Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 05:20

Warszawskie żłobki nadal bezpłatne!

Od 1 października zmieni się sposób finansowania opieki nad dziećmi w żłobkach. Jest to związane z wprowadzeniem rządowego programu „Aktywny Rodzic”. Miejsca w systemie miejskich żłobków będą finansowane w części ze środków rządowych, a częściowo z budżetu miasta. Dla rodziców i opiekunów w Warszawie nic się nie zmienia – nadal nie będą nic płacić za opiekę w żłobku.
  • Źródło: UM Warszawa
Warszawskie żłobki nadal bezpłatne!

Autor: Rafał Motyl

Źródło: UM Warszawa

W tym artykule przeczytasz o:

  • programie "Aktywny Rodzic"
  • zmianach w systemie opłat i wysokości świadczeń
  • zmianach dla rodziców
  • bezpłatnych żłobkach w Warszawie

Aktywny Rodzic

1 października tego roku wchodzi w życie rządowy program „Aktywny Rodzic”, którego elementem jest świadczenie „Aktywnie w żłobku”. Będzie ono kierowane do rodziców dzieci uczęszczających do instytucji opieki nad dziećmi do lat trzech, tj. żłobka, klubu dziecięcego albo dziennego opiekuna. Na sfinansowanie pobytu dziecka w placówce będzie przysługiwało do 1500 zł miesięcznie, lub do 1900 zł miesięcznie w przypadku dzieci z niepełnosprawnością, jednak nie więcej niż wysokość opłaty, jaką rodzic ponosi za pobyt dziecka w instytucji opieki – tłumaczy Aldona Machnowska-Góra, wiceprezydentka m.st. Warszawy. – Kwota świadczenia trafi bezpośrednio z ZUS do konkretnej placówki.

Wprowadzenie programu wymaga od Warszawy zmian w finansowaniu opieki dzieci do lat 3. Warszawskie żłobki dla małych warszawianek i warszawiaków pozostaną bezpłatne, zmienia się tylko sposób pokrywania opłat. Uchwała w tej sprawie będzie rozpatrywana na najbliższej Radzie m.st. Warszawy.

Z całą stanowczością chcę podkreślić, że dla rodziców i opiekunów nic w sprawach finansowych się nie zmieni. Żłobki nadal będą bezpłatne. Wprowadzenie odpłatności to wyłącznie zabieg techniczny, aby miasto mogło skorzystać z rządowego wsparcia. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze w budżecie miasta będziemy mogli przeznaczyć na realizację kolejnych inwestycji i podnoszenie jakości opieki – wyjaśnia wiceprezydentka.

Żłobki nadal bezpłatne

Jedyną zmianą, jaka zostanie wprowadzona, jest konieczność złożenia przez rodziców odpowiedniego wniosku do ZUS. Pieniądze będą wypłacane przez zakład bezpośrednio do placówki. Ale o tym wszyscy rodzice będą na bieżąco informowani w żłobku, do którego chodzi ich dziecko. Świadczenie „Aktywnie w żłobku” będzie kierowane do rodziców dzieci uczęszczających do instytucji opieki nad dziećmi do lat trzech, tj. żłobka, klubu dziecięcego albo dziennego opiekuna. Rodzicom będzie przysługiwało do 1500 zł miesięcznie na dziecko lub do 1900 zł miesięcznie na dziecko niepełnosprawne, jednak nie więcej niż wysokość opłaty, jaką rodzic ponosi za pobyt dziecka w instytucji opieki.

Ustawa wprowadza także górną granicę wysokości opłat żłobkowych, której przekroczenie wykluczy daną instytucję opieki lub dziennego opiekuna z procesu przyznawania świadczenia „aktywnie w żłobku”, w celu uniknięcia sytuacji, w której w wyniku wprowadzenia ww. świadczenia nastąpiłby znaczący wzrost opłat za żłobek, klub dziecięcy lub dziennego opiekuna.

Świadczenia "aktywny rodzic" będą realizowane od 1 października 2024 r. przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Program darmowych żłobków w Warszawie funkcjonuje od 1 września 2019 r. W tym czasie powstał system bezpłatnych żłobków i została zwiększona liczba miejsc o ponad 100 proc. – z niespełna 8 tys. do prawie 17 tys. Blisko 10 tys. najmłodszych mieszkańców ma zapewnioną opiekę w miejskich placówkach, a kolejnych 7 tys. maluchów w placówkach niepublicznych, ale finansowanych przez miasto.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Zabraliście rko 09.10.2024 05:30
I mamy zachodzące w drugą ciszę przez taki program będą zabierać dziecko że żłobka aby na zwolnieniu u macierzynskim siedzieć z 2 dzieci i dostawać aktywnie w pracy.

Jan 29.08.2024 08:39
Jest to nic innego jak próba podreperowania budżetu miasta kosztem rodzin wielodzietnych, które w obliczu kryzysu demograficznego powinny być otoczone szczególną troską.

Agnieszka 26.08.2024 14:24
Niestety w obmyślaniu tego nowego systemu nie wzięto pod uwagę paru kwestii, które powodują, że wcale NIE będzie to obojętne finansowo dla rodziców. Po pierwsze, że żeby zawnioskować o świadczenie Aktywnie w żłobku trzeba będzie zrezygnować z pobieranego świadczenia Rodzinny Kapitał Opiekuńczy. To jest 500 zł lub 1000 zł miesięcznie. Po drugie program Aktywny rodzic przysługuje dzieciom do 35 miesiąca życia. Tzn., że jeśli dziecko np. kończy 3 lata w styczniu, ale dopiero od września idzie do przedszkola, to w międzyczasie rodzice będą ponosić opłaty dotychczas pokrywane z rządowego programu Aktywny rodzic?

Agnieszka 26.08.2024 14:33
Jednak doczytałam ustawę, że do 35 miesiąca przysługują dwa pozostałe świadczenia z programu. Aktywnie w żłobku jest jednak max do ukończenia 4 r.ż

RKO 27.08.2024 15:40
To jest celowe zabranie RKO. Jest nawet już na stronie napisane w punkcie 4: https://zlobki.waw.pl/aktualnosci/aktywnie-w-zlobku-wplyw-swiadczenia-na-system-bezplatnych-zlobkow-w-warszawie-pytania-i-odpowiedzi/

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ