Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:00

Tydzień bezpieczeństwa w Warszawie

Program „Warszawa chroni” obejmuje także edukację związaną z zachowaniami w sytuacjach kryzysowych. W następny poniedziałek w stolicy rozpocznie się Tydzień Bezpieczeństwa, podczas którego zaplanowano m.in. test sygnałów alarmowych. Bezpieczeństwo w mieście było jednym z tematów dzisiejszej konferencji prasowej ministra Tomasza Siemoniaka i prezydenta stolicy Rafała Trzaskowskiego.
  • Źródło: UM Warszawa
Tydzień bezpieczeństwa w Warszawie
Tomasz Siemoniak i Rafał Trzaskowski

Źródło: MSWiA

W tym artykule przeczytasz o:

  • tygodniu dla bezpieczeństwa w Warszawie
  • programie "Warszawa chroni"
  • harmonogramie „Tygodnia edukacji dla bezpieczeństwa mieszkańców Warszawy”

W drugim tygodniu października w Warszawie odbędzie się „Tydzień bezpieczeństwa”. Będzie poświęcony bezpieczeństwu na ulicach, udzielaniu pierwszej pomocy, bezpieczeństwu kobiet oraz edukacji, także właściwemu rozpoznawaniu sygnałów alarmowych.

Dzisiaj minister spraw wewnętrznych i administracji Tomasz Siemoniak rozpoczął od podziękowań dla prezydenta m.st. Warszawy za jego inicjatywy związane z pomocą dla poszkodowanych przez powódź, o czym rozmawiali też podczas pobytu Rafała Trzaskowskiego na Dolnym Śląsku.

Wszystkie rzeczy, które ufundowała Warszawa, trafiły do potrzebujących – zapewnił minister Siemoniak. – Innym bardzo ważnym tematem, będącym efektem naszej współpracy z prezydentem, jest projekt ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej. To wielka rewolucja w podejściu do tych zagadnień. Trzeci temat, który nas bardzo łączy, to działania w zakresie zwiększania bezpieczeństwa w mieście. Warszawa jest liderem pod względem rozmaitych projektów. Chętnie się włączam w akcję Tygodnia Bezpieczeństwa - dodał minister.

Prezydent Rafał Trzaskowski również zaczął od docenienia społecznej solidarności z powodzianami.

Jeszcze raz wielkie podziękowania dla warszawianek i warszawiaków za wielkie serce i za to, że mogliśmy te wszystkie zebrane dary przekazać samorządom dotkniętym przez kataklizm. Byłem w piątek na Dolnym Śląsku. Poinformowałem także o przekazanym przez Warszawę wsparciu finansowym. Rozmawialiśmy, w jaki sposób dalej koordynować pomoc samorządów.

„Warszawa chroni” to pierwszy miejski program łączący ze sobą wszystkie aspekty bezpieczeństwa. Od bezpieczeństwa na drogach, przez ochronę infrastruktury krytycznej po odporność na ulewy, wichury i ekstremalne temperatury, ale także ze względu na wojnę za wschodnią granicą – wzmacnia gotowość i odporność w sytuacjach kryzysowych. Program „Warszawa Chroni” to pakiet działań i inwestycji w ochronę ludności cywilnej w sytuacjach kryzysowych i adaptacji miasta do zagrożeń. Program będzie obejmował, m.in. organizację miejsc schronienia, zabezpieczenie dostępów do wody, zapewnienie ciągłości funkcjonowania organów Warszawy, zakup odpowiedniego sprzętu czy też edukację mieszkańców w zakresie bezpieczeństwa. W planach jest również wytypowanie i dostosowanie obiektów, które w czasie zagrożenia będą służyły, jako zastępcze miejsca szpitalne. 

Po agresji Rosji na Ukrainę, warszawski ratusz dokonał audytu schronów. Z przeprowadzonej w 2022 r. przez warszawskich urzędników wspólnie ze strażakami inwentaryzacji wynika, że stolica dysponuje co najmniej 7 mln metrów kwadratowych powierzchni. Może ona zostać wykorzystana jako miejsca ukrycia dla ludności. Warszawa zrobiła taki audyt jako pierwsza w Polsce.

Z panem ministrem rozmawiamy od wielu miesięcy o bezpieczeństwie i różnych jego aspektach. Jesteśmy obaj przekonani, że dzisiaj to sprawa fundamentalna, jeżeli chodzi o przygotowanie również samorządów, miast i miasteczek na bardzo różne ewentualności. Stąd nasza współpraca przy ustawie o ochronie ludności i obronie cywilnej - ona jest niesłychanie istotna – kontynuował Rafał Trzaskowski – W przyszłym tygodniu po raz pierwszy w historii miasta będziemy przeprowadzali pilotaż ćwiczenia powiadamiania mieszkańców - jednocześnie za pomocą wszystkich dostępnych kanałów komunikacji. System alarmowania i ostrzegania ludności, czyli syreny alarmowe, komunikaty warszawskiego systemu powiadomień, komunikaty regionalnego systemu ostrzegania, alert RCB, komunikaty w mediach - wszystko to w przyszłym tygodniu będziemy ćwiczyć i omawiać, by mieszkańcy i mieszkanki naszego miasta wiedzieli, jak reagować, gdy pojawiają się różne sygnały alarmowe. Nigdy nie testowaliśmy ich naraz, będziemy to robili w przyszłym tygodniu we współpracy z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Podczas zagadnień poruszanych podczas Tygodnia nie zabraknie także tematu bezpieczeństwa na drogach.  Minister Tomasz Siemoniak informował dzisiaj o wynikach niedawnej kontroli policyjnej na warszawskich ulicach.

W ostatni weekend kolejna akcja policji w Warszawie pod hasłem „bezpieczne miasto”. 280 kontroli, zatrzymane prawa jazdy, zatrzymani nietrzeźwi kierowcy i jedna rzecz, na którą chciałbym Państwu zwrócić uwagę: kwestia nielegalnych wyścigów. Policja ujawniła w sobotę 4 zgrupowania ludzi - legitymując ich, sprawdzając stan techniczny pojazdów, policja uniemożliwiła podjęcie wyścigów. Jesteśmy gotowi do tego, żeby przedstawić czasową nowelizację prawa, tak aby organizatorzy i uczestnicy nielegalnych wyścigów podlegali karom - tak żeby policja mogła skutecznie walczyć z tą patologią – zapowiedział dziś minister Siemoniak.

Nie ma zgody na to, aby nasze ulice były torami wyścigowymi! Rozmowy na ten temat już toczą się z Komendą Stołeczną Policji – dodawał prezydent Trzaskowski.

Harmonogram „Tygodnia edukacji dla bezpieczeństwa mieszkańców Warszawy”

7.10  (poniedziałek) Dzień Monitoringu Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym

8.10  (wtorek) Dzień Pierwszej Pomocy

9.10  (środa) Dzień Edukacji I Alarmowania

10.10  (czwartek) Dzień Bezpieczeństwa Kobiet

11.10  (piątek) Dzień Konsultacji

12.10  (sobota) Piknik Bezpieczeństwa – w godzinach 10.00 – 14.00

Od 7 do 11 października po ulicach Warszawy będzie jeździł zabytkowy, promocyjny tramwaj, który będzie kursował od godziny 11:30 do 17:30. Na pokładzie tramwaju obecni będą eksperci Stolecznego Centrum Bezpieczeństwa oraz przedstawiciele służb mundurowych.

Przez cały tydzień działał będzie namiot w Parku Świętokrzyskim (obok PKiN) z logo „Warszawa chroni”. W godzinach 10.00 -18.00 będzie można porozmawiać z funkcjonariuszami służb, ekspertami z zakresu bezpieczeństwa, otrzymać materiały.

O szczegółach akcji będziemy informować na bieżąco.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.