Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 25 listopada 2024 01:07

“W życiu szukam współczucia, przepływu między sobą a innymi ludźmi, opartego na wzajemnym dawaniu z serca.” Marshall B. Rosenberg Czym jest porozumienie bez przemocy?

Na Żoliborzu ruszyły cykliczne spotkania, podczas których każdy może praktykować metodę Nonviolent Communication (NVC), w tłumaczeniu Porozumienie bez Przemocy. Za całą inicjatywą stoją dwie doświadczone trenerki i entuzjastki NVC, których celem jest stworzyć wyjątkowe i przyjazne miejsce do uczenia się, samorozwoju i praktykowania języka empatii.  

- Paradoksalnie nie boimy się mówić o swoich żądaniach, ale boimy się mówić o potrzebach – mówią zgodnie Vesna Lorenc i Magda Cieślak, trenerki i mediatorki konfliktów czerpiące w swoich działaniach z Nonviolent Communication (NVC). Na Żoliborzu zainicjowały cykliczne spotkania warsztatowe pozwalające, jak same mówią, „na empatyczne celebrowanie sukcesów czy “opłakanie” trudnych sytuacji”.

Zajęcia w piątkowe poranki są dla tych, którzy mają wolne zawody lub mogą sobie pozwolić, aby z empatią rozpocząć dzień. Każdy może przyjść, aby popraktykować komunikację w duchu NVC.

- Celem piątkowych warsztatów wieczornych  “Przejście z tygodnia pracy w weekend” jest zamknięcie tygodnia pełnego różnych aktywności i wejście w dni wolne w pełniejszym kontakcie ze swoimi potrzebami. Na co dzień żyjemy szybko i intensywnie, nie zawsze mamy pełny kontakt z tym, co dla nas ważne. Zdarza nam się to przeoczyć, a później żałujemy, że weekend był taki krótki. Może być dłuższy dzięki temu, że poświęcisz chwilę na znalezienie odpowiedzi, jakie twoje potrzeby są zaspokojone, a jakie nie, i o co w związku z tym chcesz zadbać dla siebie i bliskich.  Na to jest czas na piątkowych warsztatach – tłumaczą trenerki.

W planie są również cykliczne warsztaty z zakresu empatycznego porozumiewania się, profilaktyki i rozwiązywania konfliktów i życia w zgodzie ze sobą i swoimi potrzebami.

Doświadczyłem, aby zrozumieć – krótka relacja z warsztatów

Na własnej skórze postanowiłem sprawdzić skuteczność warsztatów i metody Marshalla B. Rosenberga - NVC. Nie wiedziałem, czego mam się spodziewać. Zajęcia rozpoczęły się od krótkiej medytacji uważności. W trybie codziennego pędu umysł płatał figle, pod zamkniętymi powiekami gałki oczu latały od lewej do prawej. Miałem problem z wyciszeniem się,  jednak nie trwał on długo. Medytacja przyniosła efekty. Uświadomiłem sobie, gdzie w moim ciele zebrały się napięcia i dzięki skierowaniu tam oddechu i życzliwej uwagi stopniowo mogłem je rozluźnić.

Po tym nastąpiła część typowo warsztatowa, najpierw indywidualna, potem w interakcji z drugą osobą. Pierwszy krok pozwolił mi wejść w lepszy kontakt z moimi własnymi potrzebami, drugi, poprzez rozmowę - jeszcze lepiej zrozumieć moje potrzeby, a także potrzeby drugiej osoby. W ten sposób doświadczyłem empatii zarówno od siebie, jak i o od drugiego człowieka. W ten sposób również dałem empatię.

- W rozmowach między sobą uczestnicy warsztatów mają całkowitą dowolność w doborze tematów. Wybierają takie, które akurat w tym momencie są dla nich ważne. Jedni mówią o dylematach wychowawczych, inni o sytuacjach z pracy, jeszcze inni o sprzeczce z partnerem. Nie narzucamy tematów. To, co proponujemy, to prowadzenie rozmowy w duchu NVC i dotyczy to zarówno mówienia, jak i słuchania - skupienie się na uczuciach i stojących za nimi potrzebach. W ten sposób doświadczamy empatii, czyli bycia wysłuchanym bez ocen czy diagnoz i przyjętym wraz z całym swoim doświadczeniem.
Po wszystkim poczułem, że w pędzie, w którym żyję, mogę na chwilę się zatrzymać, że to daje mi przyjemność  i mogę czerpać prawdziwą siłę i satysfakcję z tego. Spojrzałem na siebie z innej perspektywy. Wcześniej było to łapczywe pragnienie, które przykrywało całą istotę przyjemności i delektowania się nią. Dzięki empatii, którą otrzymałem podczas ćwiczeń uświadomiłem sobie potrzebę wyciszenia i spokoju bez liczenia czasu. Zyskałem także więcej odwagi mówienia o swoich potrzebach do osób, których na warsztatach nie było.

Relacja uczestniczki

– Przyszłam na zajęcia pełna obaw i trochę spięta. Teraz wiem, że było to niepotrzebne. Po zajęciach czuję euforię i rozluźnienie. Pojawiło się też lekkie poczucie smutku, bo wcześniej pewnych rzeczy nie byłam świadoma. Dopiero teraz uświadomiłam sobie swoje realne potrzeby - wypoczynku, kontaktu z dziećmi, wspólnoty rodzinnej. Teraz, jak to rozpoznałam, będzie mi łatwiej zaspokoić je w weekend. Jest mi lżej, jestem spokojniejsza i silniejsza. – mówi jedna z uczestniczek piątkowych wieczornych warsztatów z NVC i mindfulness. Grupa, w pracy której wziąłem udział, składała się z siedmiu osób, z różnych grup zawodowych, społecznych i o różnym poziomie znajomości NVC. Każdej z nich na koniec zajęć towarzyszyły pozytywne emocje. Dla niektórych było to pierwszy kontakt z tym podejściem. Na warsztatach jest miejsce dla osób na każdym poziomie zaawansowania, w tym początkujących.

Porozumienie bez Przemocy, czyli jak to, co mówimy lub robimy, jest sposobem na zaspokojenie naszych potrzeb

Twórcą NVC jest dr Marshall B. Rosenberg, amerykański psycholog humanistyczny i terapeuta kliniczny, mediator. Rosenberg całą swoją uwagę w podejściu do ludzi skoncentrował na potrzebach. Uznał, że to w nich właśnie -  tych zaspokojonych i tych niezaspokojonych - kryje się w nich źródło energii do działania. Jedno z głównych założeń Porozumienia bez Przemocy brzmi “Wszelkie działanie jest próbą zaspokojenia potrzeb”.

Rosenberg twierdził, że potrzeby są uniwersalne dla wszystkich ludzi, bez względu na wiek, płeć, kolor skóry, narodowość  – mówi mi Magda Cieślak. Lista potrzeb, którą stworzył, składa się z kilkudziesięciu pozycji, wśród których znajdują się m.in. potrzeba zaufania, bliskości, autentyczności, integralności, współzależności, odnowy fizycznej czy autonomii i wolności.  – Różnice między nami polegają na tym, że mamy różne pomysły i ulubione sposoby zaspokajania potrzeb. Rosenberg nazwał je strategiami – tłumaczy trenerka – Strategie mogą być mniej lub bardziej konstruktywne. Mogą brać pod uwagę tylko moje potrzeby lub włączać także potrzeby innych osób. Mamy np. różne strategie na zaspokajanie potrzeby odpoczywania: ktoś woli iść do lasu, ktoś inny - na koncert. Różne strategie, potrzeba ta sama.

Ucząc się NVC, rozwijamy inteligencję emocjonalną - zdolność do zauważania i nazywania emocji, ponieważ to one są naszymi przewodnikami na ścieżce odkrywania potrzeb. Kiedy nasze potrzeby są niezaspokojone, często odczuwamy frustrację, niepokój, smutek, złość. - Bywa tak, że poprzez swoje słowa i postępowanie ranimy siebie i kogoś, kreując m.in. poczucie frustracji. Jeżeli ktoś w emocjach podnosi na kogoś głos, to znaczy, że jest to jego - świadoma lub nie - strategia na zaspokojenie jakiejś ważnej potrzeby. Komunikacja w duchu NVC daje możliwość szukania innej drogi do zaspokojenia potrzeb. Przede wszystkim oferuje bardzo konkretne narzędzia, dzięki którym odkrywanie potrzeb własnych i innych osób staje się łatwiejsze – wyjaśnia Magda - Uświadomienie sobie potrzeb przynosi z jednej strony ulgę, z drugiej energię do działania - mogę wybrać, jak chcę i decyduję się zaspokoić daną potrzebę.

 „Mamy pancerze, które warto zdjąć”

Dzięki NVC uczymy się mówić i słuchać przez pryzmat uczuć i potrzeb. Empatia to istota Porozumienia bez Przemocy. W rozumieniu Rosenberga empatia to pełna szacunku uwaga dla tego, czego w danym momencie doświadczają inni; to tworzenie przestrzeni, w której każdy może lepiej skontaktować się ze swoimi potrzebami, aby następnie wziąć sprawy we własne ręce, czyli odpowiedzialność za ich zaspokojenie. Empatię możemy dawać innym, ale możemy dawać ją także samym sobie. - Warto podkreślić, że empatia w ujęciu Rosenberga nie oznacza wczuwania się w emocje innych i przeżywania ich w dokładnie taki sam sposób, w jaki przeżywa je druga osoba. To wyczerpujące. Słuchając wg NVC, pomagamy drugiej stronie nazwać uczucia, które przeżywa, i niezaspokojone (lub zaspokojone) potrzeby, które się za nimi kryją - mówi Vesna.  

Na warsztatach w Pracowni Magdy i Vesny ćwiczymy się w dawaniu i otrzymywaniu empatii. Dzięki temu uczymy się od siebie nawzajem, w jaki sposób lubimy być słuchani. W jaki sposób czujemy się usłyszani, zauważeni, ważni – zarówno dla siebie, jak i przez innych. Drugi uczestnik daje nam empatię, pomaga dotrzeć do potrzeb, skontaktować się z nimi i doświadczyć czegoś, co jest niezwykle cenne - kontaktu z samym sobą. A dodatkowym plusem jest to, że przeżywamy to doświadczenie nie w samotności, ale w grupie życzliwych osób. Pozytywne emocje, które pojawiły się w uczestnikach na koniec zajęć, są skutkiem takiej wymiany. Dzieje się tak dlatego, że otrzymanie empatii zaspokaja wiele naszych potrzeb: bliskości, kontaktu, bycia zrozumianym. Pojawia się uczucie ulgi, spokoju, rozluźnienia, radości. Świeża dawka energii do działania. “Aby ten proces zaszedł, potrzeba czasu, narzędzi (technik) i życzliwych ludzi. Oferujemy to wszystko w piątkowe przedpołudnia i wieczory na Żoliborzu” - mówią Magda i Vesna.

- Jako ludzie rodzimy się ze zdolnością do odczuwania empatii. W dorosłości czasami o tym zapominamy z powodu sposobu wychowania, wieloletnich przekonań, szybkiego tempa życia, ilości obowiązków, norm społecznych czy kulturowych. Warsztaty są okazją by zedrzeć skorupę i wpuścić trochę dodatkowego tlenu do swojego wnętrza w postaci czułości, wrażliwości, a nawet otuchy. Co ważne, my na zajęciach nie uczymy się tego, tylko likwidujemy złe nawyki, bo empatia to nie jest coś intelektualnego. O empatii się nie rozmawia. Jej się po prostu doświadcza. Nie znam takiej osoby, która by nie doceniła takiej praktyki po jej przejściu – podkreśla Vesna Lorenc.

Konflikt na lepszy kontakt i porozumienie

Konflikt jest czymś, co się naturalnie wydarza między nami – odpowiada Magda, gdy zapytałem, czy osobom praktykującym NVC zdarza się kłócić. Obie trenerki odpowiadają zgodnie: oczywiście!

- Konflikty są naturalną częścią bycia w relacji. Mówiąc językiem NVC, wydarzają na poziomie strategii. Ja chcę wieczorem iść do kina, moja partnerka na spacer. To jest drobiazg, ale przyznajmy, że może też zepsuć wieczór. To, co nas łączy, to to, że obie chcemy odpocząć, zrelaksować się. To już jest poziom potrzeb wspólny nam obu. Zamiast na siłę przekonywać drugą stronę do własnego pomysłu, co najpewniej będzie prowadzić do eskalacji konfliktu, możemy spotkać się na poziomie potrzeb, dać sobie empatię i dostrzec, że mamy po prostu różne strategie na zaspokojenie tej samej potrzeby. Co zrobimy? Nie wiem, może pójdziemy razem do kina, a może ten wieczór spędzimy osobno? A może okaże się, że najważniejsze dla nas w tym momencie jest spędzenie wieczoru razem i zrobimy coś trzeciego. Opcji jest wiele. Rozmowa na poziomie potrzeb zwiększa szanse na to, że nawet jeśli zdecydujemy się spędzić wieczór oddzielnie, nie pokłócimy się, lecz po powrocie zjemy razem kolację, a nasza relacja nie ucierpi. Tak to działa. - wyjaśnia Magda.

Konflikt czy kłótnia często ma źródło w mało klarownym wrażeniu tego, na czym nam zależy. - To jest wg mnie cenne: zrozumieć, czego chce druga osoba, w jaki sposób chce zaspokajać swoje potrzeby. Rzecz w tym, żeby się nie zatrzymać na poziomie strategii i nawykowych sposobów działania, lecz by podejść do problemu przez pryzmat potrzeb - mówi Magda. - Dzięki podejściu NVC nie sprawimy, że konflikty znikną, ale będziemy potrafili znacznie efektywniej sobie z nimi radzić, szybciej je rozwiązywać i przekonamy się, że mogą one wzmacniać nasze relacje - dodaje Vesna.

NVC to nie jest złoty środek. Z niektórymi osobami będziemy czuć większą odwagę i gotowość do rozmawiania o swoich potrzebach, z innymi - mniejszą. Mamy w życiu różne relacje. Ale nawet jeśli szanse na dialog i wzajemne zrozumienie wzrosną w 10 czy 20 procentach twoich relacji, to już jest bardzo dużo – wyjaśnia Magda. 

„Chcemy stworzyć taką przestrzeń, w której pokażemy, że w tym świecie zaspokajanie potrzeb jest możliwe”

Magda Cieślak i Vesna Lorenc są trenerkami, mediatorkami i facylitatorkami z kilkunastoletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć na temat konstruktywnej komunikacji. Niedawno powołały do życia autorski projekt o nazwie Pracownia Magdy i Vesny. Celem jest stworzenie na Żoliborzu przestrzeni, w której ludzie będą mogli doświadczać jakości, jakie oferują Porozumienie bez Przemocy i mindfulness. Jest to miejsce dla wszystkich, którzy chcą się rozwijać, zadbać o siebie, praktykować empatię, rozwiązywać swoje dylematy i konflikty (te wewnętrzne i zewnętrzne).

Magda i Vesna mówią o sobie: obie jesteśmy po licznych kursach NVC i mindfulness. Cały czas się rozwijamy, szukamy nowych sposobów pracy. Ale równie ważne jest to, że tym, czym się dzielimy, same żyjemy na co dzień.

– Mieszkamy na Żoliborzu i Bielanach - mówi Magda - Mamy tu znajomych, przyjaciół, tu chodzimy do kina i do knajp. Chcemy stworzyć tu jeszcze takie miejsce, które żartem można by nazwać “centrum zaspokajania potrzeb”. Chcemy, żeby ludzie z tej okolicy mieli miejsce, do którego mogą przyjść, aby otrzymać empatię i dać ją innym. Żeby to było takie źródło, w którym można się zasilić na cały tydzień, spotkać ludzi, dla których podobne wartości są ważne, a które jednym zdaniem można ująć jako: autentyczne komunikowanie się z uwzględnieniem potrzeb i emocji wszystkich stron. Gdzieś trzeba się „karmić”. O ciało dba w tych dwóch dzielnicach wiele fantastycznych kawiarń, restauracji, szkół jogi. Dla umysłu, psyche i ducha jest Pracownia Magdy i Vesny.

Warsztaty, które organizuje Pracownia Magdy i Vesny, to  przestrzeń, w których bezpiecznie można się uczyć i praktykować, stawiać pierwsze kroki i rozwijać umiejętności w sposób systematyczny – zaznacza Vesna.

Najbliższe grupy piątkowe odbędą się 7 czerwca, a całodniowy warsztat o konfliktach 8 czerwca - Opowiemy na takie pytania jak: „Jakie jest podejście NVC do konfliktu?”, „Jak uwzględniać swoje potrzeby w konflikcie?”, „Jak słyszeć  potrzeby, kiedy ktoś na nas krzyczy?” – zapowiadają trenerki.

Pracownia Magdy & Vesny zaprasza w czerwcu i od jesieni regularnie. Aby wziąć udział lub być poinformowanym o kolejnych wydarzeniach, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy: https://goo.gl/forms/ZwwdZP0derqKV0J13  


Moja-sugestia-1

Moja-sugestia-1

DSC02612.wybór-M

DSC02612.wybór-M

Moja-sugestia-5

Moja-sugestia-5

Moja-sugestia-4

Moja-sugestia-4


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 18 km/h