Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 2 stycznia 2025 13:37
Reklama

Jak zadbać o zwierzęta w sylwestra?

Sylwester to czas radości, świętowania i… hałasu. Fajerwerki, które dla ludzi bywają widowiskowym zakończeniem roku, dla zwierząt są często źródłem ogromnego stresu. Wyjaśniamy, jak pomóc naszym czworonożnym przyjaciołom w tym trudnym okresie.
Sylwester to czas radości, świętowania i… hałasu. Fajerwerki, które dla ludzi bywają widowiskowym zakończeniem roku, dla zwierząt są często źródłem ogromnego stresu.

Źródło: pixabay

W tym artykule przeczytasz między innymi o:

  • zwierzętach podczas sylwestra
  • tym, jak uchronić zwierzaka

Słuch u zwierząt

Wszyscy dobrze wiemy, że zarówno psy, jak i koty mają lepszy słuch od ludzi. Największe różnice w słyszeniu pomiędzy psem i człowiekiem występują na wysokich częstotliwościach – człowiek może słyszeć dźwięki do 20000 herców, psy słyszą dźwięki o znacznie wyższej częstotliwości 47000-65000 herców, co jest cechą osobniczą każdego psa. A teraz wyobraźmy sobie standardowy huk fajerwerków i petard – my odbieramy te dźwięki, jak bardzo głośny huk ale gdy pomnożymy go przez 3-4 razy uzyskamy efekt huku bezpośredniego ostrzału artyleryjskiego. Dodajmy do tego jeszcze zdezorientowanie, efekt zaskoczenia, niezrozumienie. Tak właśnie Sylwestra odbierają zwierzęta – ogromna mieszanka strachu, paniki i niekiedy nawet fizycznego bólu.

Jak uchronić zwierzaka przed negatywnymi skutkami wystrzałów:

  • Unikajmy miejsc, w których pies może stać się bezpośrednim świadkiem wybuchu petard. Pory spacerów wybierajmy tak, by nie wypadały w czasie najintensywniejszych wystrzałów. Na spacer wybierajmy miejsca ustronne, niezbyt daleko od domu, takie, które pies dobrze zna. Ostatni spacer powinien być dłuższy niż normalnie, z odpowiednio większą dawką aktywności, najlepiej pracy węchowej, by zwierzę powróciło do domu zmęczone. Solidnie zmęczony spacerem pies czy też intensywną zabawą kot po prostu łatwiej i szybciej zaśnie oraz spokojnie prześpi niespokojne godziny. Jeżeli pies za nic nie da się namówić na wyjście z domu, nie zabierajmy go na spacer na siłę.
     
  • Koniecznym jest, by pies nie biegał luzem lecz był pod naszą kontrolą. Wyposażmy go w mocną smycz, obrożę, a nawet dodatkowo w szelki, do których winniśmy przytwierdzić adresatkę z naszym numerem telefonu i imieniem psa. Smycz może uratować naszemu pupilowi nawet życie. Spanikowane zwierzę może uciec i zgubić się w ciemnościach lub zginąć pod kołami auta. Ten los staje się corocznie udziałem dziesiątek psów.
     
  • Stwórzmy w domu „oazę spokoju” – zamknijmy okna i zasłońmy rolety. Warto również w miarę możliwości zamaskować wystrzały nieco głośniej niż zazwyczaj nastawionym odbiornikiem TV lub radiem.
     
  • Wiele psów, w trudnych chwilach przychodzi do swoich opiekunów po wsparcie! Wesprzyj w takiej chwili swojego pupila, połóż się przy nim, przytul. Zrób to bez zbędnych, egzaltowanych emocji wskazujących na to, że warto się bać. Nie reaguj na fajerwerki, nie podchodź do okien, nie spoglądaj nerwowo na swojego psa. Zachowuj się spokojnie – przekażesz w ten sposób psu informację, że nie ma się czego bać i nie dzieje się nic niezwykłego Jeśli pies czuje, że udzielając mu wsparcia sami jesteśmy spokojni, zdecydowanie łatwiej będzie mu przetrwać trudny czas i zaufać nam jeszcze bardziej.
     
  • Nie wyjmujmy kota, psa, królika czy fretki z jego kryjówki. Przestraszone zwierzęta bardzo często chowają się pod meblami czy też w w ciemnej i wytłumionej łazience. Nie wyciągajmy ich na siłę. Jeżeli zwierzęciu nic nie zagraża, pozwólmy mu na to, by samo wybrało sobie miejsce, gdzie czuje się najbezpieczniej.
     
  • Jeśli przejawy lęku u naszych pupili są bardzo nasilone – pies np. trzęsie się, dyszy i ślini, wokalizuje, powinniśmy odpowiednio wcześniej skontaktować się z lekarzem weterynarii. Obecnie na rynku istnieje wiele preparatów, których zadaniem jest farmakologiczne uspokojenie zwierzaka. Pamiętajmy, że większości z nich należy zacząć podawać kilka dni lub nawet kilkanaście dni przed Sylwestrem, dlatego nie zwlekajmy z tym do ostatniej chwili. Lekarze zdecydowanie odradzają podawanie jakichkolwiek leków na własną rękę. Bez znaczenia, czy są to środki pochodzenia naturalnego, czy też najmniejsze dawki farmaceutyków dla ludzi, zwierzęta są bowiem o wiele wrażliwsze na składniki leków niż ludzie i nieodpowiednie dobrane specyfiki mogą spowodować utratę zdrowia lub nawet śmierć. Naszemu pupilowi na pewno nie zaszkodzą za to feromony. Są to związki chemiczne, które powodują u zwierzęcia poczucie bezpieczeństwa i spokoju. Dostępne są najczęściej w postaci płynu, który rozpyla się w domu lub w postaci obroży czy też zasobnika z płynem z wtyczką do gniazdka.

Życzymy wszystkim szampańskiej zabawy, a zamiast puszczania fajerwerków proponujemy puszczanie lampionów lub balonów.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
słabe opady deszczu

Temperatura: 6°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1003 hPa
Wiatr: 32 km/h

Reklama
Reklama
Reklama