Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:04

Żoliborz ogląda filmy Janusza Majewskiego - Epitafium dla Barbary Radziwiłłówny

Tego lata już po raz trzeci dziedziniec modernizowanego kina Tęcza przy ul. Suzina 6 zamienił się w kino plenerowe. W ramach przeglądu filmów Janusza Majewskiego w czwartek, 18 lipca odbędzie się pokaz filmu "Epitafium dla Barbary Radziwiłłówny.
Żoliborz ogląda filmy Janusza Majewskiego - Epitafium dla Barbary Radziwiłłówny
Epitafium dla Barbary Radziwiłłówny

Źródło: Zespól Filmowy Perspektywa

W tym artykule przeczytasz o:

  • cyklu "Halo, kino Tęcza"
  • retrospektywie Janusza Majewskiego w ramach cyklu
  • pokazie filmu "Epitafium dla Barbary Radziwiłłówny"

W każdy czwartek Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy w ramach cyklu „Halo, kino Tęcza” zaprasza warszawianki i warszawiaków na pokazy filmów zmarłego na początku roku, zamieszkałego przez wiele lat na Żoliborzu Janusza Majewskiego. We wtorki tradycyjnie będzie można obejrzeć najciekawsze filmy z kilku festiwali: Warszawskiego Festiwalu Filmów o Tematyce Żydowskiej "Kamera Dawida", Afrykamera i Ukraina! Wszystkie projekcje rozpoczynają się o 21:00, wstęp wolny.

Retrospektywa Janusza Majewskiego

Janusz Majewski to jeden z najbardziej uznanych i wszechstronnych polskich reżyserów filmowych. Zasłynął z umiejętności tworzenia filmów, które łączyły w sobie głęboką analizę psychologiczną postaci z wyrafinowaną estetyką. Jego twórczość obejmuje szeroki wachlarz gatunków filmowych – od dramatów historycznych po komedie, co świadczy o jego niezwykłej wszechstronności i talencie do opowiadania różnych historii.

Majewski wyróżniał się umiejętnością tworzenia filmów, które jednocześnie bawiły i skłaniały do refleksji. Jego filmy często eksplorowały skomplikowane relacje międzyludzkie, ukazywały różnorodne aspekty ludzkiej natury oraz analizowały polską rzeczywistość historyczną i społeczną. Estetyka jego filmów była zawsze dopracowana w najdrobniejszych szczegółach, co nadawało jego dziełom niepowtarzalny klimat i styl. Mówiło się o nim filmowy erudyta, mistrz kina retro.

Więcej o Januszu Majewskim pisaliśmy tutaj:

W ramach przeglądu filmów Janusza Majewskiego w czwartek, 18 lipca odbędzie się pokaz filmu „Epitafium dla Barbary Radziwiłłowny" - historycznego dramatu utrzymanego w żałobnej tonacji rozpamiętywania zmarłej, w rytmie długiej podróży.


EPITAFIUM DLA BARBARY RADZIWIŁŁÓWNY

Zygmunt August (Jerzy Zelnik) podąża z konduktem żałobnym z ciałem ukochanej Barbary Radziwiłłówny (Anna Dymna) z Wawelu na zamek w Wilnie. W drodze towarzyszy mu anonimowy poeta (Krzysztof Kolberger). W czasie podróży król rozpamiętuje minione lata. W marzeniach dziennych i nocnych majakach wspomina pierwsze nieudane małżeństwo z Elżbietą z Habsburgów (Bożena Adamkówna), chorującą na padaczkę. Kiedy choroba młodziutkiej żony wyszła na jaw, za radą matki, królowej Bony (Aleksandra Śląska), następca tronu udaje się na Litwę. Poznaje tam Barbarę, córkę wielkiego hetmana litewskiego Jerzego Radziwiłła. Kochankowie ukrywają się w puszczy, aż o honor siostry upominają się bracia. Zygmunt August ślubuje jej miłość. Po śmierci króla Zygmunta Starego, królowa Bona namawia syna na ślub z francuską księżniczką. Trwa walka o pozycję Barbary Radziwiłłówny – bracia żądają wprowadzenia jej na Wawel, a senatorowie domagają się zerwania sekretnie zawartego małżeństwa. Zygmunt doprowadza do koronacji małżonki, ale ta słabnie w czasie uroczystości. Na łożu śmierci prosi męża o pochówek w Wilnie. W ostatniej wizyjnej scenie Zygmunt August widzi żywą mumię Barbary Radziwiłłówny, którą odplątuje z bandaży dziewczynka, jej dziecięce wcielenie.
Film historyczny w reżyserii Janusza Majewskiego utrzymany jest w żałobym tonie rozpamiętywania zmarłej, w rytmie długiej podróży i licznych przystanków, oszczędny w dialogach. Reżyser wykorzystał w filmie sceny ze zrealizowanego przez siebie serialu „Królowa Bona” (1980).

Reżyseria: Janusz Majewski
Obsada: Jerzy Zelnik, Anna Dymna, Krzysztof Kolberger, Bożena Adamkówna, Aleksandra Śląska
Kraj produkcji: Polska
Rok produkcji: 1982
Czas trwania:89 minut
Seanse: Dziedziniec kina Tęcza, ul. Pawła Suzina 6, Warszawa:
czwartek, 18 lipca    21:00
Wstęp wolny


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.