W tym artykule przeczytasz o:
- spektaklu Wojciecha Wysockiego w "Kalinowym Sercu"
- monodramie "Życiorys"
- dorobku artystycznym Wojciecha Wysockiego
- sylwetce autora i wykonwcy muzyki na żywo Piotra Kajetana Matczuka
Wojciech Wysocki, oprócz pracy scenicznej w teatrach dramatycznych, komediowych i w radiu, jest popularnym aktorem telewizyjnym i filmowym, szczególnie lubiany dzięki serialowi „Ranczo”, w którym wcielił się w postać doktora Wezóła.
Wojciech Wysocki już na trzecim roku studiów zagrał w telefilmie Gerarda Zalewskiego Dom moich synów (1975). Po gościnnym udziale w serialu kryminalnym 07 zgłoś się (1976), zadebiutował na dużym ekranie rolą czarnego charakteru młodego pianisty, który zaniedbuje relacje z ciężko chorą dziewczyną na rzecz przygotowań do konkursu chopinowskiego w melodramacie Jana Batorego Con amore (1976). W 1976 roku Wysocki ukończył studia na PWST w Warszawie. Występował w wielu teatrach warszawskich i gościnnie na innych polskich scenach teatralnych, m.in. w Białymstoku i we Wrocławiu.
Pojawił się w dramacie psychologicznym Andrzeja Wajdy Bez znieczulenia (1978), melodramacie Ignacego Gogolewskiego Romans Teresy Hennert (1978), ekranizacji powieści Andrzeja Wydrzyńskiego Umarli rzucają cień (1978), dramacie Andrzeja Wajdy Dyrygent (1980) z Johnem Gielgudem, telefilmie wojennym Godzina „W” (1980) i serialu Janusza Zaorskiego Punkt widzenia (1980). W filmie wojenno–sensacyjnym Wyrok śmierci (1980) zagrał postać Smukłego, który wykonywał wyroki na kolaborantach. Sławę zdobył jako kapitan Wiesnicyn w ekranizacji powieści Stefana Żeromskiego Wierna rzeka (1983) w reż. Tadeusza Chmielewskiego oraz w roli młodego dziennikarza o ambicjach literackich, który zostaje aresztowany za wydawanie wolnomyślicielskiego i antyklerykalnego pisemka w filmie psychologicznym Wojciecha Jerzego Hasa Pismak (1984) na podstawie powieści Władysława Terleckiego. Rola chronicznie osamotnionego, odosobnionego i odczuwającego wrogość świata wobec siebie Adasia Miauczyńskiego w dramacie Marka Koterskiego Życie wewnętrzne (1986) przyniosła mu nagrodę aktorską w wyniku plebiscytu publiczności na Koszalińskich Spotkaniach Filmowych „Młodzi i Film”.
Jest recytatorem i wykładowcą cyklicznych poetyckich warsztatów i spotkań. W 2007 został wyróżniony przez Zespół Artystyczny Teatru Polskiego Radia nagrodą Wielki Splendor. Brał udział w radiowych serialach Matysiakowie i Motel w pół drogi.
Piotr Kajetan Matczuk - pianista, gitarzysta, aranżer,autor piosenek. Lider i założyciel zespołu PIRAMIDY. Członek ZAIKS oraz SAWP. Koncertował w Polsce i na świecie, m.in. w USA i w Meksyku, a także w Europie. Na zaproszenie Olgi Arcimowicz Okudżawy, wdowy po Bułacie Okudżawie, dwukrotnie koncertował w Filharmonii Moskiewskiej, w sali koncertowej im. Piotra Czajkowskiego.
Autor muzyki teatralnej i filmowej. Akompaniował w Teatrze Ateneum, m.in. kierownik muzyczny zespołu Krzysztofa Tyńca, autor muzyki do monodramu „Życiorys” w reż. Wojciecha Wysockiego oraz do spektaklu „Norwid” w reż. Mai Barełkowskiej. Debiutował wykonaniem muzyki do filmu dokumentalnego „Bard” w reż. Katarzyny Kościelak i jednocześnie wystąpił w tym filmie, pojawił się też w filmie „Wałęsa” w reż. Andrzeja Wajdy jako jeden ze strajkujących stoczniowców. Skomponował muzykę do ponad 50 filmów dokumentalnych.
Pianista sesyjny, autor muzyki do bajek i producent audiobooków. Propagator poezji Adama Mickiewicza, autor i producent dwóch koncertów opartych o twórczość polskich romantyków: „Rozmowa z piramidami” oraz „Mickiewicz Unplugged”. Dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Piosenki „Szlakiem Bardów” w Warszawie.
Jako miłośnik, znawca i propagator poezji, Wojciech Wysocki jest również twórcą, scenarzystą, reżyserem i wykonawcą monodramu „Życiorys”. Ten spektakl to propozycja artystyczna najwyższej ligi.
ŻYCIORYS
"Życiorys" opowiada o człowieku od momentu narodzin aż do śmierci, z życiem, w które wpisana była niezwykła historia opowiedziana językiem poezji Zbigniewa Herberta. W sposób bardzo charakterystyczny dla Herberta, monodram „Życiorys” łączy rozmaite, uniwersalne problemy oraz pytania egzystencjalne z drobnymi, metaforycznie i alegorycznie wyrażanymi obserwacjami i opowiastkami o życiu godziwym i niegodziwym, o ludziach, zwierzętach oraz o otaczających nas przedmiotach. Wysocki mówi Herberta genialnie, jest to jeden z najlepszych interpretatorów poezji współczesnej – nie bez powodu uhonorowany wieloma nagrodami, w tym nagrodą Wielkiego Splendora.
Monodram wykonywany jest z muzyką na żywo w kompozycjach Piotra Kajetana Matczuka.
Po spektaklu odbędzie się także spotkanie autorskie z Wojciechem Wysockim, będzie możliwość zadawania pytań.
Scenariusz: Wojciech Wysocki na podstawie tekstów Zbigniewa Herberta
Reżyseria: Wojciech Wysocki
Występuje: Wojciech Wysocki
Muzyka na żywo: Piotr Kajetan Matczuk (piano)
Czas trwania: 80 minut
Bilety: 70/80 zł
Spektakl: Kalinowe Serce
piątek, 4 października, 19:00
Napisz komentarz
Komentarze