Dodatkowe punkty pomiaru hałasu na Bielanach i Żoliborzu, sto lotów szkoleniowych dziennie i obowiązkowy montaż transponderów w celu identyfikacji toru lotów samolotów korzystających z lotniska na Bemowie – taką decyzję wydał stołeczny ratusz.
- Jedno z postępowań administracyjnych, które prowadzone jest na nasz wniosek w sprawie uciążliwości akustycznej lotniska Warszawa-Babice właśnie zakończyło się wydaniem decyzji. Walczyliśmy o to 4 lata, ale było warto – poinformowało stowarzyszenie Ciche Niebo nad Warszawą, odnosząc się do decyzji miejskiego Biura Ochrony Środowiska.
Maksymalnie 10 lotów w ciągu godziny
Od 30 marca przyszłego roku loty szkoleniowe i komercyjne po okręgu obejmującym przestrzeń nad osiedlem Piaski, Trasą AK i Wisłą mają być dozwolone jedynie w godz. 8-22. Wydana decyzja określa także liczbę wykonywanych lotów w ciągu dnia. Na Bemowie, rekordowa liczba operacji lotniczych (około 500 w ciągu dnia) jest porównywalna do tej, którą odnotowano na Okęciu. Od marca przyszłego roku na lotnisku Warszawa – Babice w ciągu dnia będzie można wykonać 100, a w trakcie godziny 10 operacji lotniczych „rozumianych jako start, lądowanie, przelot, oraz lotów po kręgu.”
Dodatkowo, wedle decyzji każdy samolot ma być wyposażony w urządzenia umożliwiające weryfikację, czy pilot przestrzega wyznaczonej trasy kręgu i odstępów między poszczególnymi lotami. Do stołecznego ratusza co miesiąc mają trafiać rejestry startów i lądowań. Konieczne będzie również zainstalowanie 9 punktów stałego monitoringu hałasu i zmianę lokalizacji dwóch obecnych.
W obronie lotniska
Zwolennicy obecnej formy funkcjonowania lotniska twierdzą, że podjęte działania zmierzają w kierunku zabudowy terenu budynkami mieszkalnymi.
„Batalię przeciwko EPBC toczą założyciele profilu "Ciche Niebo Nad Warszawa" na portalu Facebook. W obronie lotniska stanęło środowisko lotnicze i należy kolejny raz podkreślić, iż obiekt ten posiada strategiczne znaczenie dla całej branży lotniczej, w tym Aeroklubu Warszawskiego, licznych ośrodków szkoleniowych, a także policji i LPR, które na Babicach posiadają swoje bazy” – czytamy w artykule zatytułowanym „Zorganizowane działania lobbystyczne na rzecz ograniczenia działalności lotniska Warszawa Babice” na portalu dlapilota.pl.
Napisz komentarz
Komentarze