Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 15:36

Nie rezygnuj z życia - kampania na rzecz pomocy osobom w kryzysie psychicznym

Na warszawskich mostach pojawiły się tabliczki informacyjne kierowane do osób w kryzysie samobójczym. Znalazło się na nich hasło „Nie rezygnuj z życia” i numery telefonów, pod którymi można całodobowo uzyskać pomoc psychologiczną. Warszawa jest pierwszym miastem w Polsce z takim rozwiązaniem.
Nie rezygnuj z życia - kampania na rzecz pomocy osobom w kryzysie psychicznym

Źródło: UM Warszawa

 

Bardzo zależy nam na tym, żeby osoby w kryzysie psychicznym otrzymywały w Warszawie niezbędną pomoc. Dlatego powołaliśmy specjalny zespół, złożony ze specjalistów, który opracował rekomendacje dla miasta w zakresie wsparcia osób w kryzysach życiowych. Jednym ze wskazań zespołu było właśnie rozszerzenie zwycięskiego projektu z budżetu obywatelskiego i zawieszenie tabliczek informacyjnych na wszystkich warszawskich mostach. Tak też zrobiliśmy – na wszystkich mostach wiszą od dzisiaj tabliczki z hasłem „Nie rezygnuj z życia” i numerem telefonu, pod którym można uzyskać pomoc o każdej porze dnia i nocy – powiedziała Aldona Machnowska-Góra, wiceprezydentka m.st. Warszawy.

Pomysłodawcą zawieszenia tabliczek informacyjnych kierowanych do osób w kryzysie samobójczym był Karol Bąkowski, który zgłosił swój projekt do X edycji Budżetu Obywatelskiego. Takie rozwiązanie spodobało się głosującym warszawiankom i warszawiankom, dzięki czemu został sfinansowany i zrealizowany.

Jestem z pokolenia, które ciągle mierzy się z problemami psychicznymi, dlatego uważam, że dzięki takim tabliczkom, znakom w przestrzeni publicznej, osoby w kryzysie psychicznym dowiadują się, gdzie mogą zwrócić się po pomoc. Jest to mały gest, który także zwraca uwagę na problemy osób w kryzysie samobójczym. Bardzo się cieszę, że ten projekt został sfinansowany z budżetu obywatelskiego, a miasto rozszerzyło jego realizację – mówił Karol Bąkowski, autor projektu zgłoszonego do budżetu obywatelskiego.

Nie tylko tabliczki

Warto przypomnieć, że przed rokiem Stołeczne Centrum Bezpieczeństwa zainstalowało na mostach także kamery, które pozwalają szybciej reagować służbom. Urządzenia ustawione są tak, by pozwalały obserwować także chodniki i barierki. Inny pomysł to montaż na mostach specjalnych siatek zabezpieczających, ale ten pomysł nie wszystkim się podoba. - Zawsze znajdą się osoby, które inaczej by z nich korzystały– mówi Aldona Machnowska-Góra, wiceprezydent Warszawy na antenie Radia Kolor.

Miasto stołeczne Warszawa podejmuje szereg działań, aby wspomóc mieszkanki i mieszkańców w trudnych sytuacjach życiowych. Szczególnie trudne są kryzysy doprowadzające do zdarzeń samobójczych. Według informacji Stołecznego Centrum Bezpieczeństwa w Warszawie, liczba zdarzeń samobójczych na warszawskich mostach wzrosła w ostatnich latach o prawie 34%.

Telefon 511 200 200 dostępny jest całodobowo i przeznaczony jest dla dorosłych mieszkańców Warszawy, ale żadnej osoby, która pod ten numer zadzwoni nie zostawimy bez pomocy. Te mosty, na których zawisły tabliczki, są pewnym symbolem działania na rzecz osób w kryzysie życiowym. Mają na celu zwrócenie uwagi, nauczanie reagowania, by nikt nie został bez pomocy. Bądźmy uważni na innych i nie bójmy się szukać pomocy w takich miejscach jak Warszawski Ośrodek Interwencji Kryzysowej – mówiła Katarzyna Sękowska-Świątkiewicz, dyrektorka Warszawskiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej.

Wsparcie dla osób w kryzysie życiowym

Z inicjatywy Prezydenta m.st. Warszawy powstał zespół, do którego zaproszeni zostali przedstawiciele środowisk naukowych, specjaliści pracy z osobami w kryzysach życiowych, suicydolodzy, przedstawiciele biur m.st. Warszawy i organizacji pozarządowych oraz specjaliści Warszawskiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej.

Eksperci opracowali rekomendacje w zakresie wsparcia osób i rodzin oraz dzieci i młodzieży, pozostających w różnego rodzaju kryzysach życiowych, w tym suicydalnych. Jednym ze wskazań było uruchomienie miejskiego telefonu 511 200 200 dla osób dorosłych. Telefon działa całodobowo i jest obsługiwany przez specjalistów Warszawskiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej – psychologów, terapeutów i pracowników socjalnych.

Ponadto w stolicy działa Warszawski Ośrodek Interwencji Kryzysowej, gdzie jest udzielana bezpłatna pomoc dla osób w kryzysie – od konsultacji psychologicznych po schronienie. Każdy może udzielić pierwszej pomocy emocjonalnej – mówi Radiu Kolor Halszka Witkowska, konsultant kryzysowy i pomysłodawczyni serwisu dla osób w kryzysie samobójczym i ich bliskich „Życie warte jest rozmowy”.


Źródło: UM Warszawa

Źródło: UM Warszawa

Źródło: UM Warszawa

Źródło: UM Warszawa


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1018 hPa
Wiatr: 37 km/h