Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:13

Artystyczne popołudnia na Żoliborzu - Di Galitzyaner Klezmorim

W piątek, 5 lipca w amfiteatrze na trawniku w centralnej części Parku Kaskada zainaugurowany zostanie cykl wakacyjnych imprez plenerowych pod hasłem "Artystyczne popołudnia na Żoliborzu". Na początek koncert muzyki żydowskiej.
Artystyczne popołudnia na Żoliborzu - Di Galitzyaner Klezmorim
Di Galitzyaner Klezmorim

Źródło: Di Galitzyaner Klezmorim

W tym artykule przeczytasz o:

  • artystycznych popołudniach w parku Kaskada
  • zajęciach dla dzieci i dorosłych
  • koncercie zespołu Di Galitzyaner Klezmorim
  • programie kolejnych spotkań

W lipcu w parku Kaskada odbędą się cztery spotkania z cyklu "Artystyczne popołudnia na Żoliborzu". W najbliższy piątek, 5 lipca o godzinie 16:30 odbędzie się inauguracja imprezy, która potrwa do godziny 19:00. 

Podczas spotkania działać będzie strefa animacji artystycznej i ekologicznej (każdy piątek: 16:30 - 19:00), która oferuje zabawy ruchowe, działania plastyczne i sensoryczne pobudzające wyobraźnię zarówno dzieci, jak i dorosłych. Odbywać się będą także warsztaty dla najmłodszych. Pod okiem doświadczonych animatorów dzieci będą mogły rozwijać swoje umiejętności twórcze w ramach różnorodnych zajęć:

  • budowanie z klocków
  • tworzenie z mas plastycznych
  • zabawy z edukacyjnymi zabawkami
  • rysowanie i malowanie

Popołudnia artystyczne w parku kaskada są skierowane do mieszkańców Żoliborza i całej Warszawy - zarówno dorosłych, jak i dzieci. To doskonała okazja, by spędzić czas z rodziną, ciesząc się sztuką i muzyką w pięknym otoczeniu parku.

Di Galitzyaner Klezmorim

Główną atrakcją pierwszego spotkania będzie koncert zespołu Di Galitzyaner Klezmorim, który pozwoli zanurzyć się w tradycyjnych żydowskich pieśniach i utworach instrumentalnych. Koncert rozpocznie się o godzinie 17:30.  

Krakowski zespół Di Galitzyaner Klezmorim został w 1999 roku laureatem prestiżowej nagrody w dziedzinie kultury, przyznawanej corocznie przez Radę Europy. Zespół w swej twórczości nawiązuje do tradycji muzyki klezmerskiej. Nadając jej całkowicie osobisty charakter, stara się w sobie tylko właściwy sposób wydobyć i podkreślić to, co zdaniem twórców najistotniejsze. Poetycka, melancholijna melodyka przeplata się z żarliwą, ekstatyczną żywiołowością tworząc przestrzeń wypełnioną szeroką gamą barw i emocji. Klasyczne, akademickie wykształcenie także nie pozostaje tutaj bez znaczenia. Wirtuozeria, dbałość o dźwięk i szczegół w połączeniu z dużą wrażliwością muzyczną, nadają utworom estetycznie wysublimowaną postać. Oprócz utworów bazujących na oryginalnych melodiach klezmerskich, coraz więcej jest w repertuarze Di Galitzyaner Klezmorim kompozycji własnych.

W obecnym składzie zespół występuje od 1998 roku a współtworzą go:

Mariola Śpiewak - klarnet
Studia na Akademii Muzycznej w Krakowie ukończyła z wyróżnieniem, w roku 2000, w klasie prof. Andrzeja Godka. Niemal od samego początku studiów rozwijała swe zainteresowania muzyką klezmerską, współpracując z jednym z zespołów klezmerskich, działającym na krakowskim Kazimierzu. W roku 1996, wspólnie z mężem Grzegorzem, założyła własny zespół Di Galitzyaner Klezmorim i jest współautorką aranżacji większości utworów składających się na repertuar tria. Owocem fascynacji tą muzyką jest także jej praca magisterska pt. "Muzyka klezmerska częścią historycznego dorobku żydowskiej tradycji muzycznej" (Kraków 2000).

Grzegorz Śpiewak - akordeon
Studia na Akademii Muzycznej w Krakowie ukończył w roku 1999, w klasie akordeonu ad. Janusza Patera. Brał udział w konkursach, zarówno jako solista jak i kameralista (m. in. III miejsce w Makroregionalnych Przesłuchaniach uczniów klas akordeonu Szkół Muzycznych II stopnia, Rzeszów 1989; II miejsce w Przeglądzie Zespołów Kameralnych, Suwałki 1993). Od kilku lat jego działalność artystyczna koncentruje się głównie na muzyce klezmerskiej. Doświadczenie w tej dziedzinie zdobywał grając w jednym z zespołów klezmerskich, działającym na krakowskim Kazimierzu. Jako współzałożyciel zespołu Di Galitzyaner Klezmorim jest wraz z żoną Mariolą autorem większości aranżacji składających się na repertuar tria. Od roku 1998 prowadzi działalność pedagogiczną, jako nauczyciel akordeonu w Zespole Szkół Muzycznych im. M. Karłowicza, w Krakowie.

Rafał Seweryniak - kontrabas
Studia na Akademii Muzycznej w Krakowie ukończył w roku 1998, w klasie kontrabasu ad. Marka Kalinowskiego. W tym samym roku dołączył do zespołu Di Galitzyaner Klezmorim. Oprócz muzyki klezmerskiej istotną część jego działalności artystycznej stanowi muzyka barokowa. Wyrazem zainteresowań dawnymi praktykami wykonawczymi jest specjalizacja w grze na kontrabasie barokowym oraz violone, jak również praca magisterska pt. "Zarys historii kontrabasu na tle dziejów rodzin viol da gamba oraz da braccio. Próba polemiki z wybranymi tezami Tadeusza Pelczara zawartymi w Jego książce pt. Kontrabas od A do Z" (Kraków 1998). Uczestniczył w kursach interpretacji muzyki dawnej, prowadzonych przez członków Orkiestry XVIII wieku oraz Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie. Działał w krakowskich zespołach muzyki dawnej Collegium Cracoviense oraz In Concerto. Współpracował także z zespołami Capella di Ospedale della Pieta, Consortium Sedinum, Gaudium musicandi oraz Il Tempo.

Program kolejnych spotkań 

W kolejnych tygodniach program cyklu "Artystyczne popołudnia na Żoliborzu wygląda następująco:

𝗣𝗶𝗮̨𝘁𝗲𝗸, 𝟭𝟮 𝗹𝗶𝗽𝗰𝗮
Godziny: 16:30 - 19:00
Koncert o godzinie 17:30: Balkan Trio - odkryjcie niesamowitą mieszankę muzyki inspirowanej tradycjami Półwyspu Bałkańskiego.

𝗣𝗶𝗮̨𝘁𝗲𝗸, 𝟭𝟵 𝗹𝗶𝗽𝗰𝗮
Godziny: 16:30 - 19:00
Koncert o godzinie 17:30: Paso Doble - duetu gitarowego, który zaprezentuje kompozycje z Ameryki Południowej i Półwyspu Iberyjskiego.

𝗣𝗶𝗮̨𝘁𝗲𝗸, 𝟮𝟲 𝗹𝗶𝗽𝗰𝗮
Godziny: 16:30 - 19:00
Koncert o godzinie 17:30: Trio Musette - przeniesiemy się do paryskich kafejek, gdzie królowały frywolne walczyki i fokstroty.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.