Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 08:45

Dobry jazz w Kinie Elektronik

W imieniu organizatorów zapraszamy na "muzyczną ucztę dla uszu".
  • Źródło: Żoliborski Dom Kultury
Dobry jazz w Kinie Elektronik
W imieniu organizatorów zapraszamy na "muzyczną ucztę dla uszu".

Źródło: Żoliborski Dom Kultury

W tym artykule przeczytasz między innymi o:

  • koncercie w Kinie Elektronik
  • wykonawcach

W dniu 15 listopada o godz. 19:00 zapraszamy do Kina Elektronik. na wyjątkowy koncert.

Koncert

Podczas koncertu usłyszymy mieszankę jazz, r&b, pop, electro, instrumentalne i wokalne improwizacje, dla których punktem wyjścia stały się m.in. największe przeboje zespołu The Beatles oraz standardy światowej muzyki. Artyści zaprezentują cały repertuar w niecodziennych jazz-popowych aranżacjach producenta muzycznego Victora Davies’a.

Wykonawcy:
Mika Urbaniak - wokal
Urszula Dudziak - wokal
Victor Davies - wokal, gitara
Krzysztof Pacan – bas
Patryk Zakrzewski – perkusja

O artystach

URSZULA DUDZIAK 

to czołowa postać współczesnej wokalistyki - nie tylko jazzowej. Niezwykła skala głosu, swoboda i perfekcja intonacji w każdej z jej pięciu oktaw. Urszula Dudziak to też oryginalna technika wokalna, pionierskie osiągnięcia w zastosowaniach współczesnej elektronicznej technologii muzycznej.

W dzieciństwie uczyła się grać na fortepianie, śpiewać zaczęła w liceum, zauroczona głosem Elli Fitzgerald. Karierę rozpoczęła w latach 60. w zespole Krzysztofa Komedy, śpiewała też i nagrywała z orkiestrą Edwarda Czernego. Początkowo wykonywała głównie standardy jazzowe, ale po nawiązaniu współpracy z Michałem Urbaniakiem(późniejszym mężem) zmieniła swój styl śpiewania.

Podstawę jej wokalistyki stanowi instrumentalne traktowanie głosu, wywodzące się z klasycznej i powszechnej w muzyce jazzowej techniki zwanej „scatem”. Dzięki temu na przestrzeni kilku lat stała się jedną z najpopularniejszych i najoryginalniejszych postaci polskiego jazzu.
W 1973 roku wraz z Michałem Urbaniakiem wyjechała do Nowego Jorku. 
Obecnie mieszka w Warszawie. Występowała lub nagrywała wspólnie z takimi sławami, jak m.in.: Bobby McFerrin, Herbie Hancock, Jaco Pastorius, Ron Carter, Michael Brecker, Flora Purim, Nina Simone, Carmen McRae, Dee Dee Bridgewater, Sting czy Lionel Hampton. Koncertowała niemal we wszystkich krajach Europy, Azji i obu Ameryk, w tym w słynnej nowojorskiej Carnegie Hall oraz podczas Newport Jazz Festival. Współpracowała z wieloma znanymi zespołami i formacjami jazzowymi, m.in. z Vocal Summit, Vienna Art Orchestra, orkiestrą Gila Evansa i zespołem Archiego Sheepa.

Jej utwór wokalistki o wdzięcznym tytule „Papaya”, nagrany ponad 30 lat temu. Cały świat tańczy teraz „Papaya dance”, a utwór ten ponownie przysporzył Urszuli Dudziak całe rzesze nowych fanów pod każdą szerokością geograficzną i to po tylu latach od jego premiery!

MIKA URBANIAK 

piosenkarka, autorka tekstów i muzyki. Swój pierwszy utwór skomponowała w wieku 11 lat i od tamtej pory komponuje i koncertuje. Wychowana przez dwoje legendarnych artystów, ikony jazzu, Urszulę Dudziak i Michała Urbaniaka, pionierów fusion jazz, rosła w świecie muzyki i sztuki. Pop, Jazz, Hip-Hop, Rap, Neo-Soul, RnB i Blues były jej głównymi kierunkami muzycznymi, chociaż ma bardzo ekspansywną, twórczą i bogatą wyobraźnię, która pozwala jej eksperymentować z różnymi stylami. "Muzyka, którą kocham, to muzyka przemawiająca do serca, która mówi prawdę i daje ludziom coś do myślenia" -mówi Mika. Unikalny, pełen melancholii timbre głosu Miki, hipnotyzuje słuchaczy.

Jej rytmiczny, porywający i osobisty, poetycki styl rapowy, dodaje także innego wymiaru jej ekspresyjnemu stylowi.
Od lat koncertuje na całym świecie i występowała z takimi artystami jak: Lenny White, Tom Browne, Al McDowell, Richard Bona i Hiram Bullock. Występowała również z Quincy'm Jonesem i jego Big Bandem. Brała udział w wielu projektach spotykając się z bardzo pochlebnymi recenzjami. Jej pierwszy album "Closer" zdobył prestiżową nagrodę Frederyk za najlepszy album w 2009 roku. Mika współpracowała z producentem Victorem Daviesem, przy tworzeniu albumu "Follow You" który otrzymał nagrodę Best Pop Album i "Once in a Lifetime", inspirowany muzyką jazzową. Albumy te zyskały duże uznanie. Ostatni duetowy album Victora i Miki Urbaniak pt. „ArtPop” zawiera covery z lat 80 i 90 w znakomitych i zaskakujących aranżacjach.

VICTOR DAVIES 

londyńczyk o afrykańskich korzeniach. Wyjątkowo utalentowany i wszechstronny artysta – muzyk, kompozytor, aranżer, malarz. Tworzy od 14 lat. Pierwszy album Victora zyskał ogromne uznanie krytyków i entuzjastyczne recenzje - Magazyn „Q” napisał, że „utwory Daviesa mogą sprzedawać światło słoneczne Australijczykom". Kolejny album „Hoxton Popstars” był numerem jeden w Japonii, a utwór "Fire" z tego albumu, utrzymywał się na liście przebojów przez kilka tygodni.

Trzeci album „Hear the Sound” nagrał z nominowaną do nagrody Grammy brazylijską artystką Bebel Gilberto, którą urzekły charakterystyczne dźwięki Victora będące wyrafinowanym połączeniem akustycznej i popowej estetyki.

Dużo podróżował – ma na swoim koncie m.in. trasę koncertową po Europie, USA i Japonii, gdzie występował w 16 legendarnych klubach Blue Note. Współpracował z wieloma znakomitymi artystami na całym świecie: Quincy Jones, Richard Bona, Roy Hargrove, Louie Vega, Bebel Gilberto, Smolik, Maryla Rodowicz, Marysia Sadowska, Skubass, Urszula Dudziak i inni. Jest producentem dwóch albumów Miki Urbaniak: "Follow You" i "Once in a Lifetime" (wyd. Sony Music), które zostały niezwykle wysoko ocenione przez krytyków zdobywając liczne nagrody (m.in. Best Album Pop). Victor nadal rozwija swoją kreatywną wizję świata w różnych mediach - tworzy klipy muzyczne, filmy i jest znakomitym malarzem. O sztuce mówi: "Muzyka to muzyka. Nie widzę granic, jeśli chodzi o gatunki.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.