Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 11:15

Policyjne działania w okresie Wszystkich Świętych

W okresie Wszystkich Świętych wielu z nas uda się na cmentarze, aby oddać hołd naszym bliskim. Policja apeluje o bezpieczeństwo i rozwagę.
  • Źródło: KRP V
Policyjne działania w okresie Wszystkich Świętych
patrol policji

Źródło: Policja Kujawsko-Pomorskie

W tym artykule przeczytasz między innymi o:

  • zasadach bezpieczeństwa
  • zadaniach Policji podczas zbliżających się świąt

Do głównych zadań policjantów ruchu drogowego będzie należeć zapewnienie płynności ruchu na głównych ciągach komunikacyjnych kraju, jak i drogach prowadzących do cmentarzy. W miejscach występowania znaczących spowolnień i utrudnień policjanci będą ręcznie kierować ruchem. Stosowanie się do poleceń i wskazówek funkcjonariuszy ułatwi poruszanie się w zatłoczonych rejonach.

Mundurowi będą egzekwować od kierujących pojazdami przestrzegania ograniczeń prędkości. Ponadto zwrócą uwagę na ich stan trzeźwości i stan psychofizyczny. Funkcjonariusze będą również reagować na nieprawidłowe zachowania kierowców samochodów wobec pieszych, zwłaszcza w rejonie oznakowanych przejść dla pieszych.

Apelujemy do  pieszych, poruszających się szczególnie po zmierzchu o zadbanie o swoją widoczność. Stosowanie elementów odblaskowych jest obowiązkiem poza obszarem zabudowanym gdzie nie ma infrastruktury dla nich przeznaczonej, ale zachęcamy, żeby korzystać z nich także na terenach miejskich. Kamizelka, brelok czy opaska odblaskowa może znacznie podnieść widoczność i bezpieczeństwo.

Przed wyjazdem warto zapoznać się z informacjami o czasowych zmianach w organizacji ruchu, przewidywanych utrudnieniach, zalecanych objazdach i wyznaczonych parkingach.

Z uwagi na duże utrudnienia w ruchu drogowym w rejonach cmentarzy zalecamy korzystanie z transportu publicznego. Zwłaszcza że w wielu miastach zostaną uruchomione specjalne linie kursujące z dużą częstotliwością.

Przypominamy, że w dniach: 31 października w godz. 18:00 – 22:00, 1 listopada w godz. 8:00 – 22:00, obowiązuje zakaz ruchu pojazdów i zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 ton, z wyłączeniem autobusów oraz niektórych innych pojazdów ze względu na rodzaj wykonywanego przewozu.

Pamiętajmy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:

  • Opuszczając dom czy mieszkanie, zadbajmy o ich odpowiednie zabezpieczenie. Pamiętajmy, aby dokładnie zamknąć wszystkie drzwi i okna, zwłaszcza piwniczne i dachowe, a także zamki w garażach, pomieszczeniach gospodarczych oraz furtkach. Warto także poinformować zaufanego sąsiada o naszej nieobecności, aby mógł zwrócić uwagę na ewentualne podejrzane osoby czy sytuacje w okolicy. Unikajmy również publikowania informacji o naszych wyjazdach w mediach społecznościowych – to cenne źródło wiedzy dla potencjalnych złodziei.
  • Podczas podróży na cmentarz środkami komunikacji publicznej, szczególnie w godzinach szczytu, powinniśmy zachować wzmożoną czujność. Kieszonkowcy wykorzystują tłok i pośpiech pasażerów, dlatego bądźmy ostrożni, zwłaszcza podczas wsiadania i wysiadania. Torebki, plecaki i inne wartościowe przedmioty, zarówno w środkach komunikacji publicznej, jak i na cmentarzu trzymajmy blisko ciała. Dokumenty, portfele, telefony komórkowe przechowujmy najlepiej w trudno dostępnych miejscach, takich jak wewnętrzne kieszenie kurtek czy płaszczy. Dobrze jest odwiedzać cmentarz w towarzystwie rodziny lub znajomych, co zwiększy bezpieczeństwo nas samych, a także naszych rzeczy osobistych.
  • Przygotowując groby bliskich, zabierzmy na cmentarz tylko przedmioty niezbędne do uprzątnięcia nagrobka. Oddalając się od grobów, nawet na krótką chwilę, nie zostawiamy w ich pobliżu wartościowych rzeczy. Zabierzmy tylko niezbędną gotówkę i ograniczmy ilość cennych przedmiotów, które mogą przyciągnąć uwagę złodziei. Jeśli decydujemy się na zakupy na przycmentarnych straganach, płatności dokonujmy dyskretnie, nie ujawniając całej zawartości portfela. Dobrze jest odwiedzać cmentarz w towarzystwie rodziny lub znajomych, co zwiększy bezpieczeństwo nas samych, a także naszych rzeczy osobistych.
  • W te dni zadbajmy szczególnie o seniorów. Osoby starsze oraz te mniej sprawne powinny przebywać na cmentarzu w towarzystwie bliskich, co pozwoli zapobiec niebezpiecznym sytuacjom, jak zasłabnięcie czy zagubienie się. Możemy wyposażyć seniora w kartkę z numerem kontaktowym do najbliższych, na wypadek nagłej potrzeby. Gdy zostawiamy w domu starszych członków rodziny, szczególnie w okresie świątecznym, warto ustalić z nimi hasło bezpieczeństwa, które pomoże zweryfikować tożsamość rozmówcy dzwoniącego z niespodziewaną prośbą np. o pomoc finansową.
  • Wybierając się na groby zmarłych, warto też zwrócić uwagę na bezpieczeństwo naszych dzieci. Ustalmy z pociechami, że nie powinny one oddalać się od rodziców ani opiekunów. Warto ustalić także  miejsce spotkania na wypadek zgubienia się i przypomnieć, że w takiej sytuacji mogą poprosić o pomoc umundurowanych funkcjonariuszy Policji, straży miejskiej czy harcerzy.
  • Osoby starsze i niepełnosprawne powinny przebywać na cmentarzu w towarzystwie bliskich, co pozwoli zapobiec niebezpiecznym sytuacjom, jak zasłabnięcie czy zagubienie się. Możemy wyposażyć seniora w kartkę z numerem kontaktowym do najbliższych, na wypadek nagłej potrzeby.

Dni Wszystkich Świętych i Zaduszki przypadają na czas, kiedy zmrok zapada szybko. Jeśli odwiedzamy cmentarze w późniejszych godzinach, zadbajmy o to, by być widocznymi dla innych uczestników ruchu, zwłaszcza w rejonach mniej oświetlonych. Niezależnie od tego, czy poruszamy się pieszo, rowerem, czy korzystamy z komunikacji miejskiej, noszenie odblasków może uratować życie.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.