W tym artykule przeczytasz o:
- artystycznych popołudniach w parku Kaskada
- zajęciach dla dzieci i dorosłych
- koncercie zespołu Di Galitzyaner Klezmorim
- programie kolejnych spotkań
W lipcu w parku Kaskada odbędą się cztery spotkania z cyklu "Artystyczne popołudnia na Żoliborzu". W najbliższy piątek, 5 lipca o godzinie 16:30 odbędzie się inauguracja imprezy, która potrwa do godziny 19:00.
Podczas spotkania działać będzie strefa animacji artystycznej i ekologicznej (każdy piątek: 16:30 - 19:00), która oferuje zabawy ruchowe, działania plastyczne i sensoryczne pobudzające wyobraźnię zarówno dzieci, jak i dorosłych. Odbywać się będą także warsztaty dla najmłodszych. Pod okiem doświadczonych animatorów dzieci będą mogły rozwijać swoje umiejętności twórcze w ramach różnorodnych zajęć:
- budowanie z klocków
- tworzenie z mas plastycznych
- zabawy z edukacyjnymi zabawkami
- rysowanie i malowanie
Popołudnia artystyczne w parku kaskada są skierowane do mieszkańców Żoliborza i całej Warszawy - zarówno dorosłych, jak i dzieci. To doskonała okazja, by spędzić czas z rodziną, ciesząc się sztuką i muzyką w pięknym otoczeniu parku.
Di Galitzyaner Klezmorim
Główną atrakcją pierwszego spotkania będzie koncert zespołu Di Galitzyaner Klezmorim, który pozwoli zanurzyć się w tradycyjnych żydowskich pieśniach i utworach instrumentalnych. Koncert rozpocznie się o godzinie 17:30.
Krakowski zespół Di Galitzyaner Klezmorim został w 1999 roku laureatem prestiżowej nagrody w dziedzinie kultury, przyznawanej corocznie przez Radę Europy. Zespół w swej twórczości nawiązuje do tradycji muzyki klezmerskiej. Nadając jej całkowicie osobisty charakter, stara się w sobie tylko właściwy sposób wydobyć i podkreślić to, co zdaniem twórców najistotniejsze. Poetycka, melancholijna melodyka przeplata się z żarliwą, ekstatyczną żywiołowością tworząc przestrzeń wypełnioną szeroką gamą barw i emocji. Klasyczne, akademickie wykształcenie także nie pozostaje tutaj bez znaczenia. Wirtuozeria, dbałość o dźwięk i szczegół w połączeniu z dużą wrażliwością muzyczną, nadają utworom estetycznie wysublimowaną postać. Oprócz utworów bazujących na oryginalnych melodiach klezmerskich, coraz więcej jest w repertuarze Di Galitzyaner Klezmorim kompozycji własnych.
W obecnym składzie zespół występuje od 1998 roku a współtworzą go:
Mariola Śpiewak - klarnet
Studia na Akademii Muzycznej w Krakowie ukończyła z wyróżnieniem, w roku 2000, w klasie prof. Andrzeja Godka. Niemal od samego początku studiów rozwijała swe zainteresowania muzyką klezmerską, współpracując z jednym z zespołów klezmerskich, działającym na krakowskim Kazimierzu. W roku 1996, wspólnie z mężem Grzegorzem, założyła własny zespół Di Galitzyaner Klezmorim i jest współautorką aranżacji większości utworów składających się na repertuar tria. Owocem fascynacji tą muzyką jest także jej praca magisterska pt. "Muzyka klezmerska częścią historycznego dorobku żydowskiej tradycji muzycznej" (Kraków 2000).
Grzegorz Śpiewak - akordeon
Studia na Akademii Muzycznej w Krakowie ukończył w roku 1999, w klasie akordeonu ad. Janusza Patera. Brał udział w konkursach, zarówno jako solista jak i kameralista (m. in. III miejsce w Makroregionalnych Przesłuchaniach uczniów klas akordeonu Szkół Muzycznych II stopnia, Rzeszów 1989; II miejsce w Przeglądzie Zespołów Kameralnych, Suwałki 1993). Od kilku lat jego działalność artystyczna koncentruje się głównie na muzyce klezmerskiej. Doświadczenie w tej dziedzinie zdobywał grając w jednym z zespołów klezmerskich, działającym na krakowskim Kazimierzu. Jako współzałożyciel zespołu Di Galitzyaner Klezmorim jest wraz z żoną Mariolą autorem większości aranżacji składających się na repertuar tria. Od roku 1998 prowadzi działalność pedagogiczną, jako nauczyciel akordeonu w Zespole Szkół Muzycznych im. M. Karłowicza, w Krakowie.
Rafał Seweryniak - kontrabas
Studia na Akademii Muzycznej w Krakowie ukończył w roku 1998, w klasie kontrabasu ad. Marka Kalinowskiego. W tym samym roku dołączył do zespołu Di Galitzyaner Klezmorim. Oprócz muzyki klezmerskiej istotną część jego działalności artystycznej stanowi muzyka barokowa. Wyrazem zainteresowań dawnymi praktykami wykonawczymi jest specjalizacja w grze na kontrabasie barokowym oraz violone, jak również praca magisterska pt. "Zarys historii kontrabasu na tle dziejów rodzin viol da gamba oraz da braccio. Próba polemiki z wybranymi tezami Tadeusza Pelczara zawartymi w Jego książce pt. Kontrabas od A do Z" (Kraków 1998). Uczestniczył w kursach interpretacji muzyki dawnej, prowadzonych przez członków Orkiestry XVIII wieku oraz Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie. Działał w krakowskich zespołach muzyki dawnej Collegium Cracoviense oraz In Concerto. Współpracował także z zespołami Capella di Ospedale della Pieta, Consortium Sedinum, Gaudium musicandi oraz Il Tempo.
Program kolejnych spotkań
W kolejnych tygodniach program cyklu "Artystyczne popołudnia na Żoliborzu wygląda następująco:
𝗣𝗶𝗮̨𝘁𝗲𝗸, 𝟭𝟮 𝗹𝗶𝗽𝗰𝗮
Godziny: 16:30 - 19:00
Koncert o godzinie 17:30: Balkan Trio - odkryjcie niesamowitą mieszankę muzyki inspirowanej tradycjami Półwyspu Bałkańskiego.
𝗣𝗶𝗮̨𝘁𝗲𝗸, 𝟭𝟵 𝗹𝗶𝗽𝗰𝗮
Godziny: 16:30 - 19:00
Koncert o godzinie 17:30: Paso Doble - duetu gitarowego, który zaprezentuje kompozycje z Ameryki Południowej i Półwyspu Iberyjskiego.
𝗣𝗶𝗮̨𝘁𝗲𝗸, 𝟮𝟲 𝗹𝗶𝗽𝗰𝗮
Godziny: 16:30 - 19:00
Koncert o godzinie 17:30: Trio Musette - przeniesiemy się do paryskich kafejek, gdzie królowały frywolne walczyki i fokstroty.
Napisz komentarz
Komentarze