Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:22

Nominacje do tytułu Warszawianka Roku 2024

Wczoraj ogłoszono nominacje w plebiscycie Warszawianka Roku 2024, a mieszkańcy stolicy mogą głosować na swoje faworytki do 7 listopada.
  • Źródło: UM Warszawa
Nominacje do tytułu Warszawianka Roku 2024
Nominowane w plebiscycie Warszawianka Roku 2024

Autor: Szymon Pulcyn

Źródło: UM Warszawa

W tym artykule przeczytasz o:

  • plebiscycie Warszawianka Roku 2024
  • jak głosować
  • tegorocznych nominacjach
  • nominowanych do tytułu Warszawianki Młodego Pokolenia

Spośród setek zgłoszeń kapituła konkursowa wyłoniła 10 wyjątkowych kobiet, które powalczą o tytuł Warszawianki Roku 2024 oraz 5 nominowanych do wyróżnienia Warszawianka Młodego Pokolenia.

W skład tegorocznej kapituły weszło 11 osób związanych z Warszawą: Agnieszka Skrzeczkowska i Karolina Brzuszczyńska, Matylda Damięcka, Radosław Kotarski, Dominika Kulczyk, Ilona Majer, Beata Michalec, Kasia Sienkiewicz, Bart Staszewski, Julia Święch oraz zeszłoroczna laureatka – Katarzyna Kasia.

O tym, która z nominowanych kobiet otrzyma tytuł Warszawianki Roku 2024 i Warszawianki Młodego Pokolenia zdecydują mieszkanki i mieszkańcy stolicy. Głosować można na trzy sposoby: internetowo, papierowo i podczas miejskich wydarzeń. Szczegóły znajdują się na stronie: warszawiankaroku.um.warszawa.pl.

Głosowanie potrwa do 7 listopada 2024 roku, a laureatki zostaną ogłoszone na uroczystej gali, która odbędzie się 25 listopada.

Tegoroczne nominacje

Plebiscyt Warszawianka Roku wyróżnia kobiety, które swoją pracą zawodową lub społeczną istotnie przyczyniają się do szerzenia tolerancji, idei różnorodności i wartości europejskich lub działają na rzecz społeczności lokalnej i globalnej.

Magdalena Biejat – wicemarszałkini Senatu, socjolożka i tłumaczka literatury hiszpańskojęzycznej, mama dwójki dzieci. Posłanka na Sejm RP w latach 2019-2023. Walczy o prawa kobiet, osób z niepełnosprawnościami, pracowników i osób LGBT+. Autorka ustawy ratunkowej dekryminalizującej pomoc przy aborcji. Absolwentka XXXIV Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Miguela de Cervantesa i Uniwersytetu w Grenadzie.

Marta Cienkowska – wiceministra w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, politolożka, przedsiębiorczyni i menedżerka kultury. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Polskiej Akademii Nauk, certyfikowany scrum master. Zrealizowała setki projektów w Polsce i za granicą, współpracując z instytucjami publicznymi, organizacjami pozarządowymi i politycznymi oraz sektorem biznesowym.

Wiesława Dziklińska – pedagożka, aktywistka i organizatorka wielu akcji charytatywnych wspierających rodziny uchodźcze. Organizuje szkolenia i konferencje dotyczące migracji, szczególnie dotyczące dzieci cudzoziemskich w polskich szkołach. Dyrektorka szkoły, która stworzyła nowoczesny, wielokulturowy model edukacji, skupiający się na dobru dziecka.

Sylwia Gregorczyk-Abram – adwokatka, obrończyni praw człowieka. Współtwórczyni inicjatywy #WolneSądy i Komitetu Obrony Sprawiedliwości, monitorujących polityczne naciski na sędziów i zapewniających im pomoc prawną. Przed sądem reprezentuje mniejszości narodowe i seksualne, ofiary przemocy oraz nadużyć Policji. Występuje przed europejskimi trybunałami w sprawach dotyczących niezależności sądów. Stypendystka Yale University oraz Georgetown University.

Ewa Kowalska – edukatorka i aktywistka, prywatnie mama siedmioletniej Neli, dziewczynki z niepełnosprawnością. Walczy o prawa opiekunów osób chorych, szczególnie matek dzieci z niepełnosprawnością. Autorka petycji o prawo do pracy dla opiekunów osób wymagających wsparcia. W szkołach prowadzi zajęcia edukacyjne na temat akceptacji i tolerancji.

Justyna Kościukiewicz – socjolożka ze specjalizacją w polityce społecznej, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, streetworkerka. Autorka publikacji tematycznych i badaczka bezdomności. Koordynatorka streetworkingu w Warszawie, związana ze Stowarzyszeniem Pomocy i Interwencji Społecznej. Skutecznie integruje działania podmiotów pozarządowych z instytucjami publicznymi.

Karolina Kuszlewicz – adwokatka, obrończyni przyrody, walcząca o uznanie praw zwierząt. Prowadzi sprawy dotyczące ochrony rzek i lasów, miłośniczka Wisły, na cześć której nazwała swoją kancelarię. Wykładowczyni na Uniwersytecie Warszawskim i autorka książek. Doprowadziła do pierwszego w historii rozstrzygnięcia Sądu Najwyższego ws. ochrony karpi.

Anna Pięta – specjalistka ds. komunikacji i koordynacji projektów: „Pytamy o zielone” oraz „Cicho już byłyśmy”, aktywistka społeczna i klimatyczna. Koordynuje projekt przychodni Abotak oraz współpracuje z Aborcyjnym Dream Teamem. Autorka podcastu „Muda Talks” o zrównoważeniu, ekologii i ekonomii cyrkularnej. Odpowiadała za otwarcie pierwszego w Polsce butiku cyrkularnego. Absolwentka poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych i Milano Fashion Institute.

Sylwia Spurek – prawniczka, radczyni prawna, legislatorka i feministka zaangażowana w działania na rzecz praw kobiet, szczególnie przeciwdziałania przemocy wobec kobiet. Autorka pierwszego polskiego projektu ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie. Koordynowała proces ratyfikacji Konwencji Antyprzemocowej Rady Europy. Była zastępczynią Rzecznika Praw Obywatelskich i posłanką do Parlamentu Europejskiego, gdzie negocjowała pierwszą unijną dyrektywę dotyczącą zwalczania przemocy wobec kobiet. Weganka, działa również na rzecz praw zwierząt hodowlanych, współzałożycielka Green REV Institute.

Halszka Witkowska – konsultantka kryzysowa i pomysłodawczyni serwisu „Życie warte jest rozmowy” dla osób w kryzysie samobójczym i ich bliskich. Organizatorka obchodów Światowego Dnia Zapobiegania Samobójstwom. Na Uniwersytecie Warszawskim prowadzi zajęcia z suicydologii. Jest członkiem zespołu ds. prewencji samobójstw i depresji oraz koordynatorem Krajowego Programu Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym NFZ.

W latach poprzednich laureatkami zostały: Irena Sendlerowa, Anna Ojer, Nicole Sochacki-Wójcicka, Krystyna Janda, Wanda Traczyk-Stawska, Małgorzata Szumowska oraz Katarzyna Kasia.

Nominowane do Warszawianki Młodego Pokolenia

Tegoroczna edycja plebiscytu wprowadza zupełnie nową kategorię – mieszkańcy stolicy wybiorą także Warszawiankę Młodego Pokolenia. W ten sposób mogą docenić młode kobiety, które odważnie zmieniają rzeczywistość, angażują się w działania społeczne i dają wyraz swojej kreatywności. Dzięki swojej odwadze, determinacji i zaangażowaniu działają na rzecz równości, praw człowieka, ochrony środowiska, a także promują naukę i sztukę.

Anna Maziarska – polsko-białoruska aktywistka feministyczna. Działała w Ogólnopolskim Strajku, a w wieku 19 lat została najmłodszą członkinią w historii Warszawskiej Rady Kobiet. Jest też laureatką nagrody dla osób młodych działających na rzecz społeczeństwa obywatelskiego im. Tadeusza Mazowieckiego. Koordynowała ogólnopolską kampanię o tęczowych rodzinach żyjących w Polsce „Zorientowani na rodzinę”, której celem było wprowadzenie tematu do debaty publicznej.

Hanna Góźdź – odkrywczyni, naukowczyni, artystka, studentka Kolegium Międzyobszarowych Indywidualnych Studiów Matematyczno-Przyrodniczych Uniwersytetu Warszawskiego. Jej wystawy sztuki można było zobaczyć między innymi w Warszawie, Brukseli, czy Walencji. Twórczyni wielu projektów promujących naukę i sztukę. Aktualnie współpracuje z Uniwersytetem Genewskim i Neurocenter, gdzie zaczyna pracę skupioną na chorobie Alzheimera. 

Zofia Kierner – przedsiębiorczyni społeczna, wykładowczyni gościnna na Harvard University oraz UC Berkeley, VOGUE Leader, laureatka Forbes rankingów „30 przed 30” i „25 przed 25”. Założycielka Fundacji Girls Future Ready, która promuje potencjał młodych kobiet i prowadzi liczne międzynarodowe programy, za które otrzymała pierwsze miejsce od Parlamentu Europejskiego za najbardziej innowacyjne europejskie projekty dla młodych ludzi. Ukończyła kierunek Master of Science in Data Science and Artificial Intelligence na University of California.

Dominika Lasota – aktywistka, współzałożycielka inicjatywy WSCHÓD oraz członkini globalnego ruchu klimatycznego Fridays For Future. Walczy o uczciwą transformację polskiej gospodarki, tak by nikt nie musiał bać się ani końca świata, ani końca miesiąca. Była współtwórczynią najbardziej wpływowej kampanii profrekwencyjnej „Cicho Już Byłyśmy", która w ostatnich wyborach parlamentarnych poruszyła setki tysięcy dodatkowych wyborczyń.

Katarzyna Bukowska – założycielka dynamicznie rozwijającej się marki Warsaw Free Spirits, promującej życie bez alkoholu. Po ukończeniu studiów biznesowych i kilku latach pracy w PR, zrezygnowała z korporacyjnej kariery, by w pełni poświęcić biznesowi NoLo. Jako aktywistka bezalkoholowa wspiera inicjatywy promujące życie wolne od alkoholu oraz edukuje na temat jego szkodliwości. Inicjatorka randek na trzeźwo. W przyszłości planuje założyć fundację, która będzie edukować młodzież, szczególnie z obszarów wiejskich, o szkodliwości alkoholu.


Nominowane w plebiscycie Warszawianka Roku i Warszawianka Młodego Pokolenia

Nominowane w plebiscycie Warszawianka Roku i Warszawianka Młodego Pokolenia

Autor: Szymon Pulcyn

Źródło: UM Warszawa

Nominowane w plebiscycie Warszawianka Roku i Warszawianka Młodego Pokolenia

Nominowane w plebiscycie Warszawianka Roku i Warszawianka Młodego Pokolenia

Autor: Szymon Pulcyn

Źródło: UM Warszawa

Nominowane w plebiscycie Warszawianka Roku i Warszawianka Młodego Pokolenia

Nominowane w plebiscycie Warszawianka Roku i Warszawianka Młodego Pokolenia

Autor: Szymon Pulcyn

Źródło: UM Warszawa

Nominowane w plebiscycie Warszawianka Roku i Warszawianka Młodego Pokolenia

Nominowane w plebiscycie Warszawianka Roku i Warszawianka Młodego Pokolenia

Autor: Szymon Pulcyn

Źródło: UM Warszawa

Nominowane w plebiscycie Warszawianka Roku i Warszawianka Młodego Pokolenia

Nominowane w plebiscycie Warszawianka Roku i Warszawianka Młodego Pokolenia

Autor: Szymon Pulcyn

Źródło: UM Warszawa

Nominowane w plebiscycie Warszawianka Roku i Warszawianka Młodego Pokolenia

Nominowane w plebiscycie Warszawianka Roku i Warszawianka Młodego Pokolenia

Autor: Szymon Pulcyn

Źródło: UM Warszawa

Nominowane w plebiscycie Warszawianka Roku i Warszawianka Młodego Pokolenia

Nominowane w plebiscycie Warszawianka Roku i Warszawianka Młodego Pokolenia

Autor: Szymon Pulcyn

Źródło: UM Warszawa

Nominowane w plebiscycie Warszawianka Roku i Warszawianka Młodego Pokolenia

Nominowane w plebiscycie Warszawianka Roku i Warszawianka Młodego Pokolenia

Autor: Szymon Pulcyn

Źródło: UM Warszawa


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.