Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 19:01

Superpuchar UEFA – zmiany w ruchu

Już w środę, 14 sierpnia o 21:00 zwycięzca piłkarskiej Ligi Mistrzów - Real Madryt zmierzy się na PGE Narodowym z triumfatorem Ligi Europy - Atalantą Bergamo. W związku z meczem zostaną wprowadzone zmiany w ruchu i parkowaniu.
  • Źródło: UM Warszawa
Superpuchar UEFA – zmiany w ruchu
PGE Narodowy

Autor: Arne Müseler

Źródło: wikimedia

W tym artykule przeczytasz o:

  • meczu o Superpuchar UEFA
  • strefach kibiców 
  • zamkniętych ulicach i mostach
  • utrudnieniach w ruchu
  • zmianach w kursowaniu komunikacji

Mecz będzie kulminacją trwającego dwa dni święta piłkarskiego. Organizatorzy szacują, że do Warszawy przybędzie ponad 40 tysięcy kibiców. Obok fanów Los Blancos i miłośników Nerazzurri w polskiej stolicy zameldują się kibice piłki nożnej z całej Europy. Zawodnicy obu drużyn będą nocowali w centrum. Od 12 do 15 sierpnia przy hotelach na ulicy Emilii Plater przy Śliskiej oraz na Grzybowskiej przed skrzyżowaniem z aleją Jana Pawła II staną znaki zakazu parkowania.

Mecz poprzedzi oficjalna kolacja z udziałem przedstawicieli władz państwowych i Warszawy, a także UEFA, PZPN, obu klubów i zaproszonych gości. Uroczystość odbędzie się we wtorek, 13 sierpnia, w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Z tego powodu od godziny 9:00 do północy zostanie zamknięty parking na placu Teatralnym.

Strefy kibiców

W dniu meczu kibice z Hiszpanii i Włoch będą gromadzili się w specjalnych strefach, z których wyruszą na stadion. Kibice Realu Madryt spotkają się na ulicy Francuskiej, a fani Atalanty Bergamo na bulwarach nad Wisłą, przy moście Świętokrzyskim. Organizacja obu stref będzie wiązała się ze zmianami w ruchu.

Od 12 do 14 sierpnia zostanie zamknięta ulica Wybrzeże Kościuszkowskie od Tamki do Jaracza, a kierowcy będą musieli przeparkować samochody – staną tu znaki zakazujące zatrzymywania się. Zakaz ruchu nie będzie dotyczył rowerzystów.

W środę, 14 sierpnia, o godzinie 8:00 zostanie zamknięta ulica Francuska od ronda Waszyngtona do Walecznych. Tu również nie będzie można parkować, a pozostawione samochody zostaną odholowane. Z kolei na odcinek od Zwycięzców do Walecznych wjadą tylko dojeżdżający do posesji. Autobusy linii: 117, 138, 146 i 147 będą kursowały objazdem aleją Waszyngtona, Saską i Zwycięzców. Normalny ruch wróci na Francuską o północy.

W tym samym czasie na ulicach:

  • Lipskiej: od alei Waszyngtona do Francuskiej oraz od Finlandzkiej do Francuskiej,
  • Berezyńskiej: od alei Waszyngtona do Francuskiej oraz od Gruzińskiej do Francuskiej,
  • Gruzińskiej: od Czeskiej do Berezyńskiej,

będą dwa kierunki ruchu i zakaz zatrzymywania się.

Dodatkowo, od godziny 10:00, zostanie wyłączona z ruchu i parkowania tzw. stara Sokola, pomiędzy Wybrzeżem Szczecińskim a ulicą Zamoście. Znaki zakazu ruchu nie będą dotyczyły autobusów komunikacji miejskiej. Pozostali kierowcy wrócą tu w czwartek o godzinie 4:00. W tym samym czasie zakaz zatrzymywania się będzie obowiązywał też na Kijowskiej od Targowej do Dworca Wschodniego.

Przed meczem

Kibice wybierający się na PGE Narodowy powinni pamiętać, że mecz odbędzie się w przeddzień święta Wojska Polskiego. Z tej okazji zorganizowana zostanie defilada na Wisłostradzie. W środę, 14 lipca, o godzinie 18:00 biegnąca wzdłuż Wisły arteria zostanie zamknięta od mostu Skłodowskiej-Curie do ulicy Gagarina. Ruch wróci tu dopiero w czwartek o godzinie 18:00.

W środę od godziny 15:00 zostanie ograniczony ruch na Saskiej Kępie. Do godziny 21:15 kierowcy nie wjadą na obszar pomiędzy aleją Poniatowskiego i aleją Waszyngtona, ulicą Międzynarodową, aleją Stanów Zjednoczonych i ulicą Wał Miedzeszyński oraz aleją Stanów Zjednoczonych, ulicami Afrykańską i Bora-Komorowskiego. Zakazy nie będą dotyczyły pojazdów osób posiadających identyfikatory SK, taksówek oraz jednośladów. Także autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego wjadą do tego rejonu.

Komunikacja w dniu meczu

Na stadion najszybciej dojadą ci, którzy wybiorą Warszawski Transport Publiczny. Posiadacze biletów, biletów-zaproszeń oraz akredytacji na mecz będą bezpłatnie podróżowali warszawską komunikacją publiczną, Kolejami Mazowieckimi i Warszawską Koleją Dojazdową w 1. strefie biletowej. Nie zapłacą też za postój samochodów na parkingach P+R. 

Policjanci podejmą decyzje o zamknięciu kolejnych ulic, jeżeli nieprzejezdna będzie ulica Sokola, pomiędzy Zamoście a Wybrzeżem Szczecińskim – od godziny 18:45 do końca meczu – autobusy linii 102 i 202 pojadą do pętli Dw. Wschodni (Lubelska), a 146 i 147 Wybrzeżem Szczecińskim i ulicą Zamoście (tylko w kierunku Metro Stadion Narodowy). W przypadku zamknięcia ulic: Zamoyskiego, Zamoście i Sokolej, objazdami pojadą linie: 102, 135, 146, 147 i 202 oraz E-1. Autobusy linii 102 i 202 będą jeździły do pętli Dw. Wschodni (Lubelska), a 135 Targową do swojej stałej trasy. Autobusy linii 146 i 147 oraz E-1 dojadą tylko do ronda Waszyngtona.

Jak wrócić ze stadionu?

Po zakończeniu meczu, czyli około godziny 22:45, zostanie zamknięta aleja Zieleniecka. Wjadą tu tylko autobusy komunikacji miejskiej. Jeśli duża grupa kibiców będzie chciała przejść do centrum pieszo, policja może zdecydować o zamknięciu mostu Poniatowskiego i Alej Jerozolimskich na odcinku od ronda Waszyngtona do ronda de Gaulle’a.

Sprawny powrót do domów i hoteli zapewnią metro, autobusy i tramwaje. Z ronda Waszyngtona będą dodatkowe kursy autobusów linii 138 i 509 w kierunku Bokserskiej, Gocławia i Winnicy. Więcej będzie też tramwajów linii 9 i 26. Dodatkowe składy metra zabiorą kibiców w kierunku Bemowa.

W przypadku zamknięcia mostu Poniatowskiego na trasy objazdowe zostaną skierowane tramwaje i autobusy. Składy linii 7 i 9 po stronie śródmiejskiej dojadą do placu Starynkiewicza, a po stronie praskiej „siódemka” do ronda Wiatraczna, a „dziewiątka” do Ratuszowa-Zoo. Tramwaje linii 22 na lewym brzegu Wisły pojadą z Banacha na plac Starynkiewicza, natomiast po drugiej stronie rzeki będą kursowały w pętli z i do ronda Wiatraczna.

Dodatkowo zostanie uruchomiona zastępcza linia Z-9. Autobusy z placu Zawiszy pojadą Alejami Jerozolimskimi, Nowym Światem, przez plac Trzech Krzyży, Alejami Ujazdowskimi, Trasą Łazienkowską, Wałem Miedzeszyńskim, Zwycięzców, Saską i aleją Waszyngtona do ronda Wiatraczna.

Autobusy linii: 111, 117, 158, 162, 166, 507, 521, N22, N24 i N72 ominą zamknięty fragment tras mostem Łazienkowskim.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.