Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:36

Mieszkańcy chcą wysokich drzew. Projekt przewiduje jednak niskie nasadzenia w ulicy Rydygiera

Remont ulicy Rydygiera budzi wśród mieszkańców Zielonego Żoliborza skrajne emocje. Chodzi o nasadzenia drzew, które proponują urzędnicy. W kontrze do projektu wystosowano petycję do burmistrza Żoliborza o odtworzenie szpalerów z wysokimi drzewami wzdłuż ulicy Ludwika Rydygiera.

Plany przebudowy ulicy Rydygiera trwają już od wielu lat. Z pracami zwlekano ze względu na prowadzone wówczas prace budowlane, a w późniejszym czasie brak pieniędzy. Obecnie, środki finansowe znalazły się w budżecie, ale sam projekt nie zadowala mieszkańców poprzemysłowej dzielnicy Żoliborza.

Wysokie platany czy niskie wiśnie i klony?

Wiodącym wątkiem w dyskusji o przebudowę ulicy Rydygiera jest kwestia zieleni. Podczas jednego z posiedzeń komisji ochrony środowiska Wiesław Błasiak z wydziału infrastruktury poinformował, że w pierwszej kolejności konieczne jest wycięcie 51 drzew ze względu na złą kondycję. Decyzja została wydana w grudniu zeszłego roku przez urząd marszałkowski.

W projekcie uwzględniono nasadzenia zastępcze. Jest to 36 klonów kulistych i 37 wiśni osiągających ostatecznie wysokość nie wyższą niż trzy metry. Jednym z głównych argumentów urzędników jest kwestia przepisów przeciwpożarowych.

Obecny podczas posiedzenia komisji środowiska Michał Grabczyk, przedstawiciel stowarzyszenia Nowy Żoliborz zwrócił uwagę na znajdujący się obecnie szpaler wysokich drzew przy budynku, w którym mieszka. – Mimo corocznych przeglądów robionych od 10 lat, żadna osoba przeprowadzająca przeglądy przeciwpożarowe nie miała żadnych uwag do znajdujących się tam obecnie wysokich drzew – podkreślał w trakcie dyskusji Michał Grabczyk.

"Zachęcam by nie sadzić platanów nad instalacją gazową"

Drugim powodem, dla którego w projekcie znalazły się wiśnie i klony jest znajdująca się w pasie drogowym podziemna instalacja gazowa. Jak podkreślali urzędnicy wyższe drzewa mające większą bryłę korzeniową mogłyby ją w przyszłości uszkodzić. - Zachęcam by nie sadzić platanów nad instalacją gazową, bo to się źle skończy – apelował podczas komisji radny Grzegorz Hlebowicz.

Zielona ulica Rydygiera – mieszkańcy z apelem do burmistrza

W ostatnich dniach Stowarzyszenie Nowy Żoliborz utworzyło petycję (dostępna tutaj) , w której apelują do burmistrza Pawła Michalca o posadzenie platanów wzdłuż ulicy Rydygiera. - Uważamy, że proponowane przez projektanta klony pospolite i wiśnie osobliwe nie pasują do  charakteru wysokiej zabudowy. Sugerujemy wykorzystanie platanów jako gatunku, który będzie sadzony po sąsiedzku na przedłużeniu do ul. Powązkowskiej oraz w al. Wojska Polskiego. Planowana przebudowa będzie doskonałą okazją do tego, by przywrócić szpalery wysokich drzew po obydwu stronach jezdni. Dzięki temu główna ulica Żoliborza Południowego będzie miała okazję stać się wizytówką tej części naszej Dzielnicy – czytamy w petycji, wystosowaną przez żoliborskich społeczników, którą w ciągu dwóch dni podpisało niemal 400 osób.

- Podpisuję, ponieważ mieszkam przy ulicy Rydygiera i zależy mi na tym, aby miejsce, w którym żyję, było przyjazne ludziom. Wysokie drzewa bardziej pasują do wysokiej zabudowy, jaka została tu wzniesiona. Zapobiegają nadmiernemu nagrzewaniu się ulicy oraz stanowią zieloną przestrzeń, w której chce się przebywać, a nie od niej uciekać. Prosze nie robić z tej ulicy kolejnego betonowego kanionu, których już tak wiele powstało. Miasto jest dla ludzi – napisał jeden z mieszkańców podpisujących się pod petycją.

Projekt w pionie – tak jak robiła to Brukalska

Dyskusji przysłuchiwał się Tomasz Niewczas z Zarządu Zieleni Warszawskiej. ZZW opracował wówczas wraz z wydziałem infrastruktury koncepcyjny projekt zieleni w ulic Rydygiera. – Punktem wyjścia do opracowania koncepcji były wysokie szpalery drzew. Według koncepcji naszego projektanta w pierwszej kolejności brana była pod uwagę instalacja gazowa, następnie wkomponowano w nią wysoką zieleń szpalerową, a później dopasowany był układ drogowy – tłumaczył Tomasz Niewczas. Jak podkreślał w trakcie dyskusji Michał Grabczyk, a także przedstawiciel ZZW, taka koncepcja jest zgodna z założeniami, którymi kierowała się w swoich projektach choćby Barbara Brukalska.

Platany na Świętokrzyskiej przykładem możliwego rozwiązania?

Przykładem, na który powołują się zwolennicy wysokich szpalerów jest ulica Świętokrzyska. Posadzono tam platany, mimo gęstej instalacji gazowej, którą chronią misy znajdujące się pomiędzy rurami a korzeniami.

Aktualnie żoliborscy urzędnicy przygotowują się do ogłoszenia przetargowego, które ma ukazać się w najbliższym czasie. Dwa miesiące temu urzędnicy chcieli ruszyć z przetargiem już pod koniec marca. Inwestycja ma pochłonąć z budżetu łącznie 6 mln zł. W przypadku, gdy wszystkie procedury będą przebiegały zgodnie z założeniami prace potrwają do 2020 roku.  

fot. Miasto Jest Nasze


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.