Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 12:10

Święto olimpijskie na Kępie Potockiej. Tematem przewodnim były II Igrzyska Europejskie w Mińsku

Zabawa, rywalizacja i spotkania z polskimi olimpijczykami były głównymi atrakcjami 21. Pikniku Olimpijskiego. Impreza miała szczególny charakter ze względu na setną rocznicę Polskiego Komitetu Olimpijskiego, a także zbliżające się II Igrzyska Europejskie w Mińsku.

Piknik Olimpijski był okazją do porozmawiania z polskimi olimpijczykami, a także spróbowania swoich sił w dyscyplinach sportowych pod czujnym okiem utytułowanych sportowców.

- Hasło „wiele dróg jeden cel” jest w tym roku naszym mottem. Ten cel to start naszej reprezentacji olimpijskiej w Tokio, a wcześniej na II Igrzyskach Europejskich w Mińsku. Nasz piknik dedykowany jest największej imprezie sportowej w Europie. Za niecały miesiąc spotykamy się w Mińsku. Ta impreza jest niezwykle ważna ze względu na możliwość zdobycia kwalifikacji do igrzysk w Tokio – mówił o idei wydarzenia Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego Andrzej Kraśnicki.

Oficjalne otwarcie pikniku znacząco nawiązywało do zbliżających się igrzysk w Mińsku. Na scenę z „ogniem pokoju” wbiegła trójka polskich olimpijczyków: Anita Włodarczyk, Piotr Małachowski oraz strzelec Piotr Kowalczyk, który znalazł się w ekipie na czerwcowe igrzyska w Mińsku. - 11 maja w Centrum Olimpijskim powitaliśmy sztafetę, która z ogniem zapalonym w siedzibie Europejskich Komitetów Olimpijskich w Rzymie, od 3 maja do 21 czerwca podąża do Mińska. Nasi białoruscy przyjaciele wnieśli pochodnie z ogniem na szczyt Mount Blanc, a później przez pół Europy dotarli do naszej stolicy – podkreślał prezes PKOL. Od pochodni została zapalona stojąca na scenie specjalnie przygotowana lampa górnicza i właśnie ten moment uznany został za rozpoczęcie imprezy.

Białoruś bez wiz dla kibiców i sportowców

- Nie ma najmniejszej wątpliwości, że jest to największa interdyscyplinarna impreza na naszym kontynencie – mówił Kraśnicki - Wszystkie komitety europejskie biorą w niej udział. Łącznie na II Igrzyskach Europejskich wystartuje 4 tys. sportowców z 50 państw.

- Cieszy mnie to, że Polska wysyła tak liczną reprezentację swoich zawodników na igrzyska do Mińska, a polscy sportowcy wezmą udział w prawie wszystkich zawodach – podkreśla Ambasador Nadzwyczajny i Pełnomocny Republiki Białoruś w Rzeczypospolitej Polskiej, Władimir Czuszew. Reprezentacja Polski będzie liczyła 150 zawodników.

W 2016 roku Białoruś została wybrana na gospodarza imprezy. Duże znaczenie odegrała dobrze rozwinięta infrastruktura sportowa i zdobyte doświadczenie przy organizacji międzynarodowych imprez. - Doświadczenie zdobyliśmy w poprzednich latach organizując m.in. Mistrzostwa Świata w Hokeju czy Mistrzostwa Europy w łyżwiarstwie figurowym. Z uwagi na to, że Igrzyska Europejskie są imprezą o większej skali, musieliśmy jedynie dostosować nasze obiekty sportowe do wymogów federacji sportowej – tłumaczył Aliaksei Bogdanovich z Komitetu Organizacyjnego II Igrzysk Europejskich w Mińsku. Przedstawiciele Białorusi zapewniają, że Mińsk jest gotowy na przyjęcie sportowców. Zawody odbędą się łącznie na dwunastu najlepszych w kraju obiektach.

Impreza tej rangi przyciąga również wielu kibiców. Wedle szacunków organizatora na igrzyska ma przyjechać około 30 tys. kibiców z całej Europy. – W stolicy pojawiły się nowe elektryczne autobusy, rozbudowana została baza noclegowa. Łącznie mamy do dyspozycji około 2 tys. pokoi w hotelach czy hostelach. To na co szczególnie należy zwrócić uwagę to ułatwienia, jakie wprowadziliśmy dla posiadaczy biletów na igrzyska. Staramy się robić wszystko, by odwiedzający nas kibice i sportowcy poczuli naszą gościnność i dlatego znieśliśmy dla nich wizy – wyjaśnia Aliaksei Bogdanovich.

Aliaksiei Bahdanovich z Komitetu Organizacyjnego II Igrzysk Europejskich

Dziedzictwo kulturowe bliskie Polakom

Ambasador Nadzwyczajny i Pełnomocny Republiki Białoruś w Rzeczypospolitej Polskiej, Władimir Czuszew w towarzystwie Lesika

Igrzyska Europejskie dla wielu kibiców mogą być też okazją do eksplorowania bogactwa kulturowego Białorusi. Obecni na Pikniku Olimpijskim przedstawiciele Białorusi szczególnej uwadze polecali zamek w Mirze i pałacowy kompleks w Nieświeżu, które wpisano na listę światowego dziedzictwa UNESCO. 

Cała Białoruś, jak i sam Mińsk, ma ogromny potencjał turystyczny, kulturowy i przemysłowy. To co szczególnie może zainteresować polskich kibiców pod względem turystycznym, to jedyne na świecie muzeum Stanisława Moniuszki, który urodził się w obwodzie Mińskim, a później żył i pracował w Polsce. W tym roku obchodzimy 200. rocznicą urodzin kompozytora. Po drodze do Mińska polecam zwiedzić dom rodzinny Tadeusza Kościuszki, który znajduje się w obwodzie brzeskim. Ponadto, z okazji 80 rocznicy urodzin Czesława Niemena w czerwcu, w obecności władz państwowych i przedstawicieli Polski, odsłonięta zostanie tablica upamiętniająca artystę. Uroczystość odbędzie się w pobliżu Grodna, gdzie urodził się Niemen – mówi Władimir Czuszew.

Dumą Białorusi jest lokalna kuchnia. Szczególnie należy wyróżnić domowe kiełbaski czy gulasz pieczony. Białoruskie dania są mieszanką kuchni słowiańskiej, żydowskiej i niemieckiej. – Będąc na Białorusi, koniecznie trzeba spróbować naszych specjałów. Szczególnie polecam draniki, czyli placki ziemniaczane i tzw. machankę, czyli gulasz z sosem przyrządzonym wedle białoruskiej receptury. Do picia mogę zaproponować pyszny kwas chlebowy. Mamy też szereg alkoholi. Rozwija się u nas rynek win, ale i tradycyjna białoruska wódka też jest warta skosztowania – wylicza Ambasador Białorusi.

Lesik maskotką igrzysk – „Reprezentuje ideały przyjaźni, braterstwa, a także młodość i wigor”

Każde Igrzyska mają swoją maskotkę. Nie inaczej jest w przypadku II Igrzysk Europejskich w Mińsku, których twarzą jest Lesik, czyli po polsku Lisek. – Reprezentuje on takie wartości jak przyjaźń, rozwój czy radość.  Nie jest to byle jaki lisek. Wszyscy na pewno kojarzą opowiadanie o Małym Księciu, który w jednym z wątków pozostawia na ziemi liska – tłumaczy symbolikę maskotki Igrzysk Przedstawiciel Komitetu Organizacyjnego. Postać Lesika jest wzorowana na postaci ze słynnej książki Antoine de Saint-Exupéry’ego. Pozostawiony sam sobie w poszukiwaniu przyjaciół trafił właśnie do Mińska.

Maskotką II Igrzysk Europejskich jest Lesik, czyli po polsku Lisek

„Do tych igrzysk przygotowuję się z całych sił”

Sportowcy w czerwcu będą rywalizować  w strzelectwie, łucznictwie, lekkoatletyce, badmintonie, koszykówce 3x3, boksie, kajakarstwie, kolarstwie, gimnastyce, judo, karate, tenisie stołowym i zapasach oraz w dwóch sportach nieolimpijskich - sambo i piłce nożnej plażowej. Tylko w tej ostatniej zabraknie Polaków.

- Do tych zawodów przygotowuję się z całych sił. Jaki wynik będzie, tego nikt nie wie, ale prognozy są dobre. Dla mnie jest to jedna z większych imprez sportowych, w jakich brałem udział. Igrzyska Europejskie w Mińsku są ważne, ze względu na możliwość zdobycia kwalifikacji na Igrzyska Olimpijskie w Tokio – podkreśla Piotr Kowalczyk, który w czerwcu będzie walczył w strzelectwie o medale w Mińsku.

Piotr Kowalczyk w czerwcu będzie walczył w strzelectwie o medale w Mińsku

Igrzyska Europejskie rozpoczną się 21 czerwca. Zmagania sportowców będziemy śledzić do 30 czerwca na antenie Polsat Sport.

- W szczególności będę obserwował zmagania lekkoatletów. Polska i Białoruś mają dobre rezultaty w tych dyscyplinach. Same igrzyska dla Białorusi są też okazją do promowania sportu i zwrócenia uwagi na dyscypliny, które do tej pory były pomijane – podsumował Władimir Czuszew, Ambasador Republiki Białoruś w Rzeczypospolitej Polskiej.  


DSC02920

DSC02920

DSC02929

DSC02929

DSC02942

DSC02942

DSC02784

DSC02784

DSC02843

DSC02843

DSC02849

DSC02849

DSC02852

DSC02852

DSC02890

DSC02890

DSC02898

DSC02898

DSC02912

DSC02912

DSC02913

DSC02913

DSC5447

DSC5447

DSC5424

DSC5424

DSC5389

DSC5389

Piotr-Kowalczyk

Piotr-Kowalczyk

DSC5595-1

DSC5595-1

DSC5629

DSC5629


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ