Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 10:32

Po wielu perturbacjach... Radni powołali komisje

[Tylko u nas!] Na wtorkowej Sesji Rady Dzielnicy Żoliborz radni powołali od dawna wyczekiwane przez mieszkańców komisje merytoryczne. W nowej kadencji radni zdecydowali o powołaniu 8 komisji.
Po wielu perturbacjach... Radni powołali komisje

Autor: Wiktor Zając

W tym artykule dowiesz się o tym:

  • jakie komisje powołała nowa Rada Dzielnicy?
  • które komisje połączono, a które rozdzielono w tej kadencji?
  • jakie nowe kompetencje będzie miała Komisja Samorządności i Dialogu Społecznego?
  • dlaczego nie powołano Komisji Etyki?

We wtorek 9 lipca odbyła się III Sesja Rady Dzielnicy Żoliborz. Podczas posiedzenia radni dodali punkt dotyczący powołania komisji merytorycznych i następnie przegłosowali przyjęcie porządku obrad. O ile radni nowej kadencji działają od 6 maja, kiedy było pierwsze posiedzenie I Sesji, to dopiero powołanie komisji merytorycznych daje w pełni decyzyjność w działaniu nowej Radzie. Zarówno na wtorkowej, jak i poprzedniej sesji dało się zauważyć, że omawianie tematów wymagających dłużej dyskusji, mocno przedłużały obrady.

Perturbacje z komisjami

Od pewnego czasu między radnymi trwały dyskusje, jakie komisje mają zostać powołane, które należałoby połączyć, a które nie, ale także kto ma zasiadać i sprawować jaką funkcję. Niewątpliwie odmienne poglądy mieli radni rządzący w stosunku do radnych opozycyjnych. Już od czerwca było wiadomo, że komisje zostaną powołane na III Sesji. Niemniej po publikacji porządku obrad w Biuletynie Informacji Publicznej okazało się, że nie ma punktu o powołaniu komisji merytorycznych, a tym bardziej o wyborze przewodniczących i wiceprzewodniczących, którzy będą odpowiadać za prowadzenie prace w komisjach.

Radni obradowali przez kilka godzin. (Urząd Dzielnicy Żoliborz - widok od strony zadaszonego patio)

Jak się okazało, przed Sesją odbył się konwent, podczas którego radni dogadali się między sobą, w związku z czym podczas przyjęcia porządku obrad wprowadzono brakujące punkty. Przewodniczący Rady Dzielnicy Żoliborz Wiktor Jasionowski przedstawił obecnym projekt uchwały, w którym to miałoby powstać 8 komisji. Tymi komisjami będą:

  • Rewizyjna, 
  • Skarg, Wniosków i Petycji, 
  • Budżetu, 
  • Edukacji i Sportu, 
  • Infrastruktury, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska,
  • Kultury,
  • Samorządności i Dialogu Społecznego,
  • Spraw Społecznych i Zdrowia.

Kto będzie kierować komisjami?

Następnie ustalony został skład osobowy poszczególnych komisji, po których wybrano przewodniczących i wiceprzewodniczących. Na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybrano Tomasza Michałowskiego (PiS), zaś na wiceprzewodniczących Klaudię Ziemiańską (KO) oraz Marię Janiak (Żoliborz ma głos). Z kolei w Komisji Skarg, Wniosków i Petycji przewodniczącą ponownie została Anna Świeżawska (KO), zaś przewodniczącą Komisji Budżetu została Maria Janiak (ŻMG). W przypadku obu tych komisji wiceprzewodniczącym został Michał Krajewski (KO). Szefem Komisji Edukacji i Sportu została Izabela Rychter (KO). Wiceprzewodniczącymi Komisji Edukacji i Sportu zostali Anna Krasnodębska (Lewica-Razem) oraz Marcin Rudnicki (KO).

Komisja Infrastruktury i Bezpieczeństwa połączona z Ochroną Środowiska

Nowością wśród komisji merytorycznych jest Komisja Infrastruktury, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska. W poprzedniej kadencji działały dwie osobne komisje. Osobno działała Komisja Infrastruktury i Bezpieczeństwa oraz Komisja Ochrony Środowiska. Radni uznali, że połączenie ich będzie miało istotne znaczenie przy prowadzonych inwestycjach, podczas których ochrona środowiska czy doinwestowanie w zieleń mają istotne znaczenie. Na przewodniczącego tej komisji powołano Łukasza Porębskiego (MJN), który w ubiegłej kadencji przewodniczył Komisji Ochrony Środowiska. Z kolei wiceprzewodniczącą została Barbara Jędrzejczyk (ŻMG).

Rada i Zarząd Dzielnicy Żoliborz podczas posiedzenia III Sesji

Komisja Kultury oraz Komisja Spraw Społecznych i Zdrowia znów będą osobno

Drugą istotną zmianą jest oddzielenie kultury od spraw społecznych i zdrowia. W takiej formule działały dwie niezależne od siebie komisje do lipca 2021 r. Następnie radni ubiegłej kadencji zdecydowali o powołaniu Komisji Spraw Społecznych, Zdrowia i Kultury. W tej kadencji przewodniczącą Komisji Kultury została Donata Rapacka (KO), a na wiceprzewodniczącą Beatę Zasadę-Wysocką (PiS). Z kolei szefową Komisji Spraw Społecznych i Zdrowia została Dorota Klejn (KO), która w ubiegłej kadencji była przewodniczącą komisji, która łączyła zarówno sprawy społeczne, zdrowie i kulturę. Z kolei w nowej kadencji wiceprzewodniczącymi Komisji Spraw Społecznych i Zdrowia zostały Monika Kurowska (KO) oraz Joanna Cichecka (ŻMG).

W nowej kadencji bez Komisji Ładu Przestrzennego?

Przez ostatnie 10 lat w Radzie Dzielnicy działała Komisja Ładu Przestrzennego. Przez dwie kadencje przewodniczącą była radna Donata Rapacka. Jeszcze wcześniej działała Komisja Planowania Przestrzennego, której to przewodniczącym w kadencji 2010-14 był Adam Buława (PiS). Z kolei w poprzedniej kadencji radny Buława był przewodniczącym Komisji Samorządności i Dialogu Społecznego. Tak stało się i tym razem. Jak twierdzi przewodniczący Adam Buława, Komisja Samorządności i Dialogu Społecznego będzie miała rozszerzoną formułę. „Komisja będzie miała rozszerzone kompetencje. Będzie zajmowała się ładem przestrzennym, strategią rozwoju Warszawy do 2040 r., a także planem ogólnym, który docelowo zastąpi studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego” - wyjaśnił radny Buława. „Początkowo proponowałem, żeby w nazwie komisji uwzględnić ład przestrzenny, lecz ostatecznie tej propozycji nie uwzględniono” - dodał.

Wiceprzewodniczącą Komisji Samorządności i Dialogu Społecznego została Jolanta Zjawińska (ŻMG).

Czy w Radzie Dzielnicy powinna działać Komisja Etyki?

Podczas Sesji radna Jolanta Zjawińska przedstawiła stanowisko klubu radnych Żoliborz ma głos, w którym wyraziła potrzebę powołania Komisji Etyki w Radzie Dzielnicy. Wyjaśniła, że w Radzie Miasta działa taka komisja. Zadaniem Komisji Etyki Rady m.st. Warszawy jest rozpatrywanie spraw radnych, wobec których postawiono zarzuty, iż naruszają powszechnie przyjęte zasady etyczne, bądź zachowują się w sposób nie odpowiadający godności radnego lub godności Rady. Przewodniczący Rady Dzielnicy Wiktor Jasnionowski wyjaśnił, że nie widzi potrzeby powołania takiej komisji. Przewodniczący wskazał, że sprawy związane z ewentualnym naruszeniem zasad etycznych czy też zachowania rozpatruje konwent. Jednocześnie dodał, że Rada Dzielnicy jest na tyle mała, że rozpatrywanie tego typu wniosków w gronie 21 radnych wiązałaby się ze stronniczością w wielu wypadkach. Ostatecznie radni nie zdecydowali o powołaniu Komisji Etyki. 
 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 32 km/h