W tym artykule przeczytasz między innymi o:
- nowych inwestycjach drogowych
- budowie dróg Brandysa i Hübnera
Woonerf na ulicy Brandysa
Obecnie ulica Kazimierza Brandysa jest nieprzejezdna i niedostępna dla samochodów. Jest w przeważającej części obszarem zarośniętym dziką zielenią z siecią lokalnych przedeptów. Zgodnie z projektem zostanie ona wybudowana w formie woonerfu, który połączy w jednym miejscu funkcje ulicy z zatokami postojowymi oraz deptaku i stref rekreacji. Zaplanowanych zostało łącznie 6 miejsc postojowych, zgrupowanych po dwa i oddzielonych od siebie zieleńcami i strefami rekreacji. Takie rozwiązanie sprzyja uspokojeniu ruchu, zwiększeniu bezpieczeństwa pieszych oraz zwiększa atrakcyjność przestrzeni, stwarzając równocześnie miejsca spotkań mieszkańców.
Długość projektowanej drogi wyniesie ok. 104m, a szerokość ciągu pieszo – jezdnego od 3,5 m do 4 m. W strefach rekreacji zaplanowane zostało postawienie elementów małej architektury, w tym ławek, stojaków na rowery i koszy na śmieci oraz niskich donic z roślinami. Dodatkowo, po południowej stronie ulicy zaprojektowano samodzielny ciąg pieszy o szerokości 1,8m, który ma być wykonany z nawierzchni mineralnej. Pomiędzy ciągiem pieszo – jezdnym i ciągiem pieszym pojawią się zieleńce i nasadzone będą krzewy i drzewa. Projekt zakłada posadzenie aż 29 nowych drzew oraz łącznie ponad 2800 krzewów irgi, śnieguliczki, róży i tawuły.
Połączenie odcinków ulicy Hübnera
Inwestycja zakłada budowę brakującego ok. 95m odcinka ulicy Zygmunta Hübnera prowadzącego od ulicy Brandysa, który połączy się z drogą wybudowaną od strony ulicy Zygmunta Krasińskiego w rejonie budynku o numerach 57 i 59. Szerokość jezdni wyniesie 5-6m i dostosowana będzie do wymiarów istniejących już odcinków po południowej i północnej stronie. Wybudowane zostaną również chodniki o szerokości od 2,2 do 2,3m. Na nowym odcinku ulicy Hübnera nie zostały natomiast zaplanowane miejsca parkingowe, nie pozwalała na to szerokość projektowanej jezdni.
Wykonawca inwestycji przeprowadził inwentaryzację istniejącej zieleni. Wytypowane zostały rośliny do przesadzenia i dosadzonych zostanie 5 nowych klonów oraz blisko 900 krzewów róży okrywowej „Marathon”.
Połączenie dwóch odcinków drogi (od strony ulic: Rydygiera i Krasińskiego) przyczyni się do upłynnienia i uporządkowania ruchu w tym obszarze. Wpłynie również na poprawę poziomu i jakości życia mieszkańców poprzez podniesienie bezpieczeństwa ruchu drogowego, gdyż umożliwi szybsze dotarcie do tego rejonu różnych służb.
Prace podziemne
Obydwu inwestycjom towarzyszyć będzie budowa sieci podziemnych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania drogi. Zarówno ulice jak i ciągi piesze zostaną doświetlone i pojawią się nowe latarnie.
Napisz komentarz
Komentarze