Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 00:13

Rowerowe życie w Warszawie. Długość wszystkich dróg dla cyklistów przekroczy 600 km

Aż 7 proc. uczestników ruchu w stolicy to rowerzyści. Na ścieżkach bywa coraz bardziej tłoczno zwłaszcza w kontekście rosnącego trendu korzystania z hulajnóg. Jak wygląda mapa rowerowa Warszawy?

W Warszawie w 2018 roku łącznie wybudowano 54,21 km ścieżek rowerowych. Urzędnicy za osiągnięcie w tworzeniu infrastruktury rowerowej wskazują m.in. utworzenie korytarza: północ-południe, czyli 24 km odcinek od Powsina, przez Wilanów, Czerniaków, Powiśle, Podzamcze, Żoliborz i Bielany na Młociny. W tworzeniu infrastruktury rowerowej duży udział miały projekty zrealizowane w ramach Budżetu Partycypacyjnego.

Z głównych zeszłorocznych inwestycji rowerowych na Żoliborzu można wymienić powstanie ścieżek rowerowych wzdłuż ulicy Krasińskiego o łącznej długości 0,59 km, Mickiewicza 0,44 km i na ulicy Przasnyskiej, gdzie pojawiło się łącznie 0,35 km. Łączna długość infrastruktury rowerowej w stolicy to 591,06 km. Jest to stan koniec 2018 roku.

Na samym Żoliborzu na koniec ubiegłego roku cykliści mieli do dyspozycji 28,36 km tras rowerowych. Największą liczbą kilometrów może pochwalić się Mokotów, gdzie łączna długość ścieżek wynosi 61.89 km. Biorąc pod uwagę stosunek długości tras rowerowych do powierzchni dzielnicy, Żoliborz ze współczynnikiem 3,34 km/km2 jest drugim wynikiem w całej Warszawie zaraz za Śródmieściem, gdzie współczynnik ten kształtuje się na poziomie 3,88 km/km2. W przypadku całej stolicy jest to 1,14 km/kmdróg rowerowych. Jeśli chodzi o gęstość tras rowerowych w stosunku do tysiąca mieszkańców Żoliborz jest również w czołówce. W Wilanowie na tysiąc mieszkańców przypadało 0,735 km, zaś na Włochach 0,611 km. Trzeci w zestawieniu jest Żoliborz z wynikiem 0,558 km ścieżek na tysiąc mieszkańców.

Warszawiacy coraz chętniej korzystają z rowerów

W stolicy z każdym rokiem przybywa rowerzystów. Łącznie w ubiegłym roku 7 proc. uczestników ruchu w Warszawie stanowili rowerzyści. Jeszcze trzy lata temu było to 3,8 proc.

Według badań geoankietowych sporządzonych dla stołecznego ratusza 11 proc. żoliborzan dociera do miejsc pracy i nauki na rowerach. W tym obszarze jest to najrzadziej wybierany środek transportu, jednak nadal w skali miasta mieszkańcy Żoliborza pod tym względem są w czołówce.

Podobnie sytuacja klaruje się jeśli chodzi o dotarcie do miejsc spotkań, kultury i rozrywki. Rower wybiera 10 proc. ankietowanych. Najczęściej jednak żoliborzanie wsiadają na rower kiedy chcą aktywnie wypocząć i wyruszyć w kierunku terenów zielonych.

Na pytanie „Czy z Twojej okolicy łatwo dotrzeć rowerem do innych części miasta?” zdecydowana większość biorących udział w badaniu żoliborzan, czyli 78 proc., odpowiedziało twierdząco.

Najpierw Słowackiego, a dopiero później trasa na Śródmieście

„Przewiduje się kontynuację realizacji założeń „Programu Rozwoju Tras Rowerowych do roku 2020”. Celem programu jest m.in. stworzenie podstawowych korytarzy transportowych poprzez budowę nowej infrastruktury uzupełniającej sieć rowerową oraz remonty istniejących tras.” – czytamy w najnowszym Warszawskim Raporcie Rowerowym. Miasto w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych pozyskało 71,6 mln zł ze środków Unii Europejskiej. Kwota ma być przeznaczona na budowę tras rowerowych o łącznej długości 73,4 km oraz konieczne remonty istniejących dróg. Do najważniejszych inwestycji rowerowych miasto zalicza m.in. ulice: Łodygową, Radzymińską(od Bystrej do granicy miasta) oraz fragmenty Okopowej i Połczyńskiej.

Do szczególnej kategorii zaliczane są szlaki przecinające centrum lub prowadzące do niego. Ich brak jest szczególnie krytykowany przez cyklistów. Przykładem jest ulica Andersa, Słowackiego i Czerniakowska.

W tym roku na Czerniakowskiej planuje się utworzenie przejazdu dla rowerzystów po zachodniej stronie jezdni, tak by rozładować tłok na szlaku w pobliżu Wisły. Z kolei ścieżka wzdłuż ulicy Andersa, w przyszłości, ma połączyć się docelowo z nowym odcinkiem na Marszałkowskiej. Ułatwi to dojazd na dwóch kółkach z Żoliborza do Śródmieścia.

W pierwszej kolejności jednak drogowcy w tym roku mają w końcu zabrać się za realizację projektu zgłoszonego w ramach Budżetu Partycypacyjnego w 2017 roku. Skąd takie opóźnienie? Chodzi o wytyczenie szlaku  wzdłuż ul. Słowackiego między Halą Marymoncką a pl. Wilsona. Będzie się to wiązać z ograniczeniem ruchu na szerokiej jezdni, przebiciem przejść dla pieszych i wygospodarowaniem nowych miejsc parkingowych. – Pierwotny projekt zakładał doraźne i tymczasowe rozwiązania. Zdecydowaliśmy wspólnie z władzami Żoliborza o tym, że należy zwiększyć jego zakres tak, aby przy okazji uporządkować parkowanie czy zwiększyć bezpieczeństwo pieszych – poinformowała jeszcze w marcu Karolina Gałecka, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich. W ramach prac projektowych, które wymusiły opóźnienia konieczna była m.in. koncepcja przebudowy sygnalizacji świetlnej.  

- Na całej długości ulicy powstanie spójna i wygodna droga dla rowerów – istniejący odcinek od ul. Toeplitza do ul. Krechowieckiej przejdzie remont, zaś od ul. Krechowieckiej do ul. Popiełuszki wybudujemy nową drogę dla rowerów na przedłużeniu istniejącej w celu połączenia jej z układem przejazdów dla rowerzystów przy stacji metra Marymont. W najważniejszych punktach pojawią się stojaki dla rowerów - poinformował ZDM. Prace powinny zakończyć się jeszcze w tym roku.

„Ostatnie lata to prawdziwy boom rowerowy w Polsce”

Z roku na roku coraz większą popularność zyskuje również system rowerów miejskich Veturilo z roku na rok bojąc wszelkie rekordy. Od stycznia do końca kwietnia skorzystano z nich już ponad 3 miliony razy. To o 500 tysięcy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. - Ostatnie lata to prawdziwy boom rowerowy w Polsce. Systemy rowerów publicznych wzmacniają ten trend. Są one wykorzystywane na pierwszych i ostatnich kilometrach podróży w połączeniu z tradycyjnymi środkami transportu, takimi jak autobus czy tramwaj. Często to właśnie rower Nextbike jest pierwszym rowerem, na który wielu użytkowników wsiada po kilkunastu latach przerwy. I przekonują się, że to wygodny, szybki i tani sposób przemieszczania się po mieście” – mówił wówczas Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska.


gęstość-w-podziale-na-dzielnice

gęstość-w-podziale-na-dzielnice

image description

image description

sieci-rowerowa-w-kolejnych-latach

sieci-rowerowa-w-kolejnych-latach


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ