Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
środa, 4 grudnia 2024 08:54
Reklama

Maria Janiak odwołana z funkcji przewodniczącej Komisji Budżetu. Jakie były tego okoliczności?

[Tylko u nas!] Rada Dzielnicy odwołała Marię Janiak z funkcji przewodniczącej komisji budżetu. Wiemy kto zajął jej miejsce.
Maria Janiak odwołana z funkcji przewodniczącej Komisji Budżetu. Jakie były tego okoliczności?

Źródło: archiwum własne

W tym artykule przeczytasz o:

  • odwołaniu przewodniczącej Komisji Budżetu Rady Dzielnicy Żoliborz;
  • dotychczasowych posiedzeniach Komisji Budżetu;
  • sporze w zakresie kompetencji Komisji Budżetu;
  • powołaniu nowej przewodniczącej. 

27 listopada odbyła się VII Sesja Rady Dzielnicy Żoliborz, podczas której radni klubów Koalicji Obywatelskiej oraz Lewicy - Miasto jest Nasze złożyli wniosek o odwołanie Marii Janiak (Żoliborz ma głos) z funkcji przewodniczącej Komisji Budżetu. Odwołanie miało miejsce w wyniku kolejnego sporu między radnymi, którzy zarzucali przewodniczącej, że nie prowadzi komisji zgodnie z przyjętymi w Radzie Dzielnicy standardami.

Niekończący się „blamaż”

Spór w Radzie Dzielnicy dotyczący sposobu zwoływania i prowadzenia Komisji Budżetowej przez radną Marię Janiak rozpoczął się już w chwili zwołania pierwszego posiedzenia. O sytuacji informowaliśmy na łamach naszej gazety we wrześniu. Możecie przeczytać o tym klikając w link: „Czy to był blamaż?” Próba obstrukcji w Radzie Dzielnicy już po pierwszej komisji

Nie trzeba było długo czekać, aby doszło do kolejnego starcia w Radzie Dzielnicy. Przewodnicząca Janiak postanowiła zwołać nową komisję, która miała być poświęcona analizie efektywności wykorzystania środków finansowych z budżetu Dzielnicy Żoliborz na realizację projektów dzielnicowych z budżetu obywatelskiego, przy odniesieniu do przykładów projektów zrealizowanych w 2024 roku. W programie miała być także dyskusja z udziałem zaproszonych gości oraz informacja o niewykorzystanych środkach finansowych na realizację dzielnicowych projektów budżetu obywatelskiego. Na tej komisji nie pojawił się żaden radny z opcji rządzącej. Przewodniczący Rady Dzielnicy Żoliborz Wiktor Jasionowski wyjaśnił, że posiedzenie nie zostało prawidłowo zwołane, ponieważ zaproponowany porządek obrad nie mieścił się w katalogu kompetencji tej komisji. O tym posiedzeniu możecie przeczytać więcej w artykule: (Nie)komisja Budżetowa bez kworum. Kolejna obstrukcja w Radzie Dzielnicy po słynnym „blamażu”

Dwa posiedzenia komisji w ciągu tygodnia zakończone fiaskiem

20 listopada została zwołana Komisja Budżetu. W porządku obrad znalazły się dwa punkty merytoryczne. Pierwszym z nich było podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania zmian do Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz załącznika dzielnicowego do budżetu m.st. Warszawy na 2024 rok, proponowanych przez Zarząd Dzielnicy zgodnie z Uchwałą Nr 126/2024 z 26 października 2024 roku. Drugim punktem były możliwości finansowania potrzeb mieszkańców Dzielnicy Żoliborz z zewnętrznych źródeł finansowania, w tym z Funduszy Europejskich. Na posiedzenie nie został zaproszony Zarząd Dzielnicy, co było głównym zarzutem wobec przewodniczącej. Po burzliwej dyskusji posiedzenie przeniesiono na 26 listopada.

Tym razem posiedzenie trwało pięć godzin. Sytuacja była na tyle napięta, że, jak twierdzi jeden z naszych informatorów, jakakolwiek merytoryczna dyskusja rozpoczęła się dopiero po czwartej godzinie pracy. Po przegłosowaniu uchwały dotyczącej zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej, burmistrzyni Dzielnicy Renata Kozłowska odesłała pracowników zgromadzonych na posiedzeniu do domu, stwierdzając, że jako pracodawca musi przestrzegać przepisów BHP i nie może ich trzymać tak długo w pracy. W związku z tym, iż salę posiedzeń opuścili nie tylko naczelnicy, ale także protokolant, formalnie nie było możliwości kontynuowania dalszej części posiedzenia. Padła propozycja, aby punkt dotyczący możliwości finansowania potrzeb mieszkańców z Funduszy Europejskich przenieść na kolejne posiedzenie.

Wniosek o odwołanie przewodniczącej

Następnego dnia podczas Sesji Rady Dzielnicy przewodniczący Rady Wiktor Jasionowski otrzymał wniosek podpisany przez radnych klubów Koalicji Obywatelskiej oraz Lewicy - Miasto jest Nasze o odwołanie radnej Marii Janiak z funkcji przewodniczącej Komisji Budżetu. Wniosek został przegłosowany. Przeciwko odwołaniu głosowała większość radnych Prawa i Sprawiedliwości oraz radni klubu Żoliborz ma głos. Wśród osób, które wstrzymały się od głosu, był radny Tomasz Michałowski z klubu PiS. W złożonych przez niego wyjaśnieniach wynikało, że wnioskodawcy nie wypunktowali bezpośrednio zarzutów wobec byłej przewodniczącej, wskazując jedynie na oczekiwanie lepszych efektów pracy komisji. Jak wyjaśniła radna Donata Rapacka (KO), Komisja Budżetu, podobnie jak Komisja Rewizyjna, nie jest komisją kreatywną w takim sensie, jak Komisja Kultury, Infrastruktury, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska czy Komisja Samorządności i Dialogu Społecznego. „Komisja Budżetowa służy opiniowaniu. Rada jest ciałem uchwałodawczym, a pracami zajmuje się Zarząd Dzielnicy” – podkreśliła radna. „To Zarząd Dzielnicy przesyła zmiany do załącznika dzielnicowego w sytuacjach, gdy zachodzi taka potrzeba” – dodała. Dopiero po pozytywnym lub negatywnym zaopiniowaniu daje odpowiednie światło Zarządowi, czy może on wydać środki na wskazany cel.

Radna Maria Janiak o jej odwołaniu

Zwróciliśmy się z prośbą o komentarz do radnej Marii Janiak w związku z wydarzeniami, które miały miejsce na ostatnich posiedzeniach Komisji Budżetu oraz na ostatniej sesji rady. Radna Janiak odmówiła komentarza w tej sprawie, jednocześnie zaznaczając, że w najbliższych dniach przygotuje stosowne oświadczenie odnoszące się do całej tej sytuacji.

Monika Kurowska nową przewodniczącą Komisji Budżetu

Podczas VII Sesji Rady Dzielnicy koalicja rządząca zwróciła się do Klubu Żoliborz ma głos z pytaniem, czy chciałby wskazać innego przedstawiciela, który zastąpiłby odwołaną przewodniczącą. Ostatecznie nikt z klubu Żoliborz ma głos nie był chętny do objęcia tej funkcji. W związku z tym zaproponowano radną Monikę Kurowską (KO), która wyraziła zgodę na objęcie tego stanowiska. 

O Monice Kurowskiej i jej metodach pracy rozmawialiśmy z anonimowymi informatorami, byłymi podwładnymi

Do tej sprawy będziemy wracać.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ