Ścianka polisensoryczna, produkty wegańskie i serwis internetowy dla osób z niepełnosprawnościami poszukujących pracy. W ramach miejskiego programu „Kreatywna młodzież” wybrano innowacyjne projekty. Wśród nagrodzonych znaleźli się uczniowie z Technikum Elektronicznego nr 3 im. Żołnierzy AK „Żywiciel”.
Wśród nagrodzonych inicjatyw znalazła się nowoczesna forma dekoracji, m.in. rolet, parawanów kinkietów czy abażurów, wykorzystująca magię światła i dziur, autorstwa uczniów z Zespołu Szkół nr 35. Uwagę jury zwrócił również roślinny napój na bazie ryżu i owsa według receptury uczennic Zespołu Szkół Spożywczo-Gastronomicznych. Autorki podkreślają, że jest on idealny dla osób posiadających diety wykluczające produkty odzwierzęce i dbających o równowagę flory bakteryjnej.
Jury doceniło także projekt uczennic i uczniów Technikum Księgarskiego im. S. Żeromskiego. Ścianka polisensoryczna to według założeń pomysłodawców miejsce do relaksu dla zawierające elementy stymulujące i wyciszające poszczególne zmysły.
W czołówce znaleźli się uczniowie działającego na Żoliborzu Technikum Elektronicznego nr 3 im. Żołnierzy AK „Żywiciel”. Zaprojektowali oni serwis łączący pracodawców z osobami niepełnosprawnymi. Jak wyjaśniają sami twórcy, serwis jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, łączący ich z potencjalnymi pracodawcami. Zawiera także odpowiednio dostosowane filtry i udogodnienia umożliwiające na wyszukiwanie ofert według określonych parametrów.
„Liczy się pomysłowość”
– Zależało nam na wspólnym, grupowym tworzeniu pomysłów i ich realizacji. Umiejętność pracy w zespole jest obecnie jedną z najbardziej docenianych kompetencji na rynku pracy - mówi Ewa Kolankiewicz, dyrektor Centrum Komunikacji Społecznej. Program ma wspierać inicjatywy i kreatywne formy działania młodych ludzi oraz tworzenie warunków do nabywania praktycznych umiejętności i kompetencji społecznych, sprzyjających postawom przedsiębiorczym i zatrudnieniu młodych ludzi. - Oprócz tego liczy się oczywiście pomysłowość, a i z tym uczestnicy nie mieli problemów, gdyż otrzymaliśmy blisko 100 zgłoszeń od uczniów i studentów. Wszyscy uczestnicy wykazali się nie tylko kreatywnością, ale także znajomością nowinek technologicznych – dodaje Ewa Kolankiewicz.
Nie zabrakło również innowacyjnych pomysłów dotyczących przestrzeni publicznej. Jednym z nagrodzonych projektów jest Smart City 3.0 uczniów Zespołu Szkół nr 36 im. M. Kasprzaka. Przedstawia on koncepcję rozwoju miasta zobrazowanej na makiecie, która prezentuje działanie modułów: parkingowego i z wolnymi miejscami do parkowania, antysmogowego oraz modułu zarządzania poboru energii dla miasta. Z kolei uczniowie z Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 otrzymali wyróżnienie za projekt i stworzenie modelu czujnika zbliżeniowego, który może sprawdzać poprawność zaparkowania i dać kierowcy sygnał dźwiękowy, aby poprawił pozycję pojazdu.
Drugie wyróżnienie otrzymali uczniowie Branżowej Szkoły I stopnia Specjalna nr 53 za opracowaną koncepcję szkolnego placu zabaw, który został wzbogacony o trasę stymulującą motorykę, koordynację ruchową, orientację przestrzenną i jest przystosowany do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i ruchową.
Projekty oceniano w oparciu o następujące kryteria: racjonalność pomysłu, możliwość upowszechnienia pomysłu, przystępność i atrakcyjność prezentacji projektu, umiejętność współpracy w grupie. Zwycięskie projekty wyłoniono podczas gali finałowej.
Napisz komentarz
Komentarze