzy powinno być 177 sztuk źródełek – wyjaśnia Karolina Kwiecień-Łukaszewska. Głównym założeniem realizacji projektu był montaż źródełek na już istniejącej infrastrukturze, w tym przypadku hydrantach wodociągowych. Nie były one wykonane z myślą, by przekształcić je na punkty poboru wody.  - Liczymy, że  w trakcie pilotażu nie będzie problemów i wkrótce będziemy mogli montować źródełka także na Żoliborzu – dodaje Kwiecień-Łukaszewska. Według założeń wszystkie zamówione źródełka pojawią się do końca roku.

Ile poidełek na Żoliborzu?

Projekt „Pij Warszawo - na Marymoncie-Potoku i Żoliborzu Dziennikarskim” i „Pij, Warszawo - na Żoliborzu Centralnym” został wybrany przez mieszkańców w Budżecie Obywatelskim na 2018 rok. Opóźnienia w realizacji zadania wynikały m.in. z konieczności trzykrotnego ogłoszenia przetargu na wykonanie źródełek.

Wedle założeń projektu wybranego w Budżecie Obywatelskim na Żoliborzu powstanie łącznie 12  poidełek z kranówką.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ