Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:09

Dzień bez Samochodu na Żoliborzu i w Warszawie

Trwa Europejski Tydzień Mobilności. 22 września, jak co roku, Warszawa zachęca do zostawienia samochodu w garażu lub na parkingu. W najbliższą niedzielę wszyscy, którzy zdecydują się skorzystać z miejskiej komunikacji nie będą musieli kasować biletów. Przejazdy tramwajami, autobusami, pociągami metra oraz kolei Warszawskiego Transportu Publicznego będą bezpłatne.
  • Źródło: UM Warszawa
Dzień bez Samochodu na Żoliborzu i w Warszawie
Warszawskie Metro

Źródło: UM Warszawa

W tym artykule przeczytasz o:

  • Dniu bez Samochodu w Warszawie
  • bezpłatnych przejazdach pojazdami WTP
  • pikniku rodzinnym na Żoliborzu

Tego dnia – od godz. 0:00 do 23:59 – bezpłatnie pojedziemy autobusami, tramwajami, metrem i pociągami SKM. Kasowniki będą wyłączone, automaty biletowe w pojazdach nie będą sprzedawały biletów papierowych, ale zakup biletów długookresowych kodowanych na kartach miejskich będzie możliwy. Otwarte zostaną też bramki metra – mówi Katarzyna Strzegowska, dyrektorka Zarządu Transportu Miejskiego.

Bezpłatne przejazdy w WTP i nie tylko

Specjalną ofertę mają także samorządowi przewoźnicy kolejowi – Koleje Mazowieckie i Warszawska Kolej Dojazdowa. W niedzielę także podróże pociągami WKD i KM na wszystkich trasach będą bezpłatne.

Jeśli ktoś na co dzień nie korzysta z transportu publicznego, to 22 września będzie miał doskonałą okazję, żeby przetestować, jak działa komunikacja publiczna w stolicy, aglomeracji warszawskiej a także w województwie mazowieckim. Pociągi Kolei Mazowieckich dojeżdżają bowiem do miejscowości odległych nawet o kilkaset kilometrów od stolicy – np. do Czeremchy, przy granicy z Białorusią, jest aż 200 km.

Tego dnia ze wszystkich parkingów P+R będzie można korzystać bez opłat, a potem – również bezpłatnie – w dalszą podróż ruszyć transportem publicznym. A jest gdzie jeździć, bo długość linii WTP tylko na terenie Warszawy wynosi ponad trzy tysiące kilometrów.

Warszawski Transport Publiczny to dziś ponad 1500 autobusów, ok. 400 składów tramwajowych, 62 pociągi metra oraz 20 pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej – codziennie w ruchu w Warszawie i aglomeracji. Stołeczne trasy obsługuje ponad 300 linii autobusowych, 24 tramwajowe, pięć linii SKM i dwie linie metra. Pojazdy WTP poruszające się po tych trasach mogą pomieścić bardzo wielu pasażerów – w zeszłym roku ze stołecznej komunikacji miejskiej skorzystało 956 mln osób.

Dzień bez Samochodu to już tradycja

W Polsce Dzień bez Samochodu obchodzony jest od 2004 roku. Z bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską w ramach Europejskiego Tygodnia Mobilności i Dnia bez Samochodu mogą skorzystać mieszkańcy Warszawy, Wrocławia, Białegostoku, Głogowa, Jeleniej Góry, Konina, Kielc, Krakowa, Lublina, Łodzi, Nysy, Opola, Poznania, Stalowej Woli, Szczecina, Szczecinka, Torunia, Trójmiasta i Tychów.

Dni Transportu Publicznego w Warszawie_plakat
Autor: ZTM Warszawa

Wybierając komunikację miejską dodatkowo dbamy o środowisko, oszczędzamy pieniądze, a także możemy przeczytać gazetę lub książkę, posłuchać muzyki i nie musimy się martwić się o miejsce do parkowania.

Piknik w zajezdni na Żoliborzu

Z okazji Europejskiego Tygodnia Mobilności oraz Dni Transportu Publicznego w sobotę, 21 września, w godz. 10:00-16:00 w zajezdni tramwajowej Żoliborz przy ulicy Zgrupowania AK „Kampinos” 10 odbędzie się piknik rodzinny. Na odwiedzających czeka moc atrakcji związanych z komunikacją miejską.

Do zajezdni dojechać będzie można specjalnymi liniami obsługiwanymi w większości zabytkowymi pojazdami. Przejazdy będą bezpłatne. Autobusy linii DTP będą kursowały między stacją metra Wawrzyszew a zajezdnią, a tramwaje linii D pojadą na trasie z Tarchomina Kościelnego do Młocin.

Z kolei w niedzielę, 22 września, otwarta dla zwiedzających zostanie bocznika kolejowa Warszawa-Wola SKM oraz Stacja Techniczno-Postojowa na Kabatach. W tych wydarzeniach będą mogły wziąć udział te osoby, które zdobędą wejściówki podczas sobotnich Dni Transportu Publicznego.

Więcej o programie pikniku, który odbędzie się na Żoliborzu piszemy tutaj:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.