Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
środa, 18 grudnia 2024 17:52
Reklama

Mieszkańcy doczekali się przeniesienia poidełka na Sadach, lecz nie wszyscy są zadowoleni

[Tylko u nas!] Studzienka od poidełka była ciągle zapychana podczas mycia zabawek przynoszonych z piaskownicy. Urząd Dzielnicy podjął starania w celu przesunięcia poidełka.

Autor: Dariusz Rutkowski

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

  • zapychającym się poidełku w Parku Sady Żoliborskie;
  • interpelacjach radnych w sprawie potrzeby przeniesienia poidełka;
  • odpowiedzi wiceburmistrza Tomasza Mielcarza ws. poidełka;
  • dotrzymaniu słowa przez Urząd Dzielnicy;
  • krytyce radnej Janiak względem nowej lokalizacji;
  • zaletach i wadach przyjętego rozwiązania.

Kilka lat temu w Parku Sady Żoliborskie powstało poidełko, które usytuowano nieopodal placu zabaw dla dzieci. Zostało ono zrealizowane w ramach projektu z budżetu obywatelskiego. O problemie zapychania się poidełka pisaliśmy na łamach naszej gazety już prawie półtora roku temu. Powodem ciągłego zapychania się piaskiem były dzieci, które zapychały nieckę dla zwierząt. Najczęściej dzieci przynosiły swoje zabawki po zabawie w piaskownicy i tam płukały je, żeby usunąć z nich piasek.

W starej lokalizacji pozostał tylko kran

Dwie interpelacje radnej Zasady-Wysockiej i radnej Janiak

Od pewnego czasu problem ten na tyle zaczął się nasilać, że zwrócili na niego uwagę dzielnicowi radni – zarówno Maria Janiak (Żoliborz ma głos), jak i Beata Zasada-Wysocka (PiS). Radna Janiak, działając także w ramach inicjatywy Owocowe Sady Żoliborskie, często starała się zwracać uwagę rodzicom dzieci, które zapychały odpływ w poidełku. Zaczęto coraz częściej dyskutować o tym, żeby przenieść poidełko w inne miejsce. Pod koniec sierpnia br. interpelację w sprawie przeniesienia poidełka złożyła radna Beata Zasada-Wysocka.

„Pragnę zwrócić uwagę na poidełko na Sadach Żoliborskich w pobliżu placu zabaw. Jest to jedyne poidełko, które wymaga częstego czyszczenia ze względu na regularne płukanie zabawek z piasku przez dzieci i rodziców korzystających z wyżej wymienionego poidełka. Bardzo często są tam bajorka wodne, ponieważ zapychają się odpływy przy poidełku” – czytamy w interpelacji radnej Beaty Zasady-Wysockiej. „Proszę o interwencję w tej sprawie i informację, w jaki sposób można lepiej zadbać o otoczenie wyżej wymienionego poidełka” – podkreśliła radna.

Stare lokalizacja była utrapieniem. Odpływy były systematycznie zapychane piaskiem

W odpowiedzi na interpelację radnej wiceburmistrz Dzielnicy Żoliborz Tomasz Mielcarz poinformował, że problem zapychanego piaskiem odpływu poidełka jest znany, podobnie jak i znajdującego się obok hydrantu. „Firma zewnętrzna, z którą tutejszy Urząd ma podpisaną umowę na wykonywanie czynności związanych z serwisowaniem i bieżącym utrzymaniem urządzeń wodnych, wielokrotnie w sezonie letnim usuwa piasek z odpływu oraz dokonuje udrożnienia całej instalacji” – wyjaśnił w odpowiedzi na interpelację wiceburmistrz.

„Instalacja poidełka w bliskim sąsiedztwie placu zabaw wydawała się racjonalnym rozwiązaniem, niemniej jednak, tak jak Pani Radna słusznie zauważyła, przyczyny powyższego należy upatrywać w wykorzystywaniu ww. urządzeń do płukania zabawek z piasku przez dzieci i rodziców. W związku z powyższym podejmujemy starania w przedmiocie przeniesienia poidełka do nowej lokalizacji, tj. w oddaleniu od placu zabaw” – podkreślił wiceburmistrz Tomasz Mielcarz.

Mimo zapewnień wiceburmistrza Mielcarza radna Maria Janiak złożyła swoją interpelację 5 października. Radna zapytała, kiedy można spodziewać się przeniesienia poidełka. Odpowiedź wiceburmistrza była dokładnie taka sama jak ta, którą udzielił radnej Beacie Zasadzie-Wysockiej. Jedyne, co zostało w interpelacji dodane, to że wiceburmistrz wyraził nadzieję, że poidełko zostanie przeniesione do końca 2024 r.

Urząd stanął na wysokości zadania i dotrzymał słowa

Już na przełomie listopada i grudnia Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Dzielnicy Żoliborz rozpoczął przenosiny poidełka. Poidełko postanowiono przenieść niespełna 40 metrów na wschód od starej lokalizacji. Obecnie znajduje się przy głównej alei przebiegającej koło Salto Baru (d. Pawilon Kulturalny). Trzeba przyznać, że Urząd stanął na wysokości zadania, ponieważ udało się to zrobić w naprawdę krótkim czasie. W starej lokalizacji pozostał tylko kran. Oznacza to, że dzieci nadal będą mogły pod nim myć zabawki. Istnieje obawa, że w kratce pod kranem może również dojść do zapchania się odpływu piaskiem, niemniej piach nie pójdzie w urządzenie (w kolumnę) i nie będzie niszczyć urządzenia od środka, co było nagminne w samym poidełku. Piach co najwyżej pozostanie co najwyżej w kratce ściekowej z której o wiele łatwiej można go usunąć. Zdaniem jednego z mieszkańców takie rozwiązanie pozwoli na zniechęceniu dzieci do korzystania bezpośrednio z samego poidełka.

Nowa lokalizacja poidełka przy Salto Barze, od strony głównej alejki

„Żoliborza nie stać na eksperymenty, czy będzie trochę lepiej”

Z chwilą kiedy poidełko zostało przeniesione, radna Maria Janiak stwierdziła, że nowa lokalizacja nie jest optymalna. „Czy przeniesienie jest optymalne dla mieszkańców i rozwiąże problem? (Radne interweniujące w sprawie poidełka, tak jak mieszkańcy, dowiedziały się o nowej lokalizacji na etapie realizacji). Z rozmów sąsiedzkich w parku wynika, że nowa miejscówka poidełka budzi spore kontrowersje” – twierdzi radna Janiak, opisując sprawę na swoim profilu na portalu społecznościowym.

Jednocześnie radna zarzuciła, że przeniesienie poidełka było zdecydowanie za drogie, ponieważ kosztowało 66 tysięcy złotych. „Moja refleksja z perspektywy byłej przewodniczącej Komisji Budżetu: Żoliborza nie stać na eksperymenty, czy będzie trochę lepiej. Jak już coś robić, to tak, żeby problem został rozwiązany skutecznie” – dodaje Maria Janiak.

Zdania są podzielone

Jak twierdzą niektórzy mieszkańcy, obawiają się, że przeniesienie poidełka niespełna 40 metrów dalej nie rozwiąże problemu. Inni z kolei uważają, że nikomu nie będzie się chciało, w szczególności latem, przebijać między leżakami stojącymi przed Salto Barem, i oceniają nową lokalizację pozytywnie.

Nowa lokalizacja poidełka z perspektywy głównej alejki

Zapewne należałoby wziąć pod uwagę, że Urząd Dzielnicy chciał poidełko przenieść za jak najniższą cenę i w jak najkrótszym czasie. Do tego celu niezbędne było uwzględnienie, jak poprowadzone jest pod parkiem uzbrojenie podziemne pod względem instalacji wodnej i kanalizacyjnej. Szukanie innej lokalizacji bez zachowania tych dwóch warunków sprawiłoby, że kwestia przeniesienia byłaby droższa i znacznie dłuższa – nawet do półtora roku.

Należy także dodać, że poidełko nie mogło być usytuowane w dowolnym innym miejscu. Wiązałoby się to z wykonaniem nowych instalacji, co w konsekwencji wiązałoby się z innymi kontrowersyjnymi kwestiami – chociażby z ingerencją w system korzeniowy gęsto posadzonych na terenie parku drzew.
 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
bezchmurnie

Temperatura: 7°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1014 hPa
Wiatr: 11 km/h

Reklama
Reklama
Reklama