Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 10:48

Trwają konsultacje społeczne w sprawie przyszłości Warszawy

Jeszcze do 30 września każda osoba zainteresowana przyszłością stolicy może wyrazić swoją opinię i włączyć się w prace nad strategią rozwoju Warszawy 2040+ oraz planem ogólnym.
  • Źródło: UM Warszawa
Trwają konsultacje społeczne w sprawie przyszłości Warszawy

Źródło: UM Warszawa

W tym artykule przeczytasz o:

  • trwających pracach nad strategią rozwoju Warszawy 
  • konsultacjach społecznych
  • składaniu wniosków do planu ogólnego
  • pytaniach do ekspertów
  • planach na kolejne miesiące

Te dwa dokumenty określą w jakim kierunku powinna rozwijać się stolica przez najbliższe 20 lat, dlatego głos mieszkanek i mieszkańców ma tak istotne znaczenie. O rozpoczęciu prac nad strategią rozwoju Warszawy pisaliśmy w lipcu:

Przypomnijmy: 4 lipca formalnie rozpoczęły się prace nad strategią rozwoju Warszawy 2040+ oraz planem ogólnym. Te dokumenty określą w jakim kierunku będzie rozwijać się Warszawa w perspektywie co najmniej 20 lat. Zastąpią one obecną Strategię #Warszawa2030 oraz Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy. Konieczność rozpoczęcia prac nad strategią rozwoju miasta i planem ogólnym wynika ze zmian ustawowych. W wyniku nowelizacji przepisów z 24 września 2023 r., wprowadzone zostały istotne zmiany w zakresie planowania strategicznego i planowania przestrzennego.

Bardzo zależy nam, aby wszystkie osoby zainteresowane rozwojem naszego miasta miały w jak największym stopniu możliwość włączenia się w prace nad tymi kluczowymi dla przyszłości Warszawy dokumentami. Uzyskane na tym etapie informacje pozwolą nam na przygotowanie założeń do strategii rozwoju i planu ogólnego, które w największym stopniu będą odpowiadały na potrzeby mieszkanek i mieszkańców stolicy – podkreśla Renata Kaznowska, zastępczyni prezydenta m.st. Warszawy. – Dlatego zachęcam do zabrania głosu – jeszcze do 30 września wszyscy zainteresowani mogą wypełniać ankietę dotyczącą priorytetów rozwoju Warszawy oraz składać wnioski do planu ogólnego – dodaje wiceprezydentka.

Jak włączyć się w prace nad strategią rozwoju i planem ogólnym?

Od 4 do 30 września trwa etap, w którym wszystkie osoby zainteresowane przyszłością Warszawy mogą włączyć się w prace nad strategią rozwoju Warszawy 2040+ oraz planem ogólnym.

Jak to zrobić?

Można:

wypełnić ankietę na temat priorytetów rozwoju miasta

Od 4 do 30 września można odpowiedzieć na pytania ankietowe za pośrednictwem:

Na Żoliborzu działa pięć takich punktów:

  • Urząd Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy - Wydział Obsługi Mieszkańców; ul. J. Słowackiego 6/8; pon: 8:00 - 18:00, wt-pt: 8:00 - 16:00
  • Ośrodek Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Żoliborz; ul. Potocka 1; pon-czw: 6:00-23:00, pt-sob: 6:00-1:00, nd: 6:00-23:00
  • Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy; pl. Inwalidów 3; pon-pt: 8:30-19:00, sob: 9:30-15:00
  • Bibilioteka Publiczna w Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy - Biblioteka dla Dzieci i Młodzieży nr 15; ul. W. Broniewskiego 9a; pon, wt, pt: 11:30-19:00, śr-czw: 8:00-16:00
  • Żoliborski Dom Kultury (Centrum Lokalne Żoliborz); ul. Ludwika Rydygiera 6b; wt: 15:00-20:00, śr-pt: 12:00-20:00, sob: 10:00-18:00

złożyć wniosek do planu ogólnego

Od 4 do 30 września są zbierane wnioski do planu ogólnego:

  • poprzez formularz online stronie um.warszawa.pl/2040+,
  • elektronicznie (mejlem lub przez ePUAP),
  • papierowo.

Wzór formularza do składania wniosków do planu ogólnego oraz instrukcja jak go wypełnić zostały upublicznione już w lipcu br., aby osoby zainteresowane mogły wcześniej przygotować się do tego etapu: um.warszawa.pl/2040+.

Więcej informacji o tym, jak składać wnioski do planu ogólnego można zasięgnąć również pod numerem telefonu 22 325 81 12 (czynnym od poniedziałku do piątku w godz. 11:00-15:00). 

zadać pytania ekspertom 

Od 4 do 30 września 2024 można zadać pytania ekspertom o uwarunkowania prawne oraz sposób i harmonogram prac nad strategią rozwoju i planem ogólnym,

Wszystkie niezbędne informacje są pod adresem: um.warszawa.pl/2040+.

Jakie plany na kolejne miesiące? 

W grudniu 2024 roku Warszawa udostępni założenia programowe do strategii. Pokażą one wstępny zakres celów, w tym polityki przestrzennej i będą przedmiotem dyskusji z mieszkankami i mieszkańcami. Zostaną opracowane na podstawie wniosków z diagnozy, wyników ewaluacji obecnej strategii, wyników wrześniowej ankiety oraz nadrzędnych zobowiązań, m.in. wynikających z dokumentów wyższego rzędu.  

We wrześniu 2025 roku odbędą się konsultacje społeczne projektów nowej strategii i planu ogólnego.

Za przygotowanie strategii i planu ogólnego odpowiadają dwa ściśle współpracujące ze sobą biura – Strategii i Analiz oraz Architektury i Planowania Przestrzennego. Chociaż formalnie mowa tu o dwóch dokumentach, w praktyce jest to jeden proces przygotowania kompleksowej polityki rozwoju m.st. Warszawy.

We wtorek 17 września w Centrum Nauki Kopernik odbyła się konferencja pt. „(Nie)mierzalne? O monitorowaniu strategii rozwoju miast” poświęcona zagadnieniom strategii rozwoju miast, a podczas paneli dyskusyjnych można było poznać doświadczenia przedstawicieli urzędów największych miast w Polsce – Gdańska, Krakowa, Łodzi, Poznania, Wrocławia i Warszawy.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ