Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 09:05

Wsparcie stolicy dla poszkodowanych powodzian

Prawie 40 tirów z pomocą rzeczową, 20 mln zł z budżetu Warszawy dla czterech najbardziej poszkodowanych gmin, a także wsparcie dla uczniów z zalanych terenów. To pomoc, jakiej udziela Warszawa dotkniętym przez kataklizm gminom południowej i zachodniej Polski.
  • Źródło: UM Warszawa
Wsparcie stolicy dla poszkodowanych powodzian

Autor: UM Warszawa

W tym artykule przeczytasz o:

  • uchwałach Rady Warszawy o pomocy finansowej dla powodzian
  • czego najbardziej potrzeba w regionie objętym powodzią
  • pomocy dla szkół

Prezydent Warszawy sobotnie spotkanie z dziennikarzami rozpoczął od podziękowań dla służb i mieszkańców stolicy.

Bardzo dziękuję wszystkim za dotychczasowe zaangażowanie w zbiórkę na rzecz poszkodowanych wskutek powodzi. Szczególnie dziękuję służbom, dziękuję policji, która konwojuje nasze transporty i znacznie szybciej docierają one na miejsce, dziękuję strażakom, ale także mieszkańcom stolicy, którzy jak chociażby wodociągowcy tam na miejscu pracują i wspierają poszkodowanych – mówił Rafał Trzaskowski, na terenie Stacji Filtry warszawskiego MPWiK, skąd odjeżdżają konwoje z pomocą. 

Czego najbardziej potrzeba

Choć fala wezbraniowa już przeszła przez większość gmin południowo-zachodniej Polski teraz przed samorządowcami bardzo trudny i wymagający czas - porządkowania i usuwania skutków powodzi.

Cały czas jestem w kontakcie z naszymi przyjaciółmi i wiem, że jedzenie czy woda nie są już tak potrzebne – tłumaczy Rafał Trzaskowski. – Teraz musimy dostarczyć rzeczy do sprzątania: grube worki, rękawice, mopy, ścierki, buty gumowe, osuszacze, szczotki.

20 mln dla zalanych gmin

Poza wsparciem rzeczowym z inicjatywy prezydenta Trzaskowskiego cztery zalane gminy otrzymają wsparcie finansowe. Na czwartkowej sesji Rada Warszawy przyjęła cztery uchwały o pomocy finansowej, w sumie do 4 gmin trafi 20 mln zł. Po 5 mln zł otrzymają Nysa, Kłodzko, Lądek-Zdrój i Głuchołazy.

Bardzo się cieszę, że Rada m.st. Warszawy zgodziła się na przyznanie wsparcia poszkodowanym samorządom. Przekazanie pieniędzy staramy się koordynować wraz z miastami skupionymi w Związku Miast Polskich i Unii Metropolii Polskich – wyjaśnił prezydent Warszawy.

Pomoc dla szkół

Na koniec chciałem jeszcze powiedzieć o czymś bardzo ważnym. Zastanawialiśmy się jak jeszcze możemy pomóc gminom, które cierpią w związku z powodzią – mówi Rafał Trzaskowski. – Wiemy, że bardzo dużo placówek oświatowych zostało zalanych i zniszczonych. Dlatego chcemy zaoferować możliwość wypoczynku dla dzieci z zalanych terenów. Myślimy np. o zielonych szkołach, aby dzieciaki mogły się uczyć w innych warunkach, ale też wypocząć – uzupełnil prezydent.

Tylko do końca roku stolica zapewni ponad 900 miejsc na tzw. zielone szkoły w miejskich ośrodkach edukacji i szkoleń oraz w placówkach na terenie Warszawy. Uczniowie będą mogli skorzystać m.in. z ośrodka w Parku Kultury w Powsinie, ośrodka edukacyjnego Agrykola, schroniska młodzieżowego przy ul. Długiej na Starówce ale też m.in. z placówek w Mielnie, Stręgielku, Marózie i Kazimierzu Dolnym.

Wszystkie obiekty oferują całoroczną bazę noclegową, całodzienne wyżywienie, tereny sportowo-rekreacyjne, pomieszczenie do prowadzenia zajęć. Wszelkie koszty pobytu uczennic i uczniów pokryje miasto, więc wypoczynek będzie dla nich całkowicie bezpłatny.

Szczegóły wyjazdów, w tym kwestie techniczne i logistyczne będziemy na bieżąco uzgadniać z poszczególnymi gminami. Mamy nadzieję, że w ten sposób dzieciaki znajdą chwilę wytchnienia i radości w gronie rówieśników. Na koniec chciałbym również podziękować firmom prywatnym, które wspierają nas chociażby w transporcie zebranych rzeczy – dodał na zakończenie Rafał Trzaskowski.


Źródło: UM Warszawa

Źródło: UM Warszawa

Źródło: UM Warszawa

Źródło: UM Warszawa


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 32 km/h