W tym artykule przeczytasz o:
- punkcie cyfrowego wsparcia dla seniorów
- zakresie porad i konsultacji
- przebiegu konsultacji
W punkcie cyfrowego wsparcia znajdą pomoc wszystkie starsze osoby, które mają kłopot z obsługą sprzętu cyfrowego, a zwłaszcza telefonów i smartfonów. Porady będą też dotyczyły korzystania z aplikacji czy mobilnej poczty elektronicznej. Urząd zachęca do korzystania z porad i konsultacji także tych żoliborskich seniorów, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę w zakresie obsługi urządzeń elektronicznych i działania aplikacji internetowych i mobilnych jak: mObywatel, Internetowe Konto Pacjenta, platformy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych czy bankowości elektronicznej i urzędu skarbowego. Porady i konsultacje dla mieszkańców Żoliborza są bezpłatne.
Punkt cyfrowego wsparcia dla seniorów działał będzie w lokalu Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego dla Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy, przy ul. Gdańskiej 4 (wejście od ul. Bieniewickiej). Punkt zacznie działać począwszy od 12 września i czynny będzie przez 13 kolejnych czwartków, czyli do 5 grudnia w godz. od 10.30 do 13.30.
Zakres porad i konsultacji:
- pomoc w obsłudze urządzeń elektronicznych i cyfrowych (smartfonów, tabletów, laptopów),
- wykonywanie zdjęć i ich wysyłanie np. e-mailem,
- korzystanie z komunikatorów internetowych,
- korzystanie z portali społecznościowych,
- aplikacje,
- e-portale (szczególnie eZUS, ePacjent, mObywatel, ePodatki itp.)
- bankowość elektroniczna.
Co warto wiedzieć?
Jedna konsultacja może być prowadzona (jeżeli zaistnieje taka potrzeba) dla 3-5 osób jednocześnie - rekomendowana jest jednak praca indywidualna – konsultacja z jedną osobą.
Przewidziany czas konsultacji – do 60 min.
Konsultacje odbywać się będą na sprzęcie własnym uczestników, co ma to ułatwić późniejsze korzystanie z posiadanych urządzeń.
Napisz komentarz
Komentarze