W tym artykule przeczytasz:
- wymianie listew w metrze
- stacjach, na których pojawią się nowe antypoślizgowe listwy
- terminach i kosztach wymiany
O problemie pisaliśmy już wcześniej. Metalowe listwy dla niewidomych są oczywiście bardzo potrzebne. Te zainstalowane w warszawskich stacjach sprawdzają się na ogół bez zastrzeżeń. Ale tylko wtedy, gdy jest sucho. Gdy robi się mokro, na listwach niejeden się poślizgnął, a zwłaszcza zimą, na pokrytych śniegiem zdarzały się poważne wypadki. Już od jakiegoś czasu mieszkańcy i aktywiści apelowali do Zarządu Transportu Miejskiego, aby się problemem zajął. ZTM początkowo problem ignorował, ostatecznie jednak obiecał znaleźć rozwiązanie. Jakiś czas temu na dwóch ursynowskich stacjach pojawiły się testowo listwy innego rodzaju. Zdały egzamin, ale ZTM poinformował, że pracuje nad jeszcze inną konstrukcją. Wreszcie przekazał szczegóły zmian, które zaczyna właśnie wdrażać, chociaż nie na wszystkich stacjach metra.
Jak informuje w komunikacie Zarząd Transportu Miejskiego, nowe listwy pojawią się na antresolach i w przejściach podziemnych pięciu stacji I linii metra: Pole Mokotowskie, Politechnika, Ratusz Arsenał, Służew oraz na żoliborskiej stacji Plac Wilsona.
Obecne ścieżki dotykowe ze stali nierdzewnej są już od kilku lat użytkowane w warszawskim metrze (a także np. na dworcach kolejowych), ale teraz pojawią się nowe – trwale i wygodniejsze dla pasażerów, wykonane z ryflowanych płyt granitowych kamiennych" - poinformował Zarząd Transportu Miejskiego.
Prace obejmą wymianę ścieżek dotykowych (ścieżek prowadzących), pól uwagi (zmiana kierunku przebiegu ścieżek dotykowych), pasów ostrzegawczych (przed schodami). Listwy zostały już wymienione między innymi na stacji Politechnika oraz Ratusz Arsenał. W sumie wymienionych będzie ok. 1100 metrów ścieżek, ok. 225 sztuk pól uwagi i 195 metrów pasów ostrzegawczych.
Prace zakończą się w połowie grudnia i będą kosztowały ok. 1,3 mln złotych.
Napisz komentarz
Komentarze