Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 09:07

Filmowy Weekend - Reporterzy na wojnie

Podczas najbliższego weekendu - 28 i 29 września w Muzeum Historii Polski trwać będzie przegląd filmowy "Reporterzy na wojnie".
Filmowy Weekend - Reporterzy na wojnie

Źródło: Muzeum Historii Polski

W tym artykule przeczytasz o:

  • filmowym weekendzie "Reporterzy na wojnie" w Muzeum Historii Polski
  • programie przeglądu

Motywem przewodnim przeglądu będzie rola i sytuacja reporterów i reporterek wojennych – od pokazywania światu tragicznej prawdy o ludzkim wymiarze wojny, po dokumentowanie zbrodni wojennych i ryzykowanie własnym życiem. Zaprezentowane zostaną filmy premierowe i klasyki kina – m.in. „Lee. Na własne oczy” z Kate Winslet w roli głównej czy „Salvador” w reżyserii Oliviera Stone’a. Pokazom będzie towarzyszyć debata, podczas której szczególną uwagę poświęcimy reporterkom wojennym. Zawód ten początkowo niedostępny dla kobiet, w pewnym momencie stał się osiągalny dla dziennikarek gotowych ponieść trud i ryzyko identyczne z mężczyznami.

28 września (sobota)

16.00 Lee. Na własne oczy (2023, 116’), reż. Ellen Kuras

Bilety: 20 zł - ulgowy, 25 zł - normalny

Elizabeth „Lee” Miller (w tej roli Kate Winslet) jest jedną z najbardziej znanych reporterek wojennych w historii. Jej fotografie pokazały światu horror II wojny światowej i przeszły do historii. Zaczynała przed wojną jako wzięta modelka i fotografka. Nie chciała jednak zajmować się jedynie modą i fotografowaniem pięknych wnętrz. Miała wielki talent do wydobywania w obrazach prawdy o ludzkim życiu i nawiązywania porozumienia z bohaterami swoich fotografii. Po wybuchu II wojny światowej Miller wyrusza na front. Jako korespondentka wojenna brytyjskiego „Vogue’a” uwieczniała m.in. bombardowany Londyn, aliantów wyzwalających Francję i Niemcy, lądowanie w Normandii, cierpienie cywilów i koszmar niemieckich obozów koncentracyjnych.

18.00, wstęp wolny (pierwszeństwo dla osób z biletem na film Lee. Na własne oczy)

„Reporterki na wojnie” - rozmowa z udziałem reporterek i dziennikarek - Arlety Bojke, Kaji Puto, Agnieszki Wojcińskiej oraz filmoznawcy Łukasza Jasiny.


19.00 Salvador (1986, 122’), reż Oliver Stone

Wstęp wolny

Klasyczny film Olivera Stone'a o kondycji moralnej dziennikarzy w ogarniętym wojną domową Salwadorze. „Salvador”, pierwszy film fabularny późniejszego laureata Oskarów, oparty jest na wątkach biograficznych Richarda Boyle'a, przeciętnego fotoreportera i łowcy sensacji, który wyrusza wraz z przyjacielem do Salvadoru. Widząc sytuację panującą w państwie, Boyle znajduje okazję na zrobienie sensacyjnego materiału. James Woods grający Boyle’a tworzy niezwykle szczerą i pełną emocji kreację. 
 

 

29 września (niedziela)

16.00 Lee. Na własne oczy (2023, 116’), reż. Ellen Kuras

Wstęp do filmu: Łukasz Jasina
 

Bilety: 20 zł - ulgowy, 25 zł - normalny, 35 zł - karnet całodniowy

18.30, Oblężenie (1939, 10’) Julien Bryan oraz Jeszcze dzień życia (2018, 85’), reż. Damian Nenow, Raúl de la Fuente 

Wstęp do filmów: Łukasz Jasina

Bilety: 15 zł - ulgowy 20 zł - normalny, 35 zł - karnet całodniowy

Zaczniemy od legendarnego reportażu Oblężenie Juliena Bryana, amerykańskiego reportera, który przebywał w Warszawie w czasie jej oblężenia przez Niemców we wrześniu 1939 roku. Reportaż przypomnimy w MHP niemalże w rocznicę kapitulacji Warszawy. 

Jeszcze dzień życia to wyjątkowy film zarówno pod względem formy jak i treści. Powstał na podstawie kultowego reportażu wybitnego reportera Ryszarda Kapuścińskiego.  Jest to trzymająca w napięciu, animowana opowieść o jego trzymiesięcznej wyprawie do zrewoltowanej Angoli, tuż przed uzyskaniem przez ten kraj niepodległości w 1975 roku. Wojna domowa w Angoli jest w nim pokazana przez pryzmat indywidualnych doświadczeń bohaterów jak i własnych reportera.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 32 km/h