Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 02:20

Czerwiec miesiącem recyklingu w Warszawie. Ratusz zachęca do podjęcia ekologicznych postanowień

Podczas Światowego Dnia Środowiska ratusz zachęcał do EKOpostanowień. Czerwiec w stolicy upłynie pod znakiem ekologii jako Warszawski Miesiąc Recyklingu.

„Z okazji Warszawskiego Miesiąca Recyklingu miasto przygotowuje m.in. rodzinny piknik, sesje szkoleniowe oraz dyskusje o mądrym gospodarowaniu odpadami wielkogabarytowymi URBANREC. Eksperci podzielą się dobrymi praktykami zero waste z kilku krajów Europy”- zakomunikował ratusz zachęcając jednocześnie do korzystania z listę EKOpostanowień, którą można zobaczyć na stronie dlaplanety.pl.

Cykl przygotowanych wydarzeń będzie promował podejście R3 - REDUCE - REUSE - RECYCLE (ogranicz - użyj ponownie - przetwórz). Skupia się ono na zasadach, które każdy z nas może zastosować.  Przekłada się ono na trzy zasady, które każdy z nas może zastosować. Po pierwsze, należy ograniczyć ilość wytwarzanych odpadów. Po drugie, nie powinniśmy wyrzucać przedmiotów, które można jeszcze wykorzystać. I w końcu - pamiętajmy o przetwarzaniu bioodpadów.

Ekopiknik promujący drugie życie przedmiotów i ideę zero waste

Za niewiele ponad tydzień, w sobotę, 15 czerwca między godz. 12 a 18 odbędzie się Ekopiknik. Tego dnia, w ramach wydarzenia odbędą się wielkoformatowe gry o zasadach segregacji odpadów, warsztaty promujące drugie życie przedmiotów i ideę zero waste, a także lekcje z gotowania dań ze składników „po wczorajszym obiedzie”. Ponadto eksperci powiedzą, jak założyć kompostownik w przydomowym ogródku oraz zdradzą proste sposoby na zmniejszenie ilości wytwarzanych śmieci.

W Polsce w 2015 roku w gospodarstwach domowych wytworzono 10 863,5 tys. ton odpadów, z czego ok. 77% odebrano jako odpady zmieszane. Ogromna ich część (ok. 44%)trafiła na składowiska. Jedynie 26% odpadów komunalnych zostało poddanych recyklingowi. Według zapowiedzi ratusza, w trakcie wydarzenia Warszawa oficjalnie przystąpi do Koalicji 5 frakcji, która zrzesza firmy i instytucje pracujące nad system oznaczeń opakowań - piktogramy będą podpowiadały mieszkańcom, jak segregować poszczególne elementy odpadów, np. kartonik po mleku czy tusz do rzęs.

Jednym z ważniejszych punktów Warszawskiego Miesiąca Recyklingu będzie konferencja COLLECTORS. „Będzie okazją do wymiany doświadczeń pomiędzy przedstawicielami polskich i europejskich samorządów oraz reprezentantami przemysłu i biznesu, zajmującymi się gospodarką odpadami. Partnerzy wydarzenia zaprezentują dobre praktyki w zakresie odbioru i sortowania opakowań papierowych, zużytego sprzętu elektrycznego oraz elektronicznego. Uczestnicy paneli dyskusyjnych przedstawią innowacje w zakresie organizacji systemu gospodarki odpadami, które działają w różnych regionach Europy” – informują stołeczni urzędnicy.

Najpierw Żoliborz – teraz cała Warszawa

W połowie kwietnia przed ratuszem na placu Bankowym aktywiści z koalicji ruchów miejskich przekonywali, że zakaz używania plastikowych, jednorazowych przedmiotów można wprowadzić znacznie wcześniej niż przewidują to dyrektywy Unii Europejskiej. – Chodzi nam o to, żeby taki zakaz zaczął obowiązywać zarówno w ratuszu jak i wszystkich jednostkach podległych, we wszystkich dzielnicach i żeby środki budżetowe przekazywane przez miasto również miały taki zapis, aby nie mogły być wydatkowane na jednorazowe przedmioty wykonane z plastiku – tłumaczył wówczas Łukasz Porębski, żoliborski radny z ramienia Miasto Jest Nasze.

Złożona w stołecznym ratuszu petycja spotkała się z przychylnością Rafała Trzaskowskiego, prezydenta Warszawy. Pod koniec maja ratusz poinformował o zakazie stosowania przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych. - Podpisałem rozporządzenie, w myśl którego w urzędzie i we wszystkich agendach podlegających urzędowi - jak również na piknikach organizowanych przez nas - nie będziemy używać plastiku – tłumaczył w ostatnich dniach maja Rafał Trzaskowski.

W zarządzeniu czytamy, że ratusz rezygnuje z jednorazowych talerzy, sztućców, kubeczków, mieszadełek, patyczków, słomek i pojemników na żywność wykonanych z tworzyw sztucznych. Miasto będzie też korzystać z usług gastronomicznych, w ramach których oferowany poczęstunek podawany jest bez używania jednorazowych plastikowych przedmiotów.

Wcześniej jednak tego typu inicjatywę podjął żoliborski Urząd Dzielnicy, w którym już w kwietniu zrezygnowano z naczyń wykonanych z plastiku czy ograniczono kupowanie wody w plastikowych butelkach zastępując je warszawską kranówką.

10 nowoczesnych automatów do opakowań

Kwestię pojawienia się butelkomatu na Żoliborzu poruszyły Jolanta Zjawińska i Anna Świeżawska, radne dzielnicy.  Automaty miałyby się pojawić w głównych punktach miasta, przy parkach, urzędach, szkołach i galeriach handlowych. Za każdą wrzuconą butelkę mieszkaniec otrzymałby określoną kwotę pieniędzy. Tego typu urządzenia od lat działają m.in. w Niemczech, a w ostatnim czasie także w Krakowie.

Wiadomo już, że w całej stolicy pojawi się 10 tego typu urządzeń. Ratusz ustala jeszcze lokalizację urządzeń. Automat, za przyjęte  butelki plastikowe, szklane i aluminiowe puszki, wydawać będzie zniżki na bilety do kina czy kawę. Będą to pierwsze na świecie automaty, które będą przyjmowały trzy różne rodzaje opakowań. Inicjatywa jest kolejnym etapem działań akcji „Świat bez odpadów”, w którą aktywnie włączył się stołeczny ratusz, Coca-Cola i Fundacja Nasza Ziemia. Pierwsza tura pięciu butelkomatów zostanie rozmieszczona w przestrzeni miejskiej jeszcze przed wakacjami, kolejne pięć – jesienią.


ekopiknik_2019

ekopiknik_2019


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ