W tym artykule przeczytasz o:
- projekcie budowy czterech biurowców i nowego budynku dworca Warszawa Gdańska
- wznowieniu współpracy Grupy PKP i Ghelamco
W ramach wspólnej inwestycji PKP i Ghelamco ma zostać wybudowany nowy dworzec kolejowy Warszawa Gdańska oraz zespół czterech wielofunkcyjnych budynków komercyjnych o szacowanej łącznej powierzchni ok. 100 tys. m kw. Powierzchnia użytkowa samego dworca wyniesie ok. 1900 m kw. Projekt ma zostać podzielony na pięć faz. W ramach pierwszych czterech mają powstać cztery budynki pełniące funkcje biznesowe. W ramach piątej fazy zostanie wybudowany nowy dworzec kolejowy Warszawa Gdańska
Zarządzane przez PKP nieruchomości mają olbrzymi potencjał; wiele z nich – jak właśnie Warszawa Gdańska – znajduje się w świetnych lokalizacjach: centrach miast, dobrze skomunikowanych punktach. Projekty z udziałem inwestorów zewnętrznych to dobry kierunek, by we właściwy sposób uwolnić ten potencjał – zakomunikował Andrzej Bułczyński, członek zarządu PKP S.A. i Grupy PKP po podpisaniu aneksu do umowy z Ghelamco.
Zanim na tereny dworca wejdzie deweloper, do końca 2025 r. potrwa budowa dodatkowego przejścia podziemnego, o czym informowaliśmy niedawno.
Ta przebudowa ma nie tylko rozładować tłok na peronach, ale także przygotować Dworzec Gdański do funkcji przejęcia głównej stacji kolejowej w stolicy na czas planowanego od dawna remontu linii średnicowej. Potem we współpracy z Ghelamco ma powstać nowy dworzec kolejowy oraz zespół czterech wielofunkcyjnych budynków komercyjnych. - W ten sposób powstanie nowoczesne centrum biznesowe, doskonale skomunikowane z koleją i metrem, oraz dworzec kolejowy na miarę XXI wieku" - zakomunikowali kolejarze wspólnie z Ghelamco.
Budowa nowoczesnego kompleksu biurowo-usługowego wraz z nowym dworcem kolejowym nie tylko zaspokoi rosnące potrzeby rynku, ale również przyczyni się do rozwoju tej części miasta. Dzięki połączeniu doskonałej lokalizacji, nowoczesnej architektury i rozbudowanej infrastruktury, nasz projekt stanie się nowym centrum biznesowym Warszawy – powiedział Ireneusz Gliszczyński, prezes zarządu Xcity Investment.
Inwestycja będzie realizowana w trybie wcześniej już wykorzystywanego modelu partnerstwa: PKP wniesie do projektu grunt poprzez swoją spółkę o nazwie Xcity Investment, a przygotowanie budowy i jej realizację bierze na siebie Ghelamco. Ten właśnie deweloper, który ma na koncie wybudowanie wielu stołecznych biurowców, już w 2013 r. został wybrany przez Xcity Investment na partnera do inwestycji na Dworcu Gdańskim. Wtedy planowano postawienie 10 budynków o wysokości od kilku do kilkunastu pięter, część z nich nad torami i peronami. W ten sposób nowa inwestycja połączyłaby Śródmieście z Żoliborzem, tworząc nowe piesze połączenia. Ta koncepcja nie będzie jednak realizowana. W nowej wersji projektu biurowce mają powstać na południe od peronów.
Terminów realizacji inwestycji przez Ghelamco na razie nie podano.
Napisz komentarz
Komentarze