Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 10:27

Śmiała po remoncie - kolejne problemy?

Dziko rosnące trawniki i wyschnięte drzewa zauważyć można na ulicy Śmiałej pomimo niedawnego remontu. Czy jest szansa na zmianę?
Pas zieleni na Śmiałej na Żoliborzu po remoncie ulicy.
Trawnik przed budynkiem na ul. Śmiałej 1/3 na Żoliborzu.

Autor: Julia Czarnocka

W tym artykule przeczytasz o:

  • remoncie ul. Śmiałej, 
  • uschniętych drzewach i wysokich trawnikach na tym odcinku ul. Śmiałej, 
  • zmniejszonej ilości miejsc parkingowych przed bibliotekami na ul. Śmiałej. 

Z naszą redakcją skontaktowała się czytelniczka, która zwróciła uwagę na zły stan zieleni na ul. Śmiałej, a konkretnie na wysokości budynku na ul. Śmiałej 1/3 oraz na zmniejszenie ilości miejsc parkingowych w okolicy. Przeszłam się na spacer od Placu Słonecznego po Skwer Ludwika Bergera “Goliata”, by zobaczyć, jak wygląda ul. Śmiała kilka miesięcy po skończeniu ostatniego etapu remontu. 

Remont, remont i po remoncie

Remont ul. Śmiałej był wyczekiwany od ponad 50 lat przez mieszkańców i mieszkanki Żoliborza Oficerskiego. Głośno mówili o tym, że jest on potrzebny i po latach nareszcie zostali wysłuchani. Remont podzielono na dwa etapy: etap I od ul. gen. J. Zajączka do al. Wojska Polskiego oraz etap II od al. Wojska Polskiego do ul. Hauke-Bosaka. Dziurawe drogi i połamane chodniki, po których nie dało się chodzić, w końcu zostały odnowione i wydawało się, że oznaczać to musi jedno – koniec problemów na ul. Śmiałej. Jednak zawsze da się znaleźć jakieś “ale”. O nowych połamanych chodnikach i likwidacji wygrodzeń przedogródków pisaliśmy już na naszym portalu, ale teraz pojawiły się kolejne problemy. 

Zieleń na Śmiałej 1/3

Przed budynkiem na ulicy Śmiałej 1/3 znajduje się pas zieleni oddzielający chodnik od jezdni. Pas zieleni, który można by było nazwać trawnikiem, gdyby nie to, że nie ma tam tak naprawdę trawy. Przed remontem znajdował się tam najzwyklejszy trawnik, bez żadnych specjalnie posadzonych drzew czy krzewów. Teraz zasadzone zostały tam drzewa, które niestety nie wszystkie są w dobrym stanie. Razem jest ich pięć, ale tylko dwa z nich rozkwitły. Mimo tego, że jest środek lata, patrząc na pozostałe trzy drzewa, można by było pomyśleć, że jest listopad – brak na nich jakichkolwiek zielonych liści, jedynie pojedyncze wyschnięte. 

Drzewa na ulicy Śmiałej 1/3 na Żoliborzu.
Dwa z drzew posadzonych na ul. Śmiałej 1/3.

Trawnik, który rośnie wokoło drzew, nie wygląda lepiej. Roślinność, która się tam znajduje, znacznie odbiega od reszty trawników na całej długości ulicy Śmiałej – jest wszędzie. Ten fragment wygląda jakby został pozostawiony sam sobie, bez żadnej pielęgnacji. Roślinność znajdująca się tam jest już bardzo wysoka (w najwyższym miejscu sięgnęła mi aż do brody), powoli zaczyna wystawać na poboczne chodniki i podsumować ją można jednym słowem – chaos. Chcę w tym miejscu zaznaczyć, że krótko ścięty trawnik, wysuszony przez panujące aktualnie upały, nie byłby lepszy, ale zieleń, która znajduje się w tym miejscu teraz, zaczyna wydobywać się spod kontroli. 

Drzewa i wysoki trawnik na ulicy Śmiałej 1/3 na Żoliborzu.
Drzewa i wysoki trawnik na ul. Śmiałej 1/3.

Jak wyglądają inne pasy zieleni na tym odcinku ul. Śmiałej?

Spacerując tą okolicą zauważyłam, że trawnik przed budynkiem ul. Śmiałej 1/3 różni się, chociażby od tego na ul. gen. J. Zajączka 8 przed Czytelnią pod Sowami oraz od kolejnego znajdującego się bliżej Biblioteki dla Dzieci i Młodzieży nr XX. Pas zieleni przed Czytelnią pod Sowami wygląda na bardzo zadbany – rosną tam nowo zasadzone drzewa i krzewy. Wszystkie wyglądają na zdrowe, zadbane i kwitnące. Z kolei na końcu tego odcina ulicy, bliżej Biblioteki dla Dzieci i Młodzieży, trawnik wygląda... ciekawie. Po lewej stronie od jezdni znajduje się większy obszar zieleni, na którym zasadzony jest trawnik rozdzielony w kilku miejscach chodnikami. Tu już jest on zwykłym trawnikiem, nie ma chaosu, po prostu trawa i chwasty. Jednak coś i tak zwróciło moją uwagę. Pas zieleni oddzielający jezdnię od chodnika jest mocno przerzedzony – widać tam mało trawy i dużo placków ziemi. Może nie zwróciłabym na to uwagi, gdyby nie bujna i gęsta trawa po drugiej stronie chodnika, bliżej bloków na wysokości ul. Śmiałej 5/7. 

Trawniki na ulicy Śmiałej 5/7 na Żoliborzu.
Trawniki na ul. Śmiałej 5/7.

Te cztery różne “trawniki” w odstępie kilkunastu metrów od siebie są najprościej mówiąc zastanawiające. Remont ul. Śmiałej dotyczył przede wszystkim jedni, ale plany zakładały również posadzenie roślinności, chociażby krzewów wzdłuż niej. Czy nie powinna być ona także pielęgnowana? Jak widać przy wjeździe od ul. gen. J. Zajączka, udało się to tylko na samym jej początku.  

Sprawa parkingów

Czytelniczka zwróciła także uwagę na zmniejszoną liczbę miejsc parkingowych w okolicy. Śmiała została niedawno wyremontowana, w związku z czym wyremontowane zostały miejsca parkingowe wzdłuż niej. Na odcinku od Czytelni pod Sowami do Biblioteki dla Dzieci i Młodzieży kiedyś zaparkować można było na parkingach przed obiema bibliotekami i wzdłuż samej ulicy. 

Parking na ulicy Śmiałej na Żoliborzu.
Parking wyznaczony wzdłuż jezdni na ul. Śmiałej.

Teraz, po remoncie, te parkingi zostały zmniejszone – w obu miejscach o kilka miejsc postojowych. Wprowadzona została też w 2021 r. strefa płatnego parkowania, która na celu miała przede wszystkim chronić potrzeby parkingowe mieszkańców i mieszkanek okolicy – zmniejszyć ilość parkujących osób przyjezdnych, a tym samym zwiększyć szanse na znalezienie miejsca parkingowego mieszkańcom i mieszkankom okolicy. Przed jej wprowadzeniem zostały przeprowadzone konsultacje z żoliborzanami i żoliborzankami, jednak mimo wszystko na tym odcinku ul. Śmiałej, miejsc parkingowych jest mniej niż w przeszłości, co może utrudniać znalezienie miejsca parkingowego. Przy Bibliotece dla Dzieci i Młodzieży jest teraz więcej chodników dla pieszych, a przy Czytelni pod Sowami powstał wspomniany wcześniej pas zieleni, przez który parking ten zmniejszył się o połowę. 

Parking przed Biblioteką dla Dzieci i Młodzieży nr XX na ulicy Śmiałej 24 na Żoliborzu.
Parking przed Biblioteką dla Dzieci i Młodzieży nr XX na ul. Śmiałej.
Parking naprzeciwko Biblioteki dla Dzieci i Młodzieży nr XX na ulicy Śmiałej 24 na Żoliborzu.
Parking naprzeciwko Biblioteki dla Dzieci i Młodzieży nr XX na ul. Śmiałej. 
Parking przed Czytelnią pod Sowami na ulicy gen. J. Zajączka na Żoliborzu.
Parking przed budynkiem na ul. gen. J. Zajączka 8.

Więcej zieleni to prawie zawsze dobra wiadomość, jednak, gdzie parkować mają teraz auta, które wcześniej tam stały? Co mają zrobić mieszkańcy i mieszkanki okolicy, gdy nie mogą zaparkować pod domem? 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 32 km/h