Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:32

Włoskie rarytasy tylko na Żoliborzu! Entuzjaści włoskiej kuchni zainaugurowali wejście muli z certyfikatem BIO na polski rynek

Smakosze muli w naszym kraju mają ograniczone możliwości. By cieszyć się smakiem prawdziwych i świeżych frutti di mare trzeba znaleźć się choćby nad Adriatykiem. Naprzeciw oczekiwaniom entuzjastów małż i muli wychodzi mieszcząca się na Żoliborzu Trattoria Flaminia.

- Podczas kolacji inauguracyjnej goście próbowali jedzenie prosto Włoch. Serwowane mule i małże jakością odbiegają od tych, które do tej pory mogliśmy zjeść w Warszawie – mówił po całym wydarzeniu rodowity Sycylijczyk i sommelier Giovanni Genco. Ranga wydarzenia przyciągnęła w większości samych Włochów. Dla tych, mieszkających w stolicy jest to prawdziwe święto. W końcu dopełnia się ich jadłospis. Wśród gości znalazł się wiceambasador Włoch w Polsce, a także grono żoliborzan.

Cozze, którymi zachwycają się Włosi!

- Specjalizujemy się w hodowli muli. Dostarczane przez nas owoce morza spełniają wyśrubowane wymogi rynku włoskiego. Na czym polega różnica między produkcją BIO, a standardową? Zwykle konwencjonalna hodowla skorupiaków wytwarza około 100 ton. My jako producent muli i małży z certyfikatem BIO wytwarzamy ich o połowę mniej. Oznacza to, że nasze produkty są bardziej mięsiste – wyjaśnia przedstawiciel czołowej we Włoszech hodowli muli w prowincji Ferrara.

„Po włosku oraz francusku miesiące bez litery „r” w nazwie, to najgorętsza pora roku. We Francji gdzie jada się surowe ostrygi, w czasach napoleońskich z powodów sanitarnych wprowadzono prawo zakazujące spożywania ich w miesiącach bez litery „r”. Włochy będące wówczas w orbicie wpływów francuskich prawo o ostrygach zastosowały w odniesieniu do muli. Oczywiście mowa o czasach, kiedy nie znano jeszcze lodówek i chłodni, ale od kiedy są one w powszechny użyciu dominuje przekonanie, że najsmaczniejsze mule to te wyławiane od maja do sierpnia, czyli w miesiącach bez litery „r”. Zarówno zwolenników jak i przeciwników obu teorii mogą pogodzić hodowcy tych mięczaków. Jedną z czołowych hodowli muli jest Finittica. W miesiącach bez litery „r” dostarczają włoskie cozze marki BIO edulis, a w miesiącach z literą „r” mule hiszpańskie, które po sprowadzeniu są trzymane przez 28 dni w specjalnych zatokach, tak by nabrały smaku włoskiej cozzy” – czytamy w Gazzetta Italia.

Produkt w połączeniu z umiejętnościami kucharzy Trattorii Flaminia zadowoli i przekona 

Kolacja inauguracyjna składała się z trzech dań. Całe wydarzenie rozpoczęło się od aperitivio. Zwykle pragnienie zaspokajane jest koktajlami. Tego wieczoru degustacja rozpoczęła się od wina białego ze szczepu Falanghina. – Zwykle jest to typ wina ferme, ale to, które podaliśmy jest o tyle niezwykłe, bo jest musujące. Ono jest rzadko spotykane, ale ma duże grono wielbicieli. Właściwie to znak rozpoznawczy Kampanii  – opowiada mi sommelier.

Pierwsza na stołach zagościła przystawka cozze alla marinara i cozze gratinate. - Cozze alla marinara to mule podawane na zimno. W naszym kraju raczej w ten sposób ich się nie serwuje. W lecie, we Włoszech jest solidny upał, a to danie ma być odświeżające. Cytryna i nuta czarnego pieprzu mają wyeksponować smak głównego bohatera wieczoru – mówi Piotr Siemianowski, właściciel Tarttorii Flaminia. Cozze gratinate to mule zapiekane w startym włoskim pieczywie. Całość dopełnia wino dedykowane specjalnie do potraw z owocami morza. Za ich dobór odpowiadał sommelier Giovanni Genco. Przystawkę zestawiono z białym winem z Abruzji, które jest  wizytówką regionu. – Szczep wina z Abruzji podbija teraz serca Rzymian. Jest w tej chwili najpopularniejszy w stolicy Włoch – mówi Giovanni Genco.

Po przystawce na stołach zagościło spaghetti cozze e vongole. Makaron z mulami i małżami w jasnym sosie, który ma za zadanie eksponować smak mięczaków. Według właściciela restauracji to danie jest tym samym czym dla Polaka pierogi ruskie.  – Do tej potrawy idealnie pasuje sycylijska perełka Colombo Platino, która jest uważana za dumę regionu – podkreśla sommelier z Sycylii.

Kolację zwieńczyła zuppa di cozze alla napoletana. – Od innych zup tego typu różni się tym, że dodaliśmy do niej ośmiornicę – tłumaczy właściciel restauracji. Do trzeciego dania dobrano wino Biancolella, które pochodzi z Kampanii.  – To konkretne wino jest rarytasem ze względu na to że, jest robione na bardzo małej wsypie w związku z czym mało się go produkuje. Nie jest też znane we Włoszech, ale zwraca uwagę wyczuwalną nutą cytrusów – mówi Genco.

Dostawa świeżych muli prosto z Włoch!

- Jakość tych produktów jest wyjątkowa. Dużą wagę przykładamy do tego, żeby były świeże. Mule i małże będą przyjeżdżały do nas prosto z Włoch. W poniedziałki wyruszą w transporcie z hodowli, a we wtorek będziemy je już serwować. Kolejne mule wyjadą do nas w środę i następnego dnia będziemy mogli świeże podać naszym gościom – zdradza Piotr Siemianowski.

Na Żoliborzu jest miejsce koncentrujące włoski styl życia w stolicy. Smak rzymskich, tradycyjnych dań serwowanych w Tarattorii Flaminia jest silnym magnesem dla Włochów. Podczas kolacji inauguracyjnej wprowadzającej mule z certyfikatem BIO towarzyszyły liczne rozmowy, a o odpowiedni klimat zadbał pochodzący z Rzymu Roberto Ruggeri, który z gitarą klasyczną w ręku zaśpiewał największe włoskie szlagiery.

Między stolikami można było spotkać Giovanni Genco, który jest sommelierem. Cierpliwie opowiadał o winach, a także odpowiadał na pytania gości.

Giovanni od kilku lat mieszka w Polsce. Do naszego kraju przyciągnęli go ludzie, a szczególnie obecna miłość. - We Włoszech mamy małą, rodzinną winnicę. Od zawsze miałem kontakt z winogronem i całym procesem powstawania wina. Jako sommelier cieszę się że można mieć taki zawód w Polsce – mówił mi Genco, kiedy zapytałem jak zostać sommelierem.


DSC02639

DSC02639

DSC02713

DSC02713

DSC02690

DSC02690

DSC02699

DSC02699

DSC02691

DSC02691

DSC02695

DSC02695

DSC02698

DSC02698

DSC02699-1

DSC02699-1

DSC02714

DSC02714

DSC02721

DSC02721

DSC02668

DSC02668

DSC02675

DSC02675


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.