Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 3 grudnia 2024 18:42
Reklama

Poidełko stanęło na przejściu

[Tylko u nas!] W ostatnich tygodniach na Żoliborzu pojawiły się poidełka realizowane w ramach budżetu obywatelskiego. Spośród siedmiu, jedno z nich budzi duże kontrowersje. Jest nim poidełko na styku skweru im. Igora Newerlego a pl. Lelewela.
Poidełko stanęło na przejściu

Autor: Dariusz Rutkowski

Kilka tygodni temu ku zdziwieniu naszej redakcji zauważyliśmy zaskakujący obiekt zainstalowany na środku chodnika na pograniczu skweru im. Igora Newerlego a pl. Lelewela. W pobliżu budynku Pierwszej Nauczycielskiej Spółdzielni Budowlano-Mieszkaniowej urzędnicy zainstalowali poidełko wykonane w ramach projektu z budżetu obywatelskiego. Zaległy sprzed kilku lat projekt realizował Zarząd Zieleni m. st. Warszawy w porozumieniu z Urzędem Dzielnicy Żoliborz.

Poidełko na środku przejścia

Na pl. Lelewela poidełko stoi między głównym ciągiem w stronę schodków i skarpy a ciągami pieszymi ciągnącymi się w stronę przychodni oraz ul. Szajnochy. Ktoś idąc tędy na pamięć, a zwłaszcza wieczorem, mógłby go nie zauważyć i zwyczajnie się o nie przewrócić. Członkowie naszej redakcji mieli okazję przez przypadek zobaczyć zainstalowane tam poidełko. Kiedy zatrzymaliśmy się, żeby dokładnie zobaczyć nową inwestycję, mijali nas mieszkańcy, którzy również byli skonsternowani poidełkiem. „Kto to wymyślił akurat w tym miejscu? Przecież to niebezpieczne” - mówił jeden z mieszkańców. Faktycznie, problemu wokół poidełka nie byłoby, gdyby stało ze 2 metry dalej, bliżej skarpy, tak aby nie stało ono na krzyżujących się obok ciągach komunikacyjnych.

Poidełko stanęło na istniejącym hydrancie na pograniczu skweru im. Igora Newerlego i pl. Lelewela

Musi zostać w tym miejscu

Z informacji uzyskanych z Urzędu Dzielnicy Żoliborz, konstrukcyjnie poidełko przystosowane jest do montażu jedynie na hydrantach przeciwpożarowych. Jak poinformowała rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Żoliborz Donata Wancel, w rejonie skweru Igora Newerlego i placu Lelewela znajduje się tylko kilka hydrantów, jednakże większość z nich jest albo na środku chodnika i bez możliwości swobodnego ominięcia lub przy ścieżce pieszo-rowerowej. „Zaproponowana przez ZZW lokalizacja na skwerze Newerlego od strony ul. Słowackiego została przez nas odrzucona z uwagi na słabą widoczność oraz potencjalnie małe zainteresowanie przyszłych użytkowników” - wyjaśniła Donata Wancel.

Jeden z siedmiu nowych poidełek na Żoliborzu zrealizowanych w ramach budżetu obywatelskiego

W ocenie Urzędu Dzielnicy Żoliborz zaproponowana lokalizacja była optymalna. Poidełko znajduje się w dobrej komunikacji dla użytkowników skweru to jest zapewniona duża przestrzeń poruszania się wokół niego oraz jest widoczne z daleka.

W planie są opaski odblaskowe

Urząd Dzielnicy Żoliborz chcąc wyjść na przeciw oczekiwaniom mając na uwadze zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów po zmroku, prowadzone są rozmowy o zamontowaniu na kolumnie poidełka opaski odblaskowej.

Dlaczego przesunięcie poidełka jest niemożliwe?

Jak poinformowała rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Żoliborz Donata Wancel, przesunięcie poidełka w stronę skarpy jest niemożliwe,  bowiem wiązałoby się z koniecznością przebudowy sieci podziemnej, której Urząd Dzielnicy nie jest dysponentem.

Usytuowanie poidełka na przecięciu się ciągów komunikacyjnych. Gdyby poidełko stanęło jakieś 2 metry w stronę skarpy, nie stanowiłoby ono kolizji.                       Niestety wiązałoby się do z przebudową hydrantu

Gdzie jeszcze znajdziemy nowe poidełka w dzielnicy?

Jak poinformował Urząd Dzielnicy Żoliborz, oprócz poidełka na skraju skweru Igora Newerlego, znajdziemy na Żoliborzu jeszcze sześć. Znajdują się one przy ul. Bieniewickiej 2A, w parku Kaskada przy ul. Kolektorskiej, przy ul. Suzina 8, przy ul. Gen. Zajączka, przy skrzyżowaniu ul. Sady Żoliborskie i ul. Braci Załuskich oraz Promyka 15. Sposób usytuowania pozostałych poidełek raczej nie budzi niczyich zastrzeżeń w przeciwieństwie do tego na pl. Lelewela. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ