Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 11:05

Warszawa na Wszystkich Świętych

1 listopada na warszawskich ulicach pojawi się 27 linii cmentarnych. Odjazdy co 1-5 minut w godz. 7:00-19:00, a na Powązki do godz. 21:00. W sumie linie obsługiwać będzie 1,3 tys. autobusów. Będą też dodatkowe tramwaje i więcej kursów metra. Okolice Powązek, cm. Północnego i Bródnowskiego zostaną wyłączone z ruchu.
Warszawa na Wszystkich Świętych

Źródło: UM Warszawa FB

Tradycyjnie we Wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny wielu mieszkańców stolicy i gości odwiedzi stołeczne cmentarze. Już od kilku dni działa część autobusowych linii cmentarnych, a w najbliższy weekend zmieni się organizacja ruchu w pobliżu nekropolii.

Niektórymi ulicami w sąsiedztwie nekropolii przejadą wyłącznie autobusy komunikacji miejskiej, taksówki oraz pojazdy osób dojeżdżających do posesji i posiadaczy identyfikatorów wydawanych przez Zarząd Dróg Miejskich. Wprowadzone zostaną ograniczenia w parkowaniu – samochody będzie można zostawić w wyznaczonych miejscach. Ruchem pokierują policjanci.

Linie cmentarne już na trasach

Już od 28 października kursują autobusy linii C40, które podjeżdżają także przed bramę główną Cmentarza Północnego. Autobusy linii 110 zatrzymują się na ulicy Wólczyńskiej w pobliżu bramy południowej, a linii 250 dodatkowo – w godzinach 9:00–17:00 –przed bramą zachodnią Cmentarza Północnego. Na trasę wyjechały również autobusy 409.

Największe zmiany w ruchu zostaną wprowadzone w piątek, 1 listopada. Tego dnia kierowcy nie przejadą ulicami wokół Cmentarza Bródnowskiego: św. Wincentego, Odrowąża, Wysockiego i Matki Teresy z Kalkuty. Na dwóch ostatnich zostaną zorganizowane parkingi. Z kolei wybierający się na cmentarze Wojskowy i Powązkowski nie przejadą ulicami Powązkowską i Okopową w sąsiedztwie nekropolii. Na jezdni ulicy Okopowej w kierunku ronda Zgrupowania AK „Radosław”, pomiędzy Anielewicza i Dziką, będzie można zostawić samochód.

Odwiedzający groby na Cmentarzu Północnym nie pojadą ulicą Wólczyńską, od alei Reymonta do Wóycickiego. Trwa przebudowa zbiegu ulic Arkuszowej i Estrady – ta druga ulica jest zamknięta po obu stronach skrzyżowania. Do parkingu przy Bramie Głównej cmentarza będzie można dojechać ulicą Wóycickiego od Pułkowej. Na parkingi przy bramach Zachodniej i Południowej – ulicą Trenów.

W weekend 2-3 listopada kierowcy nie przejadą ulicami św. Wincentego przy Cmentarzu Bródnowskim oraz Wólczyńską od Arkuszowej do Wóycickiego.

O szczegółach dotyczących zmian w organizacji ruchu przy Cmentarzach Powązkowskich pisaliśmy tutaj:

Z kolei o zmianach i utrudnieniach w okolicach bielańskiego Cmentarza Północnego informowaliśmy tutaj:

Informacje o organizacji ruchu w okolicach pozostałych cmentarzy można znaleźć tutaj:

Szczegóły można znaleźć w serwisie Infoulice:

Tramwaje i metro

W piątek, 1 listopada, na warszawskie ulice wyjadą dodatkowe linie tramwajowe C1, C4 i C6 oraz autobusowe C07, C09, C11, C12, C13, C14, C15, C20, C22, C27, C37, C40, C47, C50, C51, C56, C69, C70, C80, C81, C84, C88, C89 i C90. Niektóre z nich będą kursowały z częstotliwością nawet co 1-2 minuty. Linie cmentarne wyjadą na trasy między godzinami 7:00 a 19:00. Wyjątkiem są linie C11, C22 i C80, które dowożą pasażerów w okolice Cmentarza Powązkowskiego – będą jeździły aż do godziny 21:00.

Dużą część pasażerów przewiezie także metro, które 1 listopada będzie kursowało co 3 minuty na linii M1 oraz co 3 minuty i 30 sekund na linii M2. W sumie, razem z normalnymi liniami autobusowymi i tramwajowymi, na stołeczne ulice wyjedzie wtedy około 1300 autobusów i 250 tramwajów. Do pracy ruszą też instruktorzy nadzoru ruchu i informatorzy, którzy zadbają, by pasażerowie sprawnie i bezpiecznie dotarli do celu.

2 i 3 listopada

Także w sobotę i niedzielę, 2 i 3 listopada, na trasy wyjadą linie cmentarne – tramwaje: C1, C4 i C6 oraz autobusy: C09, C13, C40 i C84. Częściej niż zwykle w weekendy będą kursowały tramwaje linii 3 oraz autobusy linii: 169, 173, 180, 181, 183, 186 (tylko 2 listopada), 189, 500. Do obsługi linii 13 i 27 a także: 110, 122, 169, 173, 181, 183, 212, 250 zostaną skierowane pojazdy o większej pojemności. By łatwiej dojechać na cmentarze na liniach: 110, 161, 173, 250, 409, 500, 737, L-4 i L-5, zostaną wprowadzone korekty tras. W sobotę i niedzielę, 2 i 3 listopada, tramwaje będą kursowały według sobotnich rozkładów jazdy, a autobusy i metro według standardowych rozkładów dla tych dni. 

Zniczodzielnie już działają

Warszawski Ratusz promuje ekonomię współdzielenia. W myśl idei niemarnowania powstają kolejne miejskie „zniczodzielnie”. Regały z takim napisem stoją przy wszystkich bramach największej warszawskiej nekropolii – Cmentarza Północnego na Wólce Węglowej. Można tam umieścić przede wszystkim osłonki do zniczy. Zdarza się też, że ludzie zostawiają nowe wkłady albo pełne znicze. Dzięki temu osoba, dla której zakup znicza jest znaczącym wydatkiem, może skorzystać z „lampki” pozostawionej przez kogoś innego.

W październiku pojawiła się kolejna, nowa zniczodzielnia na Bielanach. Znajduje się ona tuż przy wejściu na Cmentarz Wawrzyszewski – od ul. Wólczyńskiej. O jej utworzeniu pisaliśmy tutaj:

Porządki przy cmentarzach

Przed dniem Wszystkich Świętych Zarząd Oczyszczania Miasta (ZOM) przygotował specjalny harmonogram sprzątania. Ekipy porządkowe będą monitorować czystość na przystankach i tymczasowych pętlach autobusowych w okolicach nekropolii. Zwiększona zostanie w tych rejonach częstotliwość opróżniania koszy – nawet do 7 razy na dobę. Do działań, o każdej porze dnia i nocy, wyjechać będzie mogło Pogotowie Porządkowe ZOM, które sprząta tzw. nagłe zaśmiecenia z ulic, ale także czuwa nad czystością w okolicach cmentarzy.

O czystość terenów prowadzących do nekropolii służby oczyszczania dbają już od kilku dni. Pozamiatane zostały liście, piasek oraz zebrane śmieci z chodników, przystanków i ulic. Umyto również wiaty przystankowe. Prace te dotyczyły zarówno rejonów największych cmentarzy, jak Północny, Bródnowski, Powązkowski czy Wilanowski, jak i mniejszych, lokalnych – np. w Rembertowie czy Marysinie Wawerskim.

Natomiast za utrzymanie czystości na terenie cmentarzy odpowiadają zarządcy tych miejsc. Osoby prowadzące handel okolicznościowy powinny zadbać o wygląd otoczenia stoiska, a po zakończeniu działalności posprzątać zajmowany teren.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.