Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:57

Znamy wykonawcę prac modernizacyjnych kina Tęcza

Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy wybrało wykonawcę prac modernizacyjnych kina Tęcza. Otwarcie budynku kina Tęcza planowane jest na 2027 rok.
  • Źródło: Ce
Znamy wykonawcę prac modernizacyjnych kina Tęcza
Kino Tęcza

Źródło: UD Żoliborz

W tym artykule przeczytasz o:

  • podpisaniu umowy na renowację kina Tęcza
  • wizji nowego kina
  • koncepcji działania kina jako kulturalnego centrum Żoliborza
  • terminie realizacji przebudowy

Kino-teatr Tęcza w Warszawie to kultowe miejsce na mapie Żoliborza. Budynek kina powstał w roku 1929 jako kotłownia centralnego ogrzewania dla budowanego wówczas osiedla Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Wkrótce jednak dzięki modernizacji kotłów udało się wygospodarować miejsce na kinoteatr, którego brakowało w okolicy. Za jego kształt na przestrzeni lat odpowiadali najlepsi architekci: Zborowski, Syrkus, Hinz.  

Swoją siedzibę miały tu: awangardowy Teatr im. Żeromskiego, kierowany przez Irenę Solską, kino Żoliborz, a następnie kino Świat. Po wojnie wznowiło ono działalność już pod nazwą Tęcza. W 1989 budynek stał się siedzibą kolektywu artystycznego Akademia Ruchu, z programem filmowym: Tęczę podczas przeglądów swojej twórczości odwiedzili m.in. Derek Jarman czy Peter Greenaway. Od 1997 budynek z krótkimi przerwami stał niewykorzystany.  

W grudniu 2020 roku miasto stołeczne Warszawa, Warszawska Spółdzielnia Mieszkaniowa – Żoliborz Centralny i Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy porozumiały się co do dalszych losów tego miejsca – kino Tęcza zostanie odnowione i swoją siedzibę zorganizuje w nim Centrum Wajdy.  W piątek, 20 września, uczyniony został kolejny krok, by Kino Tęcza odzyskało swój dawny blask. Podpisano umowę na remont stuletniego budynku przy ul. Suzina. Budynek został oficjalnie zamknięty, a prace ruszą pełną parą w ciągu tygodnia.  - Muszę powiedzieć, że cały proces był przygotowany z wielką dbałością o bardzo wiele rzeczy. Po pierwsze o dziedzictwo tego miejsca, no bo kino Tęcza jest stuletnim kinem w ważnym miejscu na Żoliborzu, obudowanym pewnymi znaczeniami symbolicznymi — mówi wiceprezydent Warszawy Aldona Machnowska-Góra.  O tym jaka będzie nowa Tęcza pisaliśmy między innymi tutaj:

 

Połączenie tradycji z nowoczesnością

Kino Tęcza po zakończeniu prac modernizacyjnych będzie stanowić połączenie tradycji z nowoczesnością – kinematografii analogowej z najnowszymi osiągnięciami technologii cyfrowej. Po ukończeniu wszystkich prac, budynek będzie pełnił funkcję kulturalnego centrum filmowego, otwartym i przyjaznym dla wszystkich miłośników kina.

Za wykonanie prac modernizacyjnych odpowiedzialna będzie firma Varco, mająca ogromne doświadczenie w realizacji podobnych inwestycji (m.in. rozbudowa, renowacja i modernizacja zabytkowego budynku Mazowieckiego Instytutu Kultury w Warszawie, remont generalny Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie czy przebudowa budynku przy ul. Dąbrowskiego 69 i dostosowanie go do potrzeb nowej siedziby Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa).

Autorami dokumentacji projektowej są: Andrzej Kaczmarczyk i Sylwia Bartoszewska z Biura Architekt Kaczmarczyk S.C.

Wizualizacja kina Tęcza po remoncie, projekt: Biuro Architekt Kaczmarczyk SC

Kulturalne serce Żoliborza

- Chcemy, aby nowe kino Tęcza stało się kulturalnym sercem Żoliborza, otwartym dla różnorodnych wydarzeń i spotkań. Naszym celem jest nie tylko promocja filmu, lecz także organizacja koncertów, wystaw, spotkań autorskich, a przede wszystkim warsztatów i wydarzeń edukacyjnych. Chcemy, by kino Tęcza stało się w przyszłości nowym domem dla Festiwalu Filmów Dokumentalnych dla Młodej Widowni LET’S DOC i miejscem, które żyje i rozwija się wraz z naszą społecznością” – mówi Joanna Rożen-Wojciechowska, dyrektorka Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy.

Kino Tęcza będzie miejscem inkluzywnym, zapraszającym zarówno mieszkańców, jak i twórców, tworzącym dla nich ciekawą i bezpieczną przestrzeń. Budynek zostanie w pełni przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, z uwzględnieniem m.in. windy czy specjalnie zaprojektowanych miejsc z ułatwionym dostępem. Ponadto z myślą o osobach z dysfunkcjami słuchu uwzględniono w nim pętle indukcyjne.

Dziedziniec zachowa swoją dotychczasową funkcję – jako miejsce spotkań sąsiedzkich, warsztatów dla dzieci, wystaw czy pokazów plenerowych w otoczeniu zieleni. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii oraz materiałów o niskim wpływie na środowisko, budynek kina będzie bardziej energooszczędny.

Jednym z kluczowych elementów działalności kulturalnej kina Tęcza będzie program edukacyjny, skierowany do dzieci, młodzieży i dorosłych. Dzięki różnorodnym warsztatom, wykładom i pokazom, uczestnicy będą mieli okazję zgłębiać tajniki sztuki filmowej, rozwijać swoje umiejętności oraz poszerzać horyzonty kulturowe. Na Suzina przeniesie się również Festiwal Filmów Dokumentalnych dla Młodych Widzów LET’S DOC, który gości dotychczas w innych warszawskich kinach. Plan zakłada, że nowa Tęcza zostanie otwarta w 2027 roku. Oby tak się stało!

Podpisanie umowy na remont kina Tęcza, fot. CKF

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.