Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 19:12

Koniec wakacji w miejskiej komunikacji!

Warszawski Transport Publiczny kończy z wakacyjnym rozkładem jazdy. Od 2 września tramwaje, metro i większość linii autobusowych wrócą do podstawowych rozkładów i tras.
  • Źródło: Warszawski Transport Publiczny
Koniec wakacji w miejskiej komunikacji!

Źródło: Warszawski Transport Publiczny

W tym artykule przeczytasz o:

  • zmianach w rozkładach jazdy po wakacjach
  • zmianach w kursowaniu autobusów
  • wydłużeniu pracy Punktów Obsługi Pasażerów

Na stołeczne ulice wyjedzie odpowiednio o ok. 200 autobusów i 100 tramwajów więcej niż w czasie wakacji. Wszystkie linie tramwajowe wrócą do częstotliwości kursowania sprzed wakacji – w zależności od rodzaju linii, tramwaje podjadą na przystanki co 4 minuty w godzinach szczytu (co 6 minut poza szczytem) lub co 8 minut w godzinach szczytu (co 12 minut poza szczytem) i 15 minut w weekendy. Pociągi metra będą kursowały częściej – na linii M1 co 2 minuty i 20 sekund a na linii M2 – co 2 minuty i 50 sekund w godzinach szczytu.

Powrót stałych rozkładów

Po wakacjach na ulice wrócą autobusy linii 192, 225, 249, 308, 320, 332, 339, 340, 349, 356, 379, 809, 815 i tramwaje 13 i 25. Autobusy linii 163, 164, 201 ponownie podjadą pod szkoły, a dla linii 121, 142, 150, 152, 164, 211, 226 wrócą kursy realizowane w dni nauki szkolnej.

Standardowe rozkłady jazdy wrócą dla linii 106, 107, 112, 117, 120, 122, 124, 125, 132, 134, 140, 142, 146, 147, 150, 152, 154, 162, 163, 167, 170, 173, 174, 177, 179, 182, 183, 184, 186, 188, 192, 194, 197, 201, 204, 208, 209, 210, 211, 212, 221, 225, 226, 249, 250, 256, 308, 317, 320, 326, 332, 338, 339, 340, 349, 356, 379, 411, 414, 500, 502, 503, 507, 509, 511, 514, 518, 520, 521, 523, 525, 527, 704, 705, 706, 709, 710, 714, 715, 719, 724, 727, 729,  735, 737, 739, 742, 743, 750, 809, 815, 850, E-1, L18, L27, L47, L48. Autobusy linii 107, 125, 134, 326, 411 będą kursowały swoimi zwykłymi trasami.

Autobusy linii 111, 131, 160, 176 i 180 utrzymają rozkłady obowiązujące przez ostatnie dwa miesiące. Także 104 i 204 oraz 121, 181 i 303 nie zmienią rozkładów, bo dzięki takiemu rozplanowaniu odjazdów, na najbardziej wykorzystywanych odcinkach tras, ich kursowanie jest skoordynowane.

Do końca wakacji akademickich autobusy linii 114 nie będą miały dodatkowych kursów do UKSW. Przywrócone zostanie kursowanie linii 196 na pełnej trasie, ale na razie tylko w dni powszednie. Autobusy linii 401 będą kursowały według standardowego rozkładu jazdy, ale do października na skróconej trasie Ursus-Niedźwiadek – Metro Służew; 193 wrócą do podstawowych częstotliwości kursowania a od października w weekendy będą jeździły częściej.

Stałe zmiany w autobusach

Nowy rok szkolny przyniesie także kilka nowości. We wrześniu, po wybudowaniu przystanków, autobusy linii 198 będą podjeżdżały w wybranych kursach do CLXIII Liceum Ogólnokształcącego na ulicy J. Słowackiego 3.

Wprowadzone w czasie wakacji połączenie dwóch linii 118 i 222 jedną sprawdziło się i pozostanie na stałe czyli 118 będzie kursowało z Mariensztatu przez centrum na Spartańską (aktualnie, z powodu przebudowy ulicy Spartańskiej dojeżdża do J.P. Woronicza). Linia 159 nie wróci na Siekierki.

Oddany do ruchu zostanie odcinek remontowanej ulicy Jana Kazimierza i między Hubalczyków a J. Sowińskiego wjadą autobusy linii 105.

W Wawrze zmieni się trasa autobusów 161. Autobusy WTP pojadą nowowybudowanymi ulicami Tawułkową i Liliową czyli tam gdzie w miejscu pól uprawnych i ugorów powstają nowe osiedla mieszkaniowe. Oto trasa: Zbójna Góra – … – Panny Wodnej – Zasadowa – Tawułkowa – Liliowa – Bysławska – Poezji – Olecka (powrót: Olecka – Włokiennicza – Michalinki – Patriotów – Bysławska).

Punkty Obsługi dłużej czynne

Gdy dzieci i młodzież wracają do szkół, a mieszkańcy stolicy do pracy, również więcej osób korzysta z Punktów Obsługi Pasażerów. Dlatego we wrześniu i październiku godziny ich działania zostaną wydłużone:

  • POP w Blue City będzie czynny od poniedziałku do soboty, między 10:00 a 20:00;
  • pozostałe POP-y będą działać od poniedziałku do piątku między 7:00 a 20:00, w soboty dodatkowo czynne będą POP Centrum i POP Dworzec Wileński – we wrześniu między 8:00 a 15:00, a w październiku między 7:00 a 20:00;
  • 28 września (sobota) wszystkie POP-y czynne będą jak w dni powszednie.

Warto pamiętać, że wizyta w punkcie nie zawsze jest konieczna. Wiele spraw komunikacyjnych można załatwić bez wychodzenia z domu, dzięki e-POP. Za jego pośrednictwem można np.:

  • złożyć wniosek o Kartę Miejską, Kartę Ucznia, uprawnienia Karty Warszawiaka,
  • złożyć reklamację (np. za wystawioną opłatę dodatkową),
  • sprawdzić zadłużenie z tytułu niezapłaconych opłat dodatkowych,
  • umówić się na spotkanie informacyjne, np. dotyczące abonamentu w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego albo zawieszenia biletów długookresowych.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.