Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 10:29

Pomysł postawienia stojaka na rowery przed sklepem obok Kępy Potockiej

Przed sklepem spożywczym przy Kępie Potockiej brakuje porządnego stojaka na rowery. Potrzeba ta została zauważona przez jedną z Radnych z Żoliborza, która złożyła w tej sprawie interpelację.
Sklep Żabka na ulicy Gwiaździstej 7D przy parku Kępa Potocka na Żoliborzu w Warszawie.
Sklep Żabka na ulicy Gwiaździstej 7D przy parku Kępa Potocka na Żoliborzu.

Autor: Julia Czarnocka

W tym artykule przeczytasz o:

  • propozycji postawienia nowego stojaka na rowery przed sklepem Żabka na ulicy Gwiaździstej, 
  • tym czy rzeczywiście nie ma tam już stojaka, 
  • o zabezpieczaniu roweru przed kradzieżą, 
  • tym co zrobić, jeśli twój rower zostanie skradziony. 

Interpelacja w sprawie stojaków

1 lipca do Urzędu Dzielnicy Żoliborz wpłynęła interpelacja numer 21, dotycząca prośby o postawienie przed lokalem sklepu Żabka na ulicy Gwiaździstej 7D stojaka na rowery. Została ona złożona przez Radną Dzielnicy Żoliborz Joannę Cichecką z klubu Żoliborz ma głos, w imieniu mieszkańców i mieszkanek okolicy oraz rowerzystów i rowerzystek, którzy licznie odwiedzają teren parku Kępa Potocka. 

Radna w zapytaniu napisała, że skontaktowała się z administracją osiedla na Gwiaździstej 7, w sprawie potrzeby postawienia w tym miejscu porządnego stojaka na rowery, ale uzyskała od nich informację, że teren przed lokalem znajduje się pod zarządem Dzielnicy Żoliborz. Żabka znajdująca się na tym osiedlu jest jednym z nielicznych sklepów w okolicy. Każdego dnia – a w szczególności w weekendy i słoneczne dni – napływa do niego bardzo duża liczba klientów, w tym rowerzystów i rowerzystek jeżdżących po parku, którzy nie mają, jak zabezpieczyć swoich pojazdów na czas zakupów. 

Czy potrzebny jest nowy stojak na rowery?

W interpelacji pojawiła się informacja, że rowerzyści nie mają, gdzie przypinać swoich rowerów, na czas robienia zakupów w sklepie – nie jest to prawda, a przynajmniej nie w 100%. Przed sklepem od wielu lat znajduje się mały stojak rowerowy, który nie spełnia jednak potrzeb rowerzystów i rowerzystek. Przez lata odłamywały się od niego kolejne metalowe belki, do których można było przypiąć rower i w tym momencie pozostały już tylko dwie z nich. 

Połamany stojak na rowery przed sklepem Żabka na ulicy Gwiaździstej 7D na Żoliborzu.
Połamany stojak na rowery przez sklepem.
Połamany stojak na rowery przed sklepem Żabka na ulicy Gwiaździstej 7D na Żoliborzu.
Ostatnie stojące metalowe belki stojaka na rowery.

Jest to też stojak, do którego rower przypiąć można tylko za oponę, a jak wszyscy wiemy, że nie jest to wcale bezpieczne, ponieważ koło rowerowe łatwo jest zdjąć. Oczywiście pozostawienie roweru przypiętego w ten sposób na kilka minut zapewne nie skończy się kradzieżą i jest bezpieczniejsze niż pozostawienie roweru nieprzypiętego w żaden sposób, ale gdyby pojawiły się w tym miejscu wyższe stojaki, do których faktycznie można byłoby przypiąć rower za ramę oraz koło, wszyscy by na tym zyskali. Kolarze i kolarki skazani są w tym momencie na pozostawianie swoich pojazdów nieprzypiętych, najczęściej opartych o bok budynku lub okoliczne drzewa. Postawienie przed sklepem porządnych stojaków na rowery umożliwiłoby im zabezpieczenie swoich rowerów przed ewentualną kradzieżą na czas zakupów w Żabce, w której czasami można spędzić kilka dobrych minut w kolejce do kasy. 

Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą?

Jeśli złodziej zdecyduje się, że to nasz rower chce spróbować ukraść, a nas nie ma w pobliżu, nie możemy nic z tym zrobić, jedynie mieć nadzieję, że mu się to nie uda. Można za to zadbać o porządne zabezpieczenie roweru w momencie parkowania, by utrudnić mu robotę. Najlepiej jest przypiąć rower za ramę oraz koło – nie samo koło, które łatwo jest odczepić – profesjonalną i mocną blokadą. Jeśli ma się taką możliwość i pozostawia się swój rower w jakimś miejscu na dłuższy czas bez opieki, to warto rozważyć przyczepienie go dwiema blokadami – im dłużej złodziej będzie musiał z nimi walczyć, tym większe są szanse, że mu się to nie uda lub zrezygnuje. Dobrze jest także sfotografować miejsce, w którym planuje się zostawić swój rower w przypadku, gdyby złodziejowi faktycznie udało się go zabrać. 

Co zrobić w przypadku kradzieży roweru?

Mimo przypięcia roweru zdarzają się sytuacje, w których złodziejowi udaje się go niepostrzeżenie ukraść. W takim przypadku należy zgłosić się na policję, podać miejsce dokonania kradzieży oraz opisać wygląd skradzionego roweru. Najlepiej jest przyjść do najbliższej jednostki policji i o ile to możliwe przynieść ze sobą dowód zakupu roweru albo jego kartę gwarancyjną z numerami ramy. Droższe modele rowerów zwykle posiadają niepowtarzalny numer przypisany do samej ramy lub całego roweru, po którym można go rozpoznać. Po zgłoszeniu kradzieży na policję można też na własną rękę spróbować poszukać w Internecie czy np. nie jest on sprzedawany na aukcjach internetowych. W przypadku zauważenia swojego roweru wystawionego na sprzedaż natychmiast należy powiadomić o tym policję. 

Ankieta: Czy uważasz, że przed sklepem powinien pojawić się porządny stojak na rowery?
Tak
88%
Nie
13%
Nie wiem
0%

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 32 km/h