Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:30

Wernisaż wystawy Karoliny Smorawskiej w Defabryce

We wtorek, 24 września o godzinie 19:00 w Galerii Defabryka, przy ul. Duchnickiej 3 odbędzie się wernisaż wystawy prac Karoliny Smorawskiej "To nie pył znad Sahary szczypie Cię w oczy".
  • Źródło: Defabryka
Wernisaż wystawy Karoliny Smorawskiej w Defabryce

Źródło: Karolina Smorawska, Iza Rogala FB

W tym artykule przeczytasz o:

  • wernisażu prac Karoliny Smorawskiej
  • zaproszeniu kuratorki wystawy Izy Rogali
  • sylwetce artystki

Wernisaż odbędzie się o godz.19.00 w Galerii Defabryka,, ul. Duchnicka 3, Warszawa. Ekspozycję można oglądać do 20 października. Kuratorką wystawy jest Izabela Rogala
 

To nie pył znad Sahary szczypie Cię w oczy
to pył wojny
pył po spalonej miłości
suchy pył rozczarowania
to najdrobniejsze okruszki samotności
opiłki żelaznej żądzy
miliardy drobinek smutku
kurz z zabawek z dzieciństwa
drzazgi zazdrości

Karolina Smorawska

Smorawska lubi słowa i zabawę z nimi, grę skojarzeniami i znaczeniami. Inspiracją w podejmowaniu malarskich rozważań są ludzie, którzy tworzą obrazy - słowem. Fascynuje ją poezja Poświatowskiej i teksty Jerzego Pilcha. Artystka czuje, że słowa mają moc. Nie tylko te czytane. Inspirujące i wznoszące są także codzienne rozmowy. Rozmowy zasłyszane na przystanku czy też w osiedlowym sklepie. Artystka maluje tylko wtedy, gdy wie i czuje o czym chce powiedzieć. Kiedy natchnienie nie przychodzi, a w głowie siedzi pustka, wówczas odpuszcza. Czeka, aż przyjdzie impuls – myśl - obraz.
W swojej twórczości korzysta ze zmysłu słuchu. Jako dziecko nie oglądała bajek. Słuchała ich siedząc w pokoju i rysując. To ukształtowało jej wyobraźnię i wrażliwość. Ta czułość słuchowa i ponad odczuwanie poprzez słuch pozostały jej do dziś.

Artystka wybiera czyste barwy i ogranicza się do używania zaledwie kilku kolorów. Wychodząc z założenia, że idealny odcień nie istnieje. Kolor w obrazach Smorawskiej jest intensywny, wyrazisty i zauważalny. Charakterystyczna w obrazach artystki głęboka tonacja czystej czerwieni stanowi wręcz agresywną dominantę. Obraz to wyraz przeżywanych przez artystkę emocji. Każdemu z nich poświęca dużo energii, dlatego jest on ważnym wyrazem emocjonalnych rozterek, lęków, wątpliwości. W takim kontekście staje się zapisem filozoficznych rozważań artystki na temat kondycji współczesnego świata i ludzkości, relacji międzyludzkich i psychiki.

Paradoks polega na tym, że Smorawska czerwieni nie lubi. Mimo to stworzyła cykl prac w których kolor ten jest atrybutem. “Nagle coś mną wstrząsnęło. Tak musiało być. Próbowałam przez chwile to zmienić...ale obrazy traciły moc, traciły swój ładunek. A to jest dla mnie najważniejsze. Ten ładunek emocjonalny. Kolor, który łączy moje twory i który bardzo lubię to kolor granatowy. Jest to kolor spokoju i bezpieczeństwa - chyba dlatego nieświadomie go używam. W moich obrazach nie ma czerni (choć czasem tak wygląda) jest to bardzo ciemny odcień granatu!” Proces powstawania prac, malowanie i obcowanie z farbą jest dla artystki rodzajem transu, głębokim wręcz medytacyjnym skupieniem, byciem blisko siebie, swoich emocji i myśli. Malarstwo jest prawdą i wolnością. Językiem, którym swobodnie wyraża swoje wizje dotyczące świata, ludzi i problemów, lęków i wizji. To technika, której nauczyła się sama. Artystka mając wykształcenie graficzne i ilustratorskie, zarzuciła te formy artystycznej kreacji na rzecz malarstwa, które pochłonęło ją całkowicie. Z graficznej przeszłości wyłania się jedna bardzo charakterystyczna dla twórczości Smorawskiej cecha: uproszczenie form budowanych poprzez podświadome myślenie linią.

Kobieta jest główną bohaterką prac. Emocje wyrażone poprzez kolor i graficzną kreskę powodują, że widz nie pozostaje obojętny na przekazywany emocjonalny ładunek. W pracach z wcześniejszego okresu (2016-2021) skupiona na kobiecie i jej emocjach, a także na swoich przeżyciach, tworzy sztukę skierowaną bardziej do kobiet, które mogłyby utożsamiać się z jej obrazami. Aktualnie w najnowszych pracach wykracza poza te ramy, wchodząc w relacje międzyludzkie, w sytuacje które sami tworzymy lub na które nie mamy wpływu jako jednostka. Teraz bardziej niż jednostka interesują ja otoczenie, grupa, społeczeństwo.

Kuratorka Izabela Rogala

Karolina Smorawska urodziła się w 1985 roku w Szamocinie. Ilustratorka i projektantka graficzna. Absolwentka Komunikacji Wizualnej w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego Politechniki Koszalińskiej. Dyplom z grafiki projektowej zdobyła w Collegium Da Vinci w Poznaniu. Tworzy plakaty, ilustracje, okładki do albumów muzycznych. Wyróżniona przez magazyn „Hiro” na ogólnopolskich Targach Plakatu organizowanych przez Andrzeja Pągowskiego. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.