Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 10:42

ZDM wymienia parkomaty w Żoliborzu po trzech latach użytkowania. Koszt to ponad 1,4 mln zł rocznie

[Tylko u nas!] Obok żoliborskich parkometrów niedawno pojawiły się nowe wylewki cementowe. 3-letnie parkometry zostaną wymienione na nowe. Znamy datę instalacji urządzeń i ich dokładną liczbę.
ZDM wymienia parkomaty w Żoliborzu po trzech latach użytkowania. Koszt to ponad 1,4 mln zł rocznie

Autor: Wiktor Zając

W tym artykule przeczytasz o:

  • planowanej wymianie parkometrów;
  • żywotności parkometru;
  • dzierżawie urządzeń;
  • kosztach utrzymania;
  • terminie realizacji montażu nowych parkometrów.

Niespełna dwa miesiące temu można było zauważyć tajemnicze wylewki cementowe wykonane tuż obok parkometrów. Czyżby Zarząd Dróg Miejskich zamierzał ustawić nowe parkometry? Wszystko na to wskazuje. Przypomnijmy, że Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego powstała dokładnie trzy lata temu. Czy w tej sytuacji to czas, żeby konieczna była wymiana urządzeń na nowe...? Postanowiliśmy zapytać o tę sprawę rzecznika prasowego Zarządu Dróg Miejskich.

Ciekawe czy wykonawca usunie stare wylewki?

Parkometry nie mogą być na starych wylewkach

W jakim celu wykonano nowe wylewki? Jeśli to będą nowe parkomaty, dlaczego nie rozważono ich montażu na starych fundamentach, w miejscu istniejących? Zapytaliśmy o to w Wydziale Komunikacji Społecznej Zarządu Dróg Miejskich. Jak poinformował nas rzecznik prasowy Jakub Dybalski, montaż fundamentów ma związek z realizacją umowy na obsługę SPPN, której częścią jest dostawa, montaż i bieżące utrzymanie parkomatów.

„Umowa zakłada, że parkomaty nie mogą być zamontowane na fundamentach niebędących własnością zamawiającego ani na istniejących w terenie fundamentach niebędących własnością zamawiającego. Zamawiający wykazywał chęć nabycia fundamentów, jednakże ich właściciel nie zgodził się na sprzedaż” – wyjaśnił rzecznik prasowy ZDM. „Zatem wprowadzone zapisy nie faworyzowały obecnego wykonawcy” – dodał.

Obecne parkometry nie są własnością miasta

Dlaczego wymiana parkometrów następuje już po trzech latach? Czy to odpowiednia chwila na ich wymianę? To kolejne pytania, jakie nasunęły się nam w związku z zaistniałą sytuacją.

Rzecznik prasowy ZDM Jakub Dybalski wyjaśnił, że poprzednia umowa na dzierżawę parkomatów (w tym tych na Żoliborzu) kończy się w najbliższym czasie, więc wykonawca i tak musiałby je zabrać. „Zgodnie z niedawno podpisaną umową wykonawca ma dostarczyć nam zupełnie nowe parkomaty – nie będą one takie same, ponieważ w przetargu wymagaliśmy uruchomienia nowych funkcjonalności” – poinformował rzecznik.

Zatem, jaka jest przeciętna żywotność takiego parkomatu? W końcu najstarsze parkomaty w Warszawie mają 10 lat i nadal funkcjonują, co potwierdził rzecznik prasowy ZDM. „Zwracam jednak uwagę, że na podstawie umowy na dzierżawę wykonawca zobowiązany był do naprawy urządzeń w przypadku awarii. Wobec czego nie można jednoznacznie stwierdzić, jaka jest żywotność urządzenia, gdyż poszczególne elementy są wymieniane, gdy zachodzi potrzeba” – podkreślił Jakub Dybalski.

Co stanie się ze starymi parkometrami?

820 złotych za miesiąc świadczenia usługi wnoszenia opłat jednego parkometru

Całe zamieszanie z wylewkami i wymianą parkometrów spowodowane jest tym, że miasto nie jest ich właścicielem, a zawiera umowy na ich dzierżawę. Pierwsza umowa właśnie się kończy, w konsekwencji Zarząd Dróg Miejskich zmuszony był przeprowadzić nowy przetarg. Jak wyjaśnił nam rzecznik prasowy Jakub Dybalski, ZDM nie kupuje parkomatów na własność. „Celem zamówienia była usługa wnoszenia opłat za postój” – dodał rzecznik.

Koszt usługi to: 820 złotych netto × liczba urządzeń (dla Żoliborza 144 sztuki) × liczba miesięcy świadczenia usługi. W prostym rachunku można policzyć, że miesięczne utrzymanie kosztuje 118 080 złotych netto, zaś rocznie suma ta wynosi 1 416 960 złotych netto. Nasuwa się pytanie retoryczne: czy dbając o ekologię, miasto powinno wymieniać urządzenia już po trzech latach ich eksploatacji? Ciekawe, gdzie trafią stare parkomaty...?

Zgodnie z harmonogramem pierwsze nowe parkometry mają zostać zamontowane w dniu 16 listopada. Termin realizacji całego zadania to 30 listopada 2024 r.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.