W tym artykule przeczytasz między innymi o:
- ekranach akustycznych
- wykonawcy inwestycji
Ekrany akustyczne
W ramach inwestycji wykonawca zbuduje łącznie ok. 6 km ekranów akustycznych:
- 3 km wzdłuż linii kolejowej nr 509 między Warszawą Główną Towarową a Warszawą Gdańską,
- 3 km wzdłuż linii kolejowej nr 20 między Warszawą Główną a Warszawą Pragą.
Ekrany zostaną zaprojektowane tak, by skutecznie redukować hałas, co jest szczególnie istotne w gęsto zabudowanych obszarach stolicy, takich jak okolice stacji Warszawa Gdańska. Po wybudowaniu ekranów zostaną one osadzone zielenią.
Jak podkreśla PKP PLK inwestycja jest częścią strategii zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Prace prowadzi firma My Way.
Nowe przejście podziemne
Oprócz ekranów akustycznych Warszawa Gdańska zyskuje nowe przejście podziemne o długości ok. 90 metrów, które będzie prowadzić od zachodniej strony stacji, w kierunku ul. Kłopot. Aktualnie trwają prace związane z wbijaniem tzw. ścianek szczelnych przy peronach 2-4, co w kolejnych fazach robót umożliwi wykonanie tunelu.
Nowe przejście zapewni lepszy dostęp do peronów oraz komunikacji miejskiej, w tym do metra. Na perony 2, 3 i 4 będzie można dostać się zarówno za pomocą schodów ruchomych, jak i tradycyjnych. Dla osób o ograniczonej mobilności zaplanowano windy.
Wejście do tunelu od strony Żoliborza zostanie zlokalizowane przy ul. Ks. Romana Indrzejczyka i wyposażone w schody oraz windę. Po drugiej stronie stacji tunel zostanie połączony z istniejącym przejściem podziemnym prowadzącym do budynku dworca oraz metra.
Prace związane z budową nowego przejścia oraz modernizacją peronów finansowane są bezpośrednio przez PKP PLK, a ich całkowity koszt to 80 mln zł netto. Zakończenie zasadniczych prac oraz udostępnienie przejścia planowane jest na koniec 2025 roku.
Napisz komentarz
Komentarze