Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 15:21

Tajemnicza choroba zabija warszawskie ptaki

W Warszawie zaobserwowano niepokojące zjawisko masowej śmierci ptaków - głównie wron siwych i innych krukowatych. Zjawisko wywołało szerokie zaniepokojenie wśród mieszkańców i specjalistów.
Tajemnicza choroba zabija warszawskie ptaki
Wrona siwa

Źródło: wikimedia

W tym artykule przeczytasz o:

  • tajemniczej chorobie ptaków w Warszawie
  • wykluczeniu chorób zakaźnych 
  • spekulacjach co do przyczyn
  • co dalej w sprawie

W Warszawie, także na Żoliborzu i Bielanach zaobserwowano niepokojące zjawisko masowego padania ptaków, które wywołało szerokie zaniepokojenie wśród mieszkańców i specjalistów. 

Choroba zakaźna wykluczona!

Badania przeprowadzone przez Państwowy Instytut Weterynarii w Puławach wykluczyły choroby zakaźne, takie jak ptasia grypa czy rzekomy pomór drobiu jako przyczynę śmierci ptaków. Mimo to, przyczyna zjawiska pozostaje nieznana, co prowadzi do spekulacji i obaw o potencjalne zagrożenia dla innych gatunków zwierząt oraz ludzi. Eksperci podkreślają, że na tym etapie nie ma powodów do paniki, ale sytuacja wymaga dalszych badań i monitorowania. W odpowiedzi na liczne zgłoszenia, Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Warszawie podjął działania mające na celu zbadanie przyczyn tego zjawiska.

Objawy obserwowane u ptaków w Warszawie, które padły ofiarą tajemniczej choroby, obejmują głównie zaburzenia neurologiczne. Ptaki te wykazywały trudności z utrzymaniem równowagi, cierpiały na drgawki i inne niepokojące symptomy neurologiczne. Takie objawy mogą wskazywać na różnorodne przyczyny, od zatruć środowiskowych po nieznane jeszcze choroby nieinfekcyjne. Władze miasta oraz specjaliści apelują do mieszkańców o zgłaszanie przypadków znalezienia martwych lub chorujących ptaków oraz zachowanie szczególnej ostrożności.

Wrony siwe, krukowate i gołębie

Tajemnicza choroba, która pojawiła się wśród ptaków w Warszawie, wydaje się dotykać głównie gatunków krukowatych, takich jak wrony siwe i kawki, ale odnotowano również przypadki wśród gołębi. Te niepokojące doniesienia wskazują na to, że choroba może mieć szerszy wpływ na różne gatunki ptaków, co budzi obawy o potencjalne zagrożenie dla innych dzikich zwierząt i ekosystemu miejskiego. Władze miasta i specjaliści z różnych dziedzin intensywnie pracują nad ustaleniem przyczyn i mechanizmów rozprzestrzeniania się tej choroby, aby zapobiec dalszym stratom w populacji ptaków i zabezpieczyć zdrowie publiczne. Eksperci i ekolodzy spekulują na temat możliwych przyczyn. Rozważane są hipotezy o potencjalnym zatruciu środowiska czy niezidentyfikowanej jeszcze chorobie nieinfekcyjnej. 

Co dalej z pomorem w Warszawie?

Władze miasta apelują do mieszkańców o zachowanie czujności i zgłaszanie wszelkich przypadków znalezionych martwych lub chorujących ptaków. Problem w tym, że jak opisują użytkownicy żoliborskich i bielańskich portali piszą, że Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Warszawie prosi o  o nie zgłaszanie telefoniczne zwłok czy chorych zwierząt, a tylko mailowo w celach dokumentacji. Natomiast Ekopatrol nie nadąża ze zgłoszeniami, a czas oczekiwania na przyjazd to kilkanaście godzin! Na dodatek Powiatowy Lekarz Weterynarii podkreśla, że zakres kompetencji urzędu ogranicza się do zwalczania chorób zakaźnych, a w związku z tym, że badania przeprowadzone na czterech martwych ptakach wykluczyły chorobę zakaźną, kwestią nierozstrzygniętą jest, która instytucja powinna przejąć dalsze działania w tej sprawie.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Barbara 06.08.2024 20:32
W ciągu trzech kolejnych dni w końcu lipca (2024 r.) znalazłam na Żoliborzu chorego gołębia, dwie wrony i kawkę. Wszystkie te ptaki miały podobne objawy: problemy z chodzeniem, fruwaniem, przymknięte oczy. Osowiałe siedziały pośrodku chodnika. Odebrała je Straż Miejska. Jej pracownicy znali już problem, podpowiedzieli mi jak zabezpieczyć ptaki (osobne pudełka z dziurami do przepływu powietrza, opis zdarzenia).

Jerzy 05.08.2024 09:48
5G

Paweł 01.08.2024 16:12
Właśnie teraz znalazłem chorującą wronę zadzwoniłem na straż miejska to nazwę to tak że mnie olali ,mòwię o podobnych przypadkach stwierdzili że nic nie wiedżą o tej sprawie ,totalna znieczulica dopiero jak zaczną umierać nasze domowe zwierzaki to będzie głośno o tym .

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 14 km/h