Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:20

Nowy dyrektor Muzeum Historii Polski

Marcin Napiórkowski został powołany przez Hannę Wróblewską, ministrę kultury i dziedzictwa narodowego na stanowisko p.o. dyrektora Muzeum Historii Polski. Stanowisko pełnomocnika Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego ds. budowy Muzeum Historii Polski objął Jan Zajączkowski.
Nowy dyrektor Muzeum Historii Polski
Marcin Napiórkowski i minister Hanna Wróblewska

Autor: Danuta Matloch

Źródło: MKiDN

W tym artykule przeczytasz o:

  • powołaniu Marcina Zajączkowskiego na nowego dyrektora MHP na Żoliborzu
  • kim jest nowy dyrektor
  • powołaniu Jana Zajączkowskiego na nowego pełnomocnika ministerstwa ds. budowy muzeum

O odwołaniu Roberta Kostro z funkcji dyrektora Muzeum Historii Polski w Warszawie, którą sprawował od 2006 r. informowaliśmy niedawno. Pisaliśmy także o związanych z odwołaniem dyrektora, którego kadencja upływa za dwa lata, kontrowersjach.

Pytana o powody odwołania Kostry ministra kultury i dziedzictwa narodowego Hanna Wróblewska odpowiadała, że chodzi o "naruszenie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej w zakresie efektywnego gospodarowania mieniem". Argumentowała, że po 18 latach budowy i wydaniu ponad miliarda złotych trzeba wydać jeszcze kolejne 700 mln. - Potrzebujemy obiektywnego i racjonalnego spojrzenia na gospodarkę finansową. Potrzebujemy osób, które mniej przywykły do wydawania tak dużych sum pieniędzy. Potrzebujemy nowego otwarcia" – oceniła.

Muzeum Historii Polski, po 18 latach od powstania instytucji, potrzebuje nowego otwarcia. Chcemy, by było to miejsce z jasno określoną misją, które łączy, a nie dzieli w definicji polskości i jej tożsamości. Chciałabym, by było to miejsce znane i dostępne dla wszystkich. Priorytetem nowego kierownictwa instytucji będzie dokończenie inwestycji związanej z budową siedziby MHP, w tym otwarcie wystawy stałej, której koncepcja nie będzie zmieniona. Pamiętajmy jednak, że Muzeum Historii Polski nie jest i nie będzie miejscem tylko jednej wystawy. Jest miejscem, które oferuje wiele możliwości wspólnej pracy – powiedziała Hanna Wróblewska, ministra kultury i dziedzictwa narodowego.

– Zmiana w strukturach MHP, to wykorzystanie nowego spojrzenia na angażowanie społeczne w pamięć zbiorową oraz doświadczenia w realizacji złożonymi inwestycjami. Koszty budowy Muzeum Historii Polski oraz tworzenia wystawy stałej nieustannie rosną. Wstępnie koszty budowy szacowano na 310 mln zł – budowa wyniosła 750 mln zł. Zaplanowany koszt utworzenia wystawy stałej to 670 ml zł. Obecnie łączny koszt budowy i wystawy powoli zbliża się do 2 mld zł. MKiDN chce urealnić tę inwestycję i ją skończyć – podkreśliła Hanna Wróblewska.

Przedstawiając nowego dyrektora placówki dr. hab. Marcina Napiórkowskiego, podkreśliła, że "w swojej pracy badawczej zajmował się m.in. historią pamięci o powstaniu warszawskim (...), analizą przemian we współczesnej polskiej kulturze pamięci oraz zagadnieniem depolaryzacji i budowania mostów ponad politycznymi podziałami". "Kierował krajowymi i międzynarodowymi projektami badawczymi dotyczącymi pamięci, wyobraźni zbiorowej oraz narracji. Jest autorem szeroko dyskutowanych i nagradzanych książek" - dodała.

Dzisiaj w Polsce bardzo potrzebujemy różnorodności – nie tylko tej politycznej, ale też różnych perspektyw badawczych, opowieści o przeszłości, które dadzą nam także odmienne wizje na teraźniejszość i przyszłość.Mam nadzieję, że moje dotychczasowe doświadczenie pozwoli mi razem z tą instytucją przejść do następnego etapu. Chcę stać się częścią zespołu Muzeum Historii Polski i do tego, co już się dzieje, dołożyć swoją energię i entuzjazm – dodał.Marcin Napiórkowski, p.o. dyrektora Muzeum Historii Polski

Kim jest nowy dyrektor Muzeum Historii Polski?

Marcin Napiórkowski jest absolwentem kulturoznawstwa i socjologii na Uniwersytecie Warszawskim, doktorem filozofii (IFIS PAN), profesorem w Instytucie Kultury Polskiej UW. W trakcie studiów doktoranckich ukończył studia podyplomowe w zakresie gospodarowania nieruchomościami. Staż podoktorski odbył na wydziale socjologii University of Virginia (USA) pod opieką Jefreya K. Olicka – jednego z najważniejszych współczesnych badaczy pamięci zbiorowej.

W swojej pracy badawczej zajmował się m.in. historią pamięci o Powstaniu Warszawskim, analizą przemian we współczesnej polskiej kulturze pamięci oraz zagadnieniem depolaryzacji i budowania mostów ponad politycznymi podziałami.

Od 18 lat wykłada na Uniwersytecie Warszawskim, prowadząc m.in. popularny kurs polskiej historii i kultury dla obcokrajowców „Poland 101: Beginner’s Guide to Polish Culture, History, and Society”. Gościnnie wykładał także m.in. na Uniwersytecie Jagiellońskim i paryskiej École des hautes études en sciences sociales. Kierował krajowymi międzynarodowymi projektami badawczymi dotyczącymi pamięci, wyobraźni zbiorowej oraz narracji. Jest autorem szeroko dyskutowanych i nagradzanych książek, m.in. „Powstanie umarłych” oraz „Naprawić przyszłość”, a także współautorem i redaktorem leksykonu terminów pamięci zbiorowej „Modi Memorandi”.

Napisał ponad 140 artykułów publikowanych m.in. w „Tygodniku Powszechnym”, „Więzi”, „Znaku”, „Gazecie Wyborczej” czy „Rzeczpospolitej”.
Doświadczenie w pracy z instytucjami kultury, edukatorami oraz młodzieżą zdobywał współpracując m.in. z Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN oraz innymi podmiotami, w tym Fundacją Liderów, Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, Otwartym Uniwersytetem im. Karola Modzelewskiego, Uniwersytetem Dzieci, Dolnośląskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Jan Zajączkowski nowym pełnomocnikiem ministerstwa

Wróblewska powołała także Jana Zajączkowskiego na pełnomocnika ministra kultury do spraw budowy Muzeum Historii Polski.  Ma on odpowiadać za zakończenie budowy wystawy stałej.

Jan Zajączkowski to absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, podyplomowych studiów managerskich oraz studiów administracji europejskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu złożonymi, wieloetapowymi projektami deweloperskimi. W latach 2005-2016 był Prezesem Ekopark S.A. odpowiedzialnym m.in. za realizację nowoczesnego, warszawskiego kwartału mieszkaniowo-usługowego EKO-PARK przy Polu Mokotowskim. Był zaangażowany we wszystkie fazy życia projektu, od planowania poprzez finansowanie i jego realizację do zaplanowanego zakończenia inwestycji. Zajmował kierownicze stanowiska w Spółkach Polnord S.A. oraz Fundusz Górnośląski S.A.
Od stycznia br. pełni funkcję prezesa zarządu spółki Pałac Saski.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.